3514
Sök

huvudbromscylinderen på audi 80 som på 100

4 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
hejsan är  huvudbromscylinder på en audi 80 samma som på en audi 100??

tacksam för alla svar

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 januari 2009
labanfro skrev:
hejsan är  huvudbromscylinder på en audi 80 samma som på en audi 100??

tacksam för alla svar

Vilka årsmodeller?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

4 Inlägg
17 januari 2009
Trådstartare
en audi 80 1988 och om man tar en audi 100 i samma års modell?? eller passar det från en golf 2a??

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 januari 2009
labanfro skrev:
en audi 80 1988 och om man tar en audi 100 i samma års modell?? eller passar det från en golf 2a??

Beror lite på, är det en Audi 100 2.3E så är det skivor baktill, medans 80 har trummor.
Sen vet jag att de finns 2-3 olika modeller av h-cylinder och inte alltid på olika årsmodeller.

Om det passar från en Golf törs jag inte svara på.
Jag har en h-cylinder liggandes från en A100 2.3 -89. Kan ta nr på den så kan du kolla om de e samma.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

832 Inlägg
17 januari 2009
Tror inte det är någon skillnad på bromscylindrarna så länge det är samma servo. Det vill säga vakum eller Hydraulisk. Audi 100 -88b och uppåt har hydraulisk servo och den sitter då i själva huvudbromscylindern. Annars tror jag att det skulle kunna passa från golfen oxå. Skivor eller trummor ska nog inte ha någon större betydelse tror jag eller har jag fel?
Senast redigerat av Lurken_85 (17 januari 2009)

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
18 januari 2009
Lurken_85 skrev:
Tror inte det är någon skillnad på bromscylindrarna så länge det är samma servo. Det vill säga vakum eller Hydraulisk. Audi 100 -88b och uppåt har hydraulisk servo och den sitter då i själva huvudbromscylindern. Annars tror jag att det skulle kunna passa från golfen oxå. Skivor eller trummor ska nog inte ha någon större betydelse tror jag eller har jag fel?

Nej det kanske är så. Även om bägge bilarna har hydralisk servo så finns det flera olika varianter av h-cylinder. Sen finns det väl ytterligare en till de bilarna med ABS?

Mvh Tommy

832 Inlägg
18 januari 2009
te_wik skrev:
Lurken_85 skrev:

Nej det kanske är så. Även om bägge bilarna har hydralisk servo så finns det flera olika varianter av h-cylinder. Sen finns det väl ytterligare en till de bilarna med ABS?

Mvh Tommy

Det är möjligt att det finns olika hydraliska servon det vet jag inget om så det kanske var dumt att uttala sig om just det men vad är det för skillnad om det är ABS? Är det inte bara en pump som rören går till eller är det något mer som skiljer på huvudcylindern?

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Sök