2503
Sök

Att bo i lägenhet suger?

Muttley
16 januari 2009
förra grannen han stängde aldrig sin ytterdörr när han festade, och fan de skrek ju hela tiden så de gick knappast sova här. Ena grannen tröttnade och gick ner och slog upp dörren i huvudet på de som hade festen. väktare kom och sen flyttade han. skönt.
men jag var så nära att kunna få ett hus men sen kom finanskrisen så blev man av med jobbet och blir tvingad att bo här ändå. så får väl stå ut med det ett tag.

huh?
10 427 Inlägg
16 januari 2009
Grannen under mig brukar lira Rock Band / Guitar Hero osv med trumsetet å grejer på oregelbundna
tider med subwoofern i högsta hugg. Rätt sjukt hur högt dom drar på ibland roll

Hemmasittare
241 Inlägg
16 januari 2009
Jo det suger ganska mycket, jag bor dessutom i studentlägenhet. Har fått gå till grannar flera gånger och be dom sänka sin bas/volym när man inte kunnat sova pga detta. Nu mera brukar jag sova med öronproppar vilket minskar risken för att jag ska vakna av att nån för massa oljud, främst för att inte vakna till i insomningsstadiet. När jag väl somnat kan nån lira hur hög musik som helst utan att jag vaknar. Självklart har jag överseende med att folk festar på helger och sånt, men på vardagar tycker jag folk kan vara lite lugna på nätterna.
Senast redigerat av C-Douglas (16 januari 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
16 januari 2009
steifan skrev:
Grannen under mig brukar lira Rock Band / Guitar Hero osv med trumsetet å grejer på oregelbundna
tider med subwoofern i högsta hugg. Rätt sjukt hur högt dom drar på ibland roll

Då är vi två som har det så då tongue

Nästan alla grannar hos mig (5st) har sjuka ljudanläggningar, iaf 3 av dom, han under mig är värst.
Okej en fest då och då, men varje jävla dag under julledigheten?? mad

Överlag är de lugnt här, har en polare som bor över mig med flickvän, min granne vägg i vägg
är ju aldrig hemma..typ

Men om 2-3 år så ska jag på allvar ta upp planerna för hus.
Senast redigerat av Bjork (16 januari 2009)

OEM <3

219 Inlägg
16 januari 2009
Är myyycket trött på att bo i lägenhet tjejen ovanför mig har gråtit mer eller mindre konstant i 3 månader visst synd om henne men han börjar tröttna på hennes gråtande och skrikande och slängade saker i väggarna. Är också trummis och hade velat lira nångång då och då men det kan jag inte så har varit tvungen att ställa grejjerna ner i källaren så det känns lite tråkigt.

Håller på att leta hus på landet för fullt så vi hoppas på att det kommer hus snart med stor tomt så att man kan göra mer eller mindre vad man vill utan att störa grannar! big_smile

Muttley
16 januari 2009
Destajnii skrev:
Är myyycket trött på att bo i lägenhet tjejen ovanför mig har gråtit mer eller mindre konstant i 3 månader visst synd om henne men han börjar tröttna på hennes gråtande och skrikande och slängade saker i väggarna. Är också trummis och hade velat lira nångång då och då men det kan jag inte så har varit tvungen att ställa grejjerna ner i källaren så det känns lite tråkigt.

Håller på att leta hus på landet för fullt så vi hoppas på att det kommer hus snart med stor tomt så att man kan göra mer eller mindre vad man vill utan att störa grannar! big_smile

finns skitbra trumsett till lägenhetsinnehavare min kusin hade elektroniska trummor eller vad de heter. låter ju inte så värst om man har hörlurar och spelar=). men visst de är nog roligare att slå på riktiga trummor istället.
Fan vad jobbigt ändå och ha en granne som gråter hela tiden. Hon kanske inte har några vänner?.

7 100 Inlägg
16 januari 2009
den enda grannen ja har är en alkolist och finnländare!kan börja skrika åt mej att inte ska spela finsk musik så högt,när det är han själv som gör det :S
å ibland så ska jag stänga av motorsågen,fast då står jag i duschen lol

sen kan han klaga på att vi är för högljudda på natten.fast de värsta är att det är mitt på dagen då och han tror att det är mitt på natten big_smile

haha han är rolig han big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

3 182 Inlägg
16 januari 2009
är sjukt tröt på att bo o lgh men vad gör man när priserna på villor är på tok för höga, grannen bredvid mig kan man höra snarka på natten så dåliga vägar är det här. grannen ovanför är bara för mycket skriker o röjer hela tiden, sen har vi nån syk käring som springer i trapen mitt i natten med sina klack skor. grannen på andra sidan spelar fiol o nått anat instrument, sen har vi pokalerna som håller på med sina fusk stambyten lite här o där i huset. men ja det får man ta när man bor i en LGH. annat bra sätt att få tyst på mupar som stör andra i huset är att ringa o klaga till hyresvärden.sen hör man inte dom någe mer.

1 827 Inlägg
16 januari 2009
Jag bor i ett riktigt festboende, lite som en studentkorridor fast för dom som aldrig blev studenter... Fest överallt på helgerna så det är ingen risk att du spelar för högt. Dock knäpptyst på vardagar, så det passar mig perfekt!

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
16 januari 2009
här de jag å sambon bor så är de rätt så lungt , trivs väldigt bra där vi bor

Nissan Silvia

1 570 Inlägg
16 januari 2009
Bor du i hyresrätt så ring jouren och klaga. Du betalar din hyresvärd för en tjänst och du är inte nöjd, alltså får de fan se till att idioter inte stör. I vissa fall händer det inte mycket. Men jag går upp tidigt, innan fem vissa dagar och brukade ringa på hos dumskallen som spelade rock hela nätterna varje morgon vid halv sex om jag blivit störd under natten.

Annars kan du framföra anonyma otrevliga hot också, man måste få kunna sova på nätterna trots allt.
Senast redigerat av henrikh (16 januari 2009)

219 Inlägg
16 januari 2009
tkd_rille skrev:
Destajnii skrev:

finns skitbra trumsett till lägenhetsinnehavare min kusin hade elektroniska trummor eller vad de heter. låter ju inte så värst om man har hörlurar och spelar=). men visst de är nog roligare att slå på riktiga trummor istället.
Fan vad jobbigt ändå och ha en granne som gråter hela tiden. Hon kanske inte har några vänner?.

Jag hade digital trummor förr också men det är bara skit, inte alls samma känsla som med riktiga plus att när jag spelar så slår jag rätt så hårt så det hördes ganska mkt iaf hehe tongue

Vad det gäller grannen så blev hon dumpad av sin kille och sen dess har hon gråtit och skrikit sad
Senast redigerat av Destajnii (16 januari 2009)

Muttley
16 januari 2009
Destajnii skrev:
tkd_rille skrev:
Destajnii skrev:

Jag hade digital trummor förr också men det är bara skit, inte alls samma känsla som med riktiga plus att när jag spelar så slår jag rätt så hårt så det hördes ganska mkt iaf hehe tongue

Vad det gäller grannen så blev hon dumpad av sin kille och sen dess har hon gråtit och skrikit sad

hehe okej jag spelar ju inte trummor så smile, men kan nog hålla med om att känslan är nog totaldöd att slå på plattor istället för trummor.
hehe fan vad jobbigt, måste man skrika för att man blir dumpad=). förstår henne om hon är ledsen, dock jobbigt om hon avreagerar sig med att störa grannar på de viset.

När jag flytta in här för nått år sedan hade jag en granne som kunde spela musik när som, vardagar, söndagsnätter och då var de inte låg volume utan de vad så högt att min vägg blev som en vibrator. hatthyllan vibrerade sjukt och katten blev rädd. men han flyttade ju som tur var annars hade jag flyttat och ändå hade jag klagat hos värden och bett han att vara lite tystare på vardagar.

224 Inlägg
16 januari 2009
Trådstartare
Haha höll nästa på att glömma min gamle granne abbdullah.

För ca 4år sedan så var bodde jag ihop med en polare.
Dessvärre så hamnade polarens rum rakt över abbdullahs sovrum.
Så varje gång han reste sig upp och sköt tillbaka kontorsstolen så började grannen knacka i väggen.

Efter att vi bott där i ca 3 veckor så kom abbdullah upp och bankade som en galning på dörren.
Jag öppnar dörren och där står han helt illröd i ansiktet och skriker följande:

Fyfan min fru maste såva hon upp tidigt och baka pizzan!!!!

Jag kunde knappt hålla mig för skratt. Men pga att han var så förbannad så var jag lugn och sa att vi skulle försöka vara så tysta som möjligt.

Efter 3-4 månader så kommer deras son hem från psyket.
Av någon anledning flippar han ur totalt och springer ut på parkeringsplatsen utanför och börja sparka på bilarna som står där. Efter ca 10 minuter så dyker det upp två polisbilar.
Poliserna kliver ur bilarna och springer ner mot flerbilsgaraget där killen befinner sig.

Innan dom hade fått tag i honom hade han hunnit förstöra ett tiotal bilar.
Bla så sparkade han in alla fyra dörrarna på en (då) helt ny volvo s60.

Hände förövrigt rätt mycket skit i det området jag bodde på då.
Skönt att man inte bor där längre i allfall.

Ge fan i TexasBoB!

blacken
16 januari 2009
Lägenhet suget fett!. Jag har inte fått knoppa före 3 till 4 blecket sedan jag flyttade in där. En del är ju apor helt enkelt och skulle på sin höjd få tillåtelse att bo i ett gammalt armètält långt ute i skogen..

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
16 januari 2009
C-Douglas skrev:
Jo det suger ganska mycket, jag bor dessutom i studentlägenhet. Har fått gå till grannar flera gånger och be dom sänka sin bas/volym när man inte kunnat sova pga detta. Nu mera brukar jag sova med öronproppar vilket minskar risken för att jag ska vakna av att nån för massa oljud, främst för att inte vakna till i insomningsstadiet. När jag väl somnat kan nån lira hur hög musik som helst utan att jag vaknar. Självklart har jag överseende med att folk festar på helger och sånt, men på vardagar tycker jag folk kan vara lite lugna på nätterna.

Håller med dig. På helger kan jag acceptera att folk festar; så länge det inte går överstyr. Men i en lägenhet som jag bodde i, så hade jag en granne som kom och klagade så fort man spikade/borrade eller vad man än gjorde. Och även om det var vid 13:30 så kom dom och klagade och sa att deras unge var sjuk. Två minuter senare såg man dom ute med sin unge. Sjuk? Jo, eller hur.

Sedan har dom själva mage till att festa så att hela huset skakar en Torsdag-kväll. Jävligt kul när man ska upp dagen efter och ha konferens på jobbet från 07:00 - 17:00. Det finns folk med dubbelmoral, yes!

1 874 Inlägg
16 januari 2009
bmx skrev:
den enda grannen ja har är en alkolist och finnländare!kan börja skrika åt mej att inte ska spela finsk musik så högt,när det är han själv som gör det :S
å ibland så ska jag stänga av motorsågen,fast då står jag i duschen lol

sen kan han klaga på att vi är för högljudda på natten.fast de värsta är att det är mitt på dagen då och han tror att det är mitt på natten big_smile

haha han är rolig han big_smile

HAHAHA! Det där var dagens.

Har också haft en rolig alkisgranne som alltid ramlade in i vår lägenhet (han bodde i dörren mitt emot) och trodde att han var hemma. Ibland bara ramlade han in och ville låna telefonen. Det var på den tiden man hade modem (sånt där som ringer upp och blockar telefonlinjen). Det sa man till honom, men han trodde att man ljög... han var väl lite efter. big_smile

Och så kollade han alltid på TV med snorhög volym om nätterna. Så man behövde ingen egen TV. Man kunde bara ha en tablå, sen kunde man ligga och lyssna på hans TV, för den överröstade nästan ens egen ändå. big_smile

1 874 Inlägg
16 januari 2009
Mitsubishi3000GT skrev:
Haha höll nästa på att glömma min gamle granne abbdullah.

För ca 4år sedan så var bodde jag ihop med en polare.
Dessvärre så hamnade polarens rum rakt över abbdullahs sovrum.
Så varje gång han reste sig upp och sköt tillbaka kontorsstolen så började grannen knacka i väggen.

Efter att vi bott där i ca 3 veckor så kom abbdullah upp och bankade som en galning på dörren.
Jag öppnar dörren och där står han helt illröd i ansiktet och skriker följande:

Fyfan min fru maste såva hon upp tidigt och baka pizzan!!!!

Jag kunde knappt hålla mig för skratt. Men pga att han var så förbannad så var jag lugn och sa att vi skulle försöka vara så tysta som möjligt.

Efter 3-4 månader så kommer deras son hem från psyket.
Av någon anledning flippar han ur totalt och springer ut på parkeringsplatsen utanför och börja sparka på bilarna som står där. Efter ca 10 minuter så dyker det upp två polisbilar.
Poliserna kliver ur bilarna och springer ner mot flerbilsgaraget där killen befinner sig.

Innan dom hade fått tag i honom hade han hunnit förstöra ett tiotal bilar.
Bla så sparkade han in alla fyra dörrarna på en (då) helt ny volvo s60.

Hände förövrigt rätt mycket skit i det området jag bodde på då.
Skönt att man inte bor där längre i allfall.

HAHA! Kan se det framför mig.

Hemmasittare
241 Inlägg
16 januari 2009
Jag trodde jag var den ända som störde mig på grannar tongue Efter jag har läst här så är jag glad att jag har dom grannar jag har, dom är inte så farliga haha.

657 Inlägg
16 januari 2009
Köp ett hus!

Har man råd att bo i lägenhet så har man råd med hus - så enkelt är det!

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

Sök