3194
Sök

Lämpig plats för övningskörning?

26 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Min sambo ska börja övninkör, jag som inte känner till Eskilstuna så väl så jag undrar vart det finns bra plats att börja övninkör.. gärna någon lugn plats så kan lära sig hur växel fungerar.. och sen är det bra om det finns lite back för att ska kunna lära sig friläge också... jag tycker Eskilstuna är rätt platt så jag undrar vart bra back man kan tränar i utan att blir hindrar i trafik...

2 337 Inlägg
18 januari 2009
Jag skulle rekommendera valfri stor parkering (vid något köpcentrum) efter stängning.

47 Inlägg
18 januari 2009
Hmm bor ju inte kvar där längre men ifall du känner till Hällberga så är det en väldigt bra plats tycker jag! Speciellt ifall ni ska göra under helgerna för då är det toooootalt dött där!

Lycka till iallafall

Yrkesförare
1 267 Inlägg
18 januari 2009
En stor parkeringsplats är bra att börja med

GBrt (Göteborg Borås Race Team)

1 567 Inlägg
18 januari 2009
Svenska driftings elitens banor brukar vara bra dvs valfri stormarknads parkering ikeas skall var bäst enligt dom kunniga wink

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

26 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Jo men vi har några stormarknad men dom har annan typ av parkering så man kan inte kör tvär genom eftersom dom har små dike med gräs som är lite grop mellan varje rad, men det finns flera annan stället.. som inte är svårt att hitta...

Jag funderar mer på back och sånt.. där jag tycker det finns liksom ingen.. jag är ju uppväxt i en liten by i berg så man får lära sig på köp att kör där men här är det nästan helt platt...

8 156 Inlägg
21 januari 2009
Jag antar att du vill hålla dig till Eskilstuna med omnejd?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

26 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Ja.. vill helst inte kör flera mil bara för sambo ska få kör lite grann... är rätt fattig för att betala massor bensin..

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
22 januari 2009
Som någon sa så är stora parkeringar att föredra de allra första gångerna. Sedan så brukar det vara
bra (nu känner inte jag heller till Eskiltstuna, men ändå) vid bilprovningen och sådär. Där brukar det finnas
lite parkeringar samt några småvägar också, där det finns lite byggnader och sådär att köra runt.

Jag fick redan efter två - tre gångers körning börja köra på "riktiga" vägar, fast i utkanten av stan. Tror
att det är rätt bra att få börja tidigt, istället för att nöta på en parkering i 3 månader. big_smile

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
22 januari 2009
vid micro i etuna på kvällen är ju bra att köra:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Sök