Hej,
tänkte lägga upp en tråd om min bil som jag ägt sedan 2005. Tanken är att behålla originalet men med en vassare motor och ett styvare chassi.
Recept på motor:
Uppborrat block med invägda högkompskolvar 90,2 diam med komp 10,1:1
E12 topp totalt renoverad med säten för blyfritt, portade kanaler och Dr Schrick 304 gr kam
Polerade stakar
Omslipad 2-liters vev
lättat svänghjul
justerbart kamdrev
dubbla weber 45
extraktor + 2,5" avgassystem
Hela vevpartiet är balanserat samt att stakar är riktade och balanserade
Kedjor, drev, packningar, pumpar är nytt
Transmission:
5 vxl låda från BMW E21 (Getrag 245) med korta lägen samt kortat spakställ
bakaxel med 25% spärrverkan
kortad kardan
Chassi:
Boxade bärarmar bak
Polyrethan bussningar runtom
PL400 fyllda silentblock
Bilstein Sprint bakdämpare
Röda Koni race dämpare fram
Jamex sportfjädrar runt om
Bilder:
Bilen som det ser ut utan ändringar
Alla förändringar på chassi och motorbygge sker i detta nu och bilen kommer stå på
egna fötter med nya motorn i vår.
Mvh Micke