3296
Sök

KG2T kam eller V kam? ska sitta i en 940 turbo

1 028 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
#1
KG2T kam eller V kam? ska sitta i en 940 turbo

Varför å varför inte?

Vill ha lite bra svar:P

Har inget å skriva ännu

★★★★★
455 Inlägg
18 januari 2009
#2
starts minst en tråd om kammar till 940 turbo om dagen nu känns de som wink

men ja säger V kam
varför ? billigast, gå till skroten o plocka ca 300:-

1 028 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
#3
jag kör me kg2t nu men folk säger att v kammen e bättre finns de någon som verkligen vet?

Har inget å skriva ännu

Åk men häng:D
15 Inlägg
3 maj 2009
#4
Hört att v-kammen är den värsta


Blyfot
829 Inlägg
3 maj 2009
#5
Enligt mitt tycke har kg´s turbo kammar lite konstiga värden. Jag skulle rekomendera en v kam som sagt är billiga.. Själv blev de en vxkam då den satt i 531 toppen jag köpte.

"bara en mor kan älska en sån son"

1 062 Inlägg
3 maj 2009
#6
jag skulle säga v-kammen för jag har den i min bil registret e jätte bra enligt mig drar från 2k varv å har max vrid vid ca 4500 å max hk vid ca5500 vilket funkar alldeles utmärkt på en brukis

jag skulle inte vilja ha en kg2t i min motor pga det alldeles för dåliga lyftet på avgas nocken

mvh

Team Björkeryd

213 Inlägg
3 maj 2009
#7
Fungerar kanon med KG´s kam för min motorspec....men allt hänger självklart på va man har för motorspec i övrigt.

92 Inlägg
30 december 2012
#8
jag har V kam i mina nya motor..dock tkr jag den är för snäll..bra register och drar tidigt men tappar i dom högre varvtalen..max vid 5,599rpm ungefär och jag har varvstop på över 7000 så blir nog en KG2T kam..många som sagt att den inte är så bra men trots de har jag sett många som kör med den roll

Kolla In Våra Bilar!
WIGGE_86
WIGGE_77
WIGGE_73


Sök