3188
Sök

Installera bas,slutsteg

21 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Tänkte uppgradera ljudet Har bytt ut samtliga org. högtalarna som sitter i dörrarna, men det fattas det lilla extra. Är inte inne med vad som gäller vid köp och installation. Behöver lite hjälp hur jag går till väga. smile
Senast redigerat av Nomble (30 november 2018)

21 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Ingen har som något bra tips om en bra baslåda med passande slutsteg? (tillverkare, modell) Eller vad för kondensator, säkring man ska köpa till dessa.

Tyskstuk.se
630 Inlägg
19 januari 2009
Jag tycker du ska köra på 2st Digital Design 9512. Steg till dom: Ett Digital Design Z21LV
Skippa kondingen och kör med t ex 2st optima batterier istället, tänk på att du har rätt tjocklek på kablarna oxå

21 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Zairon skrev:
Jag tycker du ska köra på 2st Digital Design 9512. Steg till dom: Ett Digital Design Z21LV
Skippa kondingen och kör med t ex 2st optima batterier istället, tänk på att du har rätt tjocklek på kablarna oxå

Antar att sjävla lådan till basarna är för eget bygge?

733 Inlägg
19 januari 2009
Zairon skrev:

2 batterier till ett sådant steg? då är man snål. ett sånt steg behöver snarare 5-6 st. för att fungera någorlunda. har man inte råd eller är för snål så är det bättre att balansera ljudet, vill man bara ha två batteri ska man max ha 2000 wrms, kanske t.o.m. mindre

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

30 Inlägg
19 januari 2009
kö carpower bra grejer till bra priser

8910*

OpelFredrik
19 januari 2009
Zairon skrev:

Hallå? Han ville juh bara ha det där "Lilla" extra inte en jävla domedags maskin i bagaget tongue

//Fredrik

274 Inlägg
19 januari 2009
Kör på gas grejer kalas bra priser o ok ljud
snacka med brl så hjälper dom dig gärna med ett prisvärt paket
kan rekommendera gas lådorna om man ej vill bygga eget ett bra 4 kanals steg ev en konding.

395 Inlägg
19 januari 2009
Vilken prisklass är det som gäller, Totalt för batteri,slutsteg,basar? smile

21 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Victorduvet skrev:
Vilken prisklass är det som gäller, Totalt för batteri,slutsteg,basar? smile

Siktar på runt 3000-4000kr

21 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
Har tittat runt lite och fått ögonen för detta paket. http://www.brl.se/default.aspx?mc=748&a … amp;p=5864

Det ser helt okej ut, och verkar ge det lilla extra. Frågan är om den orkar utan kondensator eller om jag kan skippa det.

Och kommer det funka med mina fyra koax som jag har i dörrarna?

85 Inlägg
19 januari 2009
Zairon skrev:

onödigt inlägg av en förmodad skyltfönster shoppare, som inte har en blekaste aning om va han pratar om.

de som vore kul å veta innan man kan rekomendera ett paket, va lyssnar du på ? budget(har du svarat på) , va de ska sitta i för bil , va du har för övrigt system, framsystem, cd mm:) mvh

VW PASSAT CARBONIZE EDITION
RE AUDIO - U-DIMENSION - ECLIPSE
KRISSE tackar ,calle på carbonize, TTX bygg i grums .mm

1 562 Inlägg
19 januari 2009
satsa på några basar från gas så behöver du nog inte så våldsamt för å driva dom, då klarar du nog budgeten oxå.

1 562 Inlägg
19 januari 2009
Nomble skrev:
Ingen har som något bra tips om en bra baslåda med passande slutsteg? (tillverkare, modell) Eller vad för kondensator, säkring man ska köpa till dessa.

vet du vad du har för spänning på lågnivån kan de vara bra å skriva in de oxå för vissa steg spelar knappt ngt om du inte har iaf 2volt på den.

21 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
mange_240 skrev:
Nomble skrev:

vet du vad du har för spänning på lågnivån kan de vara bra å skriva in de oxå för vissa steg spelar knappt ngt om du inte har iaf 2volt på den.

Var ser man lågnivån?

21 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
kresse skrev:
Zairon skrev:

onödigt inlägg av en förmodad skyltfönster shoppare, som inte har en blekaste aning om va han pratar om.

de som vore kul å veta innan man kan rekomendera ett paket, va lyssnar du på ? budget(har du svarat på) , va de ska sitta i för bil , va du har för övrigt system, framsystem, cd mm:) mvh

Tänkte lyssna på techno i bilen, fordonet är en Volvo 745GL Kombi. I övrigt så har jag 5,25" Sony som framsystem 4st. Hyftsat fräsh CD-läsare ifrån JVC.
Senast redigerat av Nomble (19 januari 2009)

Skogsfan
649 Inlägg
19 januari 2009
Tänk inte på kondensator, bara onödigt. Det bästa vore nog om du gick in på brl och frågade, om du nu ändå tänkt köpa därifrån. Då kommer du nog få det bästa svaret:)

Annars skriv med prisklass, vad du vill ha, högt dunk eller finlir i ljudet, vad du redan har för saker och vad du vill byta ut eller lägga till o.s.v. Skriv all info du kan komma på!

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

1 562 Inlägg
19 januari 2009
Nomble skrev:
mange_240 skrev:
Nomble skrev:

Var ser man lågnivån?

ja du kan ju kolla i instruktionsboken till sterion lr i några specifikationer till den.

turboabstinens
442 Inlägg
19 januari 2009
OpelFredrik skrev:
Zairon skrev:

Hallå? Han ville juh bara ha det där "Lilla" extra inte en jävla domedags maskin i bagaget tongue

//Fredrik

Är nog menat som en liten pik att uppge prisklass vid såna här trådar..

3000-4000 kr va det, okej. Iom att jag gillar BRL (med tanke på att det är den enda billjudaffären i närheten och dom flesta i personalen verkar kunna sin sak ganska bra) så rekommenderar jag nog deras erbjudande med 2 st GAS 10" och ett GAS alpha monoblock för 2000 kr, har inte prövat monoblocket själv men vad jag har hört om dom nya alphastegen (svarta) så är dom väldigt prisvärda och spelar på helt okej. Tyvärr går inte lådan in mellan hatthyllan och golvet ståendes, men laborera lite (går säkert att lägga den ner).

Jajust det var en 745.. Skippa det sista! smile
Senast redigerat av bluelight (19 januari 2009)

ocertifierad klåpmekare

21 Inlägg
19 januari 2009
Trådstartare
mange_240 skrev:
Nomble skrev:
mange_240 skrev:

Var ser man lågnivån?

ja du kan ju kolla i instruktionsboken till sterion lr i några specifikationer till den.

Hittar inget om lågnivå men denna är det http://www.jvc.se/product.php?id=KD-G16 … tid=100108

Sök