2892
Sök

"Renovatio" - Audi Coupe Gt ´86 - I trafik och helt godkänd för första gången sedan ´98! // Update med vinterbilder!

Tjofs Media/MaxxStreet
2 362 Inlägg
25 september 2009
Läst igenom hela tråden nu! Ser bra ut!

Vad händer här näst? smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik

Audifrälst
173 Inlägg
26 september 2009
Trådstartare
Tackar. smile
Det som händer nu är tyvärr städning av garaget i helgen, jag flyttar ut innan den första oktober. sad
Tänkte försöka hinna klart med alla mina fälgar också, hur snabbt arbetet kommer fortskrida med bilen sen kommer bero väldigt mkt på ekonomin och hur snälla mina vänner som har ett garage är.. wink
Jag lägger dock inte ner helt, så titta gärna in lite då och då.. tongue

1 432 Inlägg
26 september 2009
Riktigt trevlig tråd du har här..
Hur pass långt hade du tänkt att ta det hela med rallylooken?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

I got Dubs!
2 423 Inlägg
26 september 2009
Varför inte skära bort ventilen?
en sån kostar knappt något. och det ser bätre ut med en ny än en gammal med färg.

148 Inlägg
27 september 2009
Benny har ventiler i garaget tongue

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen

Audifrälst
173 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
SpeedOfLight skrev:
Riktigt trevlig tråd du har här..
Hur pass långt hade du tänkt att ta det hela med rallylooken?

Egentligen inte långt alls. En grupp b-vinge, och så är det tänkt att gå mot strömmen lite gällande sänkning. Kollar man på äldre audibilar inom rally har dom ofta ganska generös markfrigång.. smile Många väljer att sänka en hel del då Gt:n är rätt hög original, men jag gillar det där höga stuket.. tongue
Bilen behöver en omlackering, i samband med det blir det kanske en klassisk rallydekor i gråskala också, men det har jag inte riktigt bestämt mig för helt än.. smile

Audifrälst
173 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
Adde666 skrev:
Varför inte skära bort ventilen?
en sån kostar knappt något. och det ser bätre ut med en ny än en gammal med färg.

Baloo79 skrev:
Benny har ventiler i garaget tongue

Ärligt så var det mest av ren lathet och spontanitet.. Jag fick ett infall i garaget o ville provlacka en, o så blev det så. Dom är dock maskerade, så det blir ingen annan färg på dom, o ser fräscha ut trots att dom inte är nya. roll

148 Inlägg
27 september 2009
Ok litar på dig smile Tänkte mest om du VILLE ha smile så finns de nära lixsom smile Får gratulera te "ja du vet vad oxå " då =P

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen

Audifrälst
173 Inlägg
27 september 2009
Trådstartare
Baloo79 skrev:
Ok litar på dig smile Tänkte mest om du VILLE ha smile så finns de nära lixsom smile Får gratulera te "ja du vet vad oxå " då =P

Nu när du säger det så kanske jag vill också.. tongue
Dessutom får vi göra det helt officiellt nu när alla familjemedlemmar har blivit underrättade om att jag o min sambo gifter oss i december.. big_smile
Tack vännen! smile

2 373 Inlägg
27 september 2009
Man får gratulera till giftermålet smile
Det kommer säkert att bli en kanon snygg bil när du börjar bli klar med den!!

Häls. Hervas

1 432 Inlägg
28 september 2009
Ok ok, där ser man, tänkte mest om det skulle bli rallystuket så att du skulle ha extraljusbågen mm oxå...
http://misociety.com.au/wp-content/uploads/2009/08/Audi-UR-quattro-rally-car.JPG

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

a.k.a. lemonhead
22 Inlägg
30 september 2009
Tungt att du blev av med garaget, men jag hoppas att du kan hitta någon plats att fortsätta ditt arbete på! Snyggt med vita fälgar! Du kan få göra mina med! tongue

Audifrälst
173 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
audienergy skrev:
Man får gratulera till giftermålet smile
Det kommer säkert att bli en kanon snygg bil när du börjar bli klar med den!!

Tack Hervas! smile
Ja, det hoppas jag, även om mkt jobb återstår.

Audifrälst
173 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
SpeedOfLight skrev:
Ok ok, där ser man, tänkte mest om det skulle bli rallystuket så att du skulle ha extraljusbågen mm oxå...
http://misociety.com.au/wp-content/uplo … ly-car.JPG

Kanske, det känns som att det är lite för tidigt att börja planera i minsta detalj då det är mkt kvar att göra innan dess. Hur som, ni kommer få veta vad som händer med bilen när det väl händer! smile

Audifrälst
173 Inlägg
30 september 2009
Trådstartare
Nomad skrev:
Tungt att du blev av med garaget, men jag hoppas att du kan hitta någon plats att fortsätta ditt arbete på! Snyggt med vita fälgar! Du kan få göra mina med! tongue

Det kommer nog dröja ett tag innan det fortsätter med den sortens arbete tyvärr, men lite jobb kan man ju göra även hemma i det lilla garaget. smile
Ha, hade jag haft ngnstans att göra det på hade det inte varit ngt problem.. tongue

Fälgarna är klara nu iaf, ikväll kommer det bilder på hur alla 4 blev! smile

a.k.a. lemonhead
22 Inlägg
30 september 2009
Kitty skrev:
Ha, hade jag haft ngnstans att göra det på hade det inte varit ngt problem.. tongue

Jag har ett garage wink tongue cool

2 373 Inlägg
30 september 2009
Kitty skrev:
Nomad skrev:

Det kommer nog dröja ett tag innan det fortsätter med den sortens arbete tyvärr, men lite jobb kan man ju göra även hemma i det lilla garaget. smile

Fälgarna är klara nu iaf, ikväll kommer det bilder på hur alla 4 blev! smile

Men det är väl ingen brådska heller, eller hur wink allt tar sin tid smile

Häls. Hervas

Audifrälst
173 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Länge sen ngt hände här, men ett bröllop kom ivägen lite.. wink
En underbar lördag som avslutades med lång åktur i Gt:n till Nääs fabriker där vi spenderade första bröllopsnatten på hotellet. Självklart var det bruden som körde.. roll

Och ja, jag lovar att bilen kommmer få massa uppmärksamhet snart igen!

Det skulle ha blivit lite kort på Gt:n vid Nääs fabriker, men kameran glömdes. hmm

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 december 2009
Grattis!

Trist att du blev av med garaget, jag sitter i samma sits. Bilen står i särplockad och blev av med garaget för ca en månad sen hmm

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 373 Inlägg
7 december 2009
Grattis , synd att du inte har bilder att visa sad
Vad har du tänkt att göra med bilen nu närmast då?

Häls. Hervas

Sök