R-Mikkola skrev:
Iam2fast4U skrev:
R-Mikkola skrev:
lacka fälgarna svarta ffs!
AntrE skrev:
silver men polerad kant!
tror faktiskt fälgarna pssar bäst i silver med polerad kant
Nej nej nej nej nej johan det funakr inte johan det går inte! svart ska det va!
min farbror hade exakt likadana som dina men ändå liite bättre!
Residence skrev:
vad innebär 527 ? är det den senaste flugan? ja menar idag hittade jag även bmw 327 också på gorg samt 527.
eller är det motorbyte det handlar om?
Edit: grymt bygge, kul att du gör rätt och är noggrann.
527 =
Tar man vevaxeln från en turbodiesel som har 6mm längre slaglängd och 320 stakarna (de korta)
Samt planar blocket 2,1mm då får man ut ca: 2,7liter istället för 2,5som de är orginal
Är rätt säker på att man måste svarva av kjolarna på orginal kolvarna med annars tar vevstakarna i.
+ När man gör detta måste man även ha ett ställbart kamdrev.
Lägg till en vassare kam på det och extraktorgrenrör+något chip så har man lyft hela effektregistret, beror ju såklart på motorns skick med, men eftersom jag gör en hellrenovering så lär det göra någon skillnad.
Man kan även köpa högkompskolvar och använda orginal stakarna så får man också ut 2,7liter men med mer komp, fast det är mycket dyrare, är rätt säker på att de kostar runt 10k+ för kolvarna
Finns såklart flera vev/stakar/kolvkombinationer man kan använda, men 2,7liters konverteringen är enklast, har hört att vissa borrat och strokat till 3,15liter ur m20 motorn
Men tack för att du gillar det
linuslinje skrev:
Spännande tråd!
Gillar bygget, antar att det underlättar att ha dem lokalerna och resurserna som du har genom skolan.
Ja utan hjälpen från skolan hade de nog inte blivit någon lack
MrCarfreak skrev:
Herrejävlar va fint de blir! Bra jobbat!! Stombergdelarna kan du skicka till mig tillsammans med en dekal som får pryda min bil
Jag kan plocka fram dem och se vad jag har nästa gång jag är nere i förrådet, ifall du är intresserad