2427
Sök

volvo 740, krockad ! hur mycket tror ni att försäkringsbolaget betalar för den ?

1 002 Inlägg
19 januari 2009
Jag fick vänta i en månad ungefär innan jag hörde något från försäkringsbolaget från kvällen ja fronta audin.
Går kostnaden för att laga bilen över vad de anser bilens värde är så löser de in den. Det blev iaf resultatet för mig. Det skulle kostat 48tusen att laga bilen och de gav mig 33tusen och lösta in bilen.
Bilen var även denna riktigt välvårdad invändigt och utvändigt. Han som gjorde skadeanmälan tyckte det var riktigt synd på en sådan fin bil.

Men som sagt. Bara vänta och hoppas på de bästa.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

1 878 Inlägg
19 januari 2009
Krockade med min Volvo 244GL -90:a Kom en försäkrings gubbe o titta på den han sa 9,000:- jag sa inte en chans, ringde Försäkringsbolaget. och sa att hade full dokumentation sen den var ny, alla service papper, alla besiktnings papper, precis allt. (vilket jag hade!) skickade in allt jag hade till försäkringsbolaget. och dryg vecka senare ringer dem upp. säger 14,700:- kan juh inte tacka nej då jag köpte bilen för 6000:-

Yrkesförare
1 267 Inlägg
19 januari 2009
kesso skrev:
som sagt hur mycket tror ni man får för volvon ?
det är en 90 med gl/se pkt, 20 000 mil extremt fin och välvårdad. ( har inte sätt många i finare orginal skick ) inna trädet stog mitt i vägen (a), priset då vi köpte den va ca 15 000, och så har vi väl lagt ut lite pengar på den här kommer lite bilder :

http://www1.garaget.org/gallery/archive/104600/548401_f20n4m.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/104600/548403_lixsqc.jpg
nu är den sidan lite intryckt ;(

och någon som vet hur lång tid det kan tills dom hör av sig efter man skicka in skadeanmällan, kom med tips ni som har erfaenhet av detta ?

mvh

Ett par tusen kanske hmm Som sagt försäkringsbolagen går efter en lista....hmm

GBrt (Göteborg Borås Race Team)

dARKiE
5 031 Inlägg
19 januari 2009
740Rob skrev:
Får man ut nått alls iom tonade sidrutor fram?
Tänkte iom att sikten försämras, så kanske dom säger att han inte såg trädet..? roll

De va tråkigt, men får hoppas de går bra för dej med detta!

MVH

första bilden är nog photoshopad ska du se.

Tråkigt med bilen, men som dem flesta sagt dem går efter en lista. Men går ju alltid överklaga och bevisa med kort precis innan bilden smällde hur j*vla fin den var. Så kanske dem öker ett par tusen till..?

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

153 Inlägg
19 januari 2009
Dom kollar vilken årsmodell de e å vad den gått ...OCH SKICKET , min 240 blev påkörd, fick skicka in bilder å skit .. dom värderade den högt tack vare SKICKET!! visst dom går väl på lista med , men du har goda förutsättningar om bilen e i bra skick.//

Tuned By Nenne !!

2 982 Inlägg
19 januari 2009
Patrikk skrev:
kesso skrev:
okej men den har värderats av en bilhandlare.. han tyckte att vi iaf kunde få 18-19 000 i runda slängar.. är det något man kan säga till f-bolaget ??

18-19 för en gammal 740 -90? Knappast..
Närmare 7-8 smile

Ha d gött haj!

18-19000... bilhandlare är de värsta skojarna i branschen tyvärr, vissa mer andra mindre.
men taskigt nog är det som patrikk säger violket är mindre kul.

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 januari 2009
og900turbo skrev:
TurbOla skrev:
Det spelar inte så stor roll vilket skick den är i...

Du får inte ut många tusenlappar skulle jag tro.
Dom går efter en lista, där står svart på vitt vad du får ut.

hahaha !!! min kusin fick bra betalt för sin gammla t8 , försökrings gubnben satt o kolla på bilar i samma skick på blocket ! så man ska inte säga för mkt !

Jo, eller hur...
Hur visste försäkringsgubben vilket skick bilen var i om den var krockad?
Sug på den du...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

961 Inlägg
19 januari 2009
TurbOla skrev:
og900turbo skrev:
TurbOla skrev:

hahaha !!! min kusin fick bra betalt för sin gammla t8 , försökrings gubnben satt o kolla på bilar i samma skick på blocket ! så man ska inte säga för mkt !

Jo, eller hur...
Hur visste försäkringsgubben vilket skick bilen var i om den var krockad?
Sug på den du...

bilder kanske ??
sug på den du

Pure DieselPower

2 665 Inlägg
19 januari 2009
Jag de kommer nog säga 8000kr kasnke men gå inte med på det och vräk på med kvitton bespapper och bilder så kanske du kan få 10-12tusen.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

2 982 Inlägg
19 januari 2009
C-son skrev:
Gissar på 14-16 tusen.. en kompis till mig fick sin smälld i sidan så det tog bakdörren. skärmen och blev ett veck på taket.. han fick ut 16 tusen nånting och behålla kjolar, takvinge, usablinkers m.m.. och det va en 745 glt -88 som va ungefär samma skick som din. så du kan att få ut en del.. ja gissar som sagt på 14-16 om bilen ä i de skick som på korten

hur många år sedan var detta då?

Körv
3 535 Inlägg
19 januari 2009
Beror helt och hållet på vilken försäkringsnisse du pratar med.

När jag krockade i somras (745a -89) så berättade jag om skicket och vad jag köpte den för.
Fick då ut 16.000 för den gamla bilen. Och det tyckte jag var helt okej så att säga.

Och din var finare än min kan jag säga tongue

Truckdriving Man

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
19 januari 2009
TurbOla skrev:

Mitt försäkringsbolag(länsförsäkringar) fixade min 240 för ett totalt pris på 16780 kr, när jag hade smällt med den. Och då kom dom själv ut och kollade på den, för att se om den var värd att fixa.
Och som tur är, så tyckte dom det.

Så jag vet inte om dom går efter en lista om hur mycket dom får betala? Eller kanske är annat när det gäller reperationer?

Allt för den där jävla hatten!

1 436 Inlägg
19 januari 2009
Tror med på 7-8, det är vad polare etc fått för sina oavsett skick.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

2 982 Inlägg
19 januari 2009
C-son skrev:
Residence skrev:
C-son skrev:
Gissar på 14-16 tusen.. en kompis till mig fick sin smälld i sidan så det tog bakdörren. skärmen och blev ett veck på taket.. han fick ut 16 tusen nånting och behålla kjolar, takvinge, usablinkers m.m.. och det va en 745 glt -88 som va ungefär samma skick som din. så du kan att få ut en del.. ja gissar som sagt på 14-16 om bilen ä i de skick som på korten

December 2008.. tro de eller ej men de e sant.. Balle_89 heter han här på forumt.. hans svarta 745:a han har som gamla bilar va de

tror inte på att man pröjsar nån 14k för en krockad  740bil!!!!!!!
Senast redigerat av Residence (19 januari 2009)

3 059 Inlägg
19 januari 2009
kesso skrev:
som sagt hur mycket tror ni man får för volvon ?
det är en 90 med gl/se pkt, 20 000 mil extremt fin och välvårdad. ( har inte sätt många i finare orginal skick ) inna trädet stog mitt i vägen (a), priset då vi köpte den va ca 15 000, och så har vi väl lagt ut lite pengar på den här kommer lite bilder :
http://www1.garaget.org/gallery/archive/104600/548401_f20n4m.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/archive/104600/548403_lixsqc.jpg
nu är den sidan lite intryckt ;(
och någon som vet hur lång tid det kan tills dom hör av sig efter man skicka in skadeanmällan, kom med tips ni som har erfaenhet av detta ?

mvh

Inte en kotte som kan säga hur mycket den kan vara värd om du inte lägger med en bild där man ser krockskadan också.

112 Inlägg
19 januari 2009
jag lyckades få ut 13 000 för min 740 -90 efter att fått en pickis i arslet mitt på dragkroken, PLUS att jag fick behålla den, körde den i drygt ett halvår efter, bara en bakre kofångare och krockbalk mindre samt bucklig och nån millimeterskillnad på var sida. Är på G att fixa bromsar och besikta på nytt:) så du kan ha tur.
Det som syns mest är bucklan som kan ses på min profil.

Rätta mig om du har fel...

huh?
10 427 Inlägg
19 januari 2009
C-son skrev:
Residence skrev:
C-son skrev:

December 2008.. tro de eller ej men de e sant.. Balle_89 heter han här på forumt.. hans svarta 745:a han har som gamla bilar va de

https://www1.garaget.org/gallery/archive/47228/515181_l4typc.jpg

1 814 Inlägg
19 januari 2009
de brukar ju kolla lacken och sådant och ge ett bud som ska motsvara vad du fått om du sålt den, kommer ihåg att en anhäri fick lite pengar för att dennes bil hade lack i sämre skick än standard (skulle precis polera den)

979 Inlägg
19 januari 2009
Dom tittar ju inte skicket!! Min bror & en gammal klasskompis krockade samtidigt ungefär. ena va 86:a 740,vit & lite rostig. 28000 mil. Den andre va min brors, 92a. 24000 mil. rostfri & as kalas i lack & skick. Bägges bilar blev värderade till 10 000:- av Trygghansa. Så försäkringsbolagen går efer en lista. årsmodell,ägare & miltal. Givetvis kollar dom alltid på bilarna, men de hjälper inte till värderingen.

Hpc

508 Inlägg
19 januari 2009
ingen aning, faktiskt, hade en 740 som smälldes i sidan och front fick 16.500, trodde jag skulle få  inte mer än 5k

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81542/548711_oaqzcu.jpg

Sök