Audin köptes in i höstas, mitten av november och projektet drogs igång kort därefter. Tyvärr har tiden inte riktigt räckt till och mkt annat har hänt under tiden, så projekttråden fick vänta. Jag ska försöka ordna upp det med bilder och lite info i någorlunda ordning..
Från början var det tänkt att hitta en Gt i hyfsat bruksskick, att använda som vinterbil (jag vet, fy skäms på mig tycker säkert en del..
), min japanska hade jag tröttnat rejält på, jag ville tillbaka till tyskt ju..
Ingenting blir nånsin som man tänkt sig dock, så japanskan fick vara kvar trots köp av ännu en bil..
Gtn som blev min såg bättre ut på bilderna i annonsen än när vi väl såg den.. Den hade varit avställd sedan ´98, det allra mesta av inredningen var utrivet, och den var långt ifrån "hyfsat bruksskick".. Åkte hem med blandade känslor, men jag visste väl redan då hur det skulle sluta. En sån bil låter man inte ruttna bort under något tak mitt ute i ingenstans, så enkelt var det.
I annonsbilderna såg den bättre ut, dom hade tagits under sommaren när den förra ägaren hade köpt den. Inredningen var intakt fortfarande och den såg helt okej ut i övrigt också. Det är förresten inte rost på bakluckan under vingen, bara smuts. Däremot fanns det rost, mkt rost, på många andra ställen.. Som a-stolpen, exempelvis..