2824
Sök

Värt med ditec?

dARKiE
5 031 Inlägg
21 januari 2009
#21
Har själv jobbat hos Ditec

Hela processen är i 5 steg som gjorde att vi behövde behålla bilen över en natt.
Består av förrengöring, djuprengöring, aktivering och slutligen konserveringen (lackskyddet).

och sen efter ca ett ½ / 1 år så läggs ett såkallat Top coat medel på lacken för att förnya toppskicket av ditecen. beroende på lackens skick när dem kom in.

Så att blanda ihop en vanlig "polering" med ditec är helt fel..
Visst det kostar lite, men jag kan nästan garantera att er bils lack kommer hålla mycket längre. Efter vad man har sett i hallen av kundbilar som inte varit ditecade förut.
Senast redigerat av Darkie (21 januari 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

63 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
#22
4800 kr vill min lokale Ditec behandlare ha för min 206a, sen så la man ny coat var 18:e månad á 1800 kr. Måste sova på detta =p det är mycket pengar men jag köper ju inte ny bil varje år heller så...

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
21 januari 2009
#23
4800:- för en 206 är ganska mkt pengar. Behöver inte ditec för att få en bra lackkonservering. Så där kan du spara säkert 1000:- och få det minst lika bra smile

Ring runt och kolla vad andra mindre firmor tar, och glöm inte kolla vilket lackskydd dom använder sig av.

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

262 Inlägg
21 januari 2009
#24
Speedman skrev:
4800:- för en 206 är ganska mkt pengar. Behöver inte ditec för att få en bra lackkonservering. Så där kan du spara säkert 1000:- och få det minst lika bra smile

Ring runt och kolla vad andra mindre firmor tar, och glöm inte kolla vilket lackskydd dom använder sig av.

Tyckte det lät mycket med 4800:-
jag betalade 3000 för min ditecbehandling på saaben

624 Inlägg
21 januari 2009
#25
Mortalis skrev:
Summan e alltså att man bör ha en ganska sliten bil på in och- eller utsidan för att uppnå ett riktigt grymt resultat och har man en välskött bil så kan man lika gärna bara underhålla det på egen hand och få i princip samma resultat, korrekt?

yes!

who´s the man?

624 Inlägg
21 januari 2009
#26
Speedman skrev:
Ni är väldigt orättvisa mot Ditec. Dom lägger troligen inte vax för 3-5000:-! Yttra er inte som ni inte vet med säkerhet! Borde man förstå kan tyckas hmm

guwib:
Tror knappast du jobbat på jobbat självständigt på Mr.Cap med tanke på dina uttalanden! Självklart använder dom riktigt lackskydd, som INTE ska jämföras med vaxmedel som Sonax och annat skit.
Sen om det nu mot förmodan arbetades så där du var, så ska man inte säga Mr.Cap generellt.

Hoppas mitt inlägg inte är alltför kränkande mot någon, blir bara såå trött på alla dessa "hobbypulare" som tror man vet allt.

*host ,host, bullshit...*host*...

who´s the man?

624 Inlägg
21 januari 2009
#27
otippat svar från en som representerar ett företag?!
självklart kan du inte säga annat då det är ditt levebröd,jag förstår.va inte ledsen..

who´s the man?

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
21 januari 2009
#28
guwib skrev:
Speedman skrev:
Ni är väldigt orättvisa mot Ditec. Dom lägger troligen inte vax för 3-5000:-! Yttra er inte som ni inte vet med säkerhet! Borde man förstå kan tyckas hmm

guwib:
Tror knappast du jobbat på jobbat självständigt på Mr.Cap med tanke på dina uttalanden! Självklart använder dom riktigt lackskydd, som INTE ska jämföras med vaxmedel som Sonax och annat skit.
Sen om det nu mot förmodan arbetades så där du var, så ska man inte säga Mr.Cap generellt.

Hoppas mitt inlägg inte är alltför kränkande mot någon, blir bara såå trött på alla dessa "hobbypulare" som tror man vet allt.

*host ,host, bullshit...*host*...

Vad är ditt problem?
Dels så snackar aldrig Speedman bullshit för det han gör med lacker är helt otroligt.

Sen märker vem som helst som tar hand om sin bil en skillnad på vanligt vax och ett riktigt lackskydd, sen om du jobbade på nån skitfirma som lyckats muta till sig "Ditec"-stämpeln är ditt problem.

En enkel fråga: OM Ditec skulle nöja sig med att lägga på vanligt vax och ta väldigt bra betalt för det, varför lägger dom då ner så mycket tid på bilen?
Är det inte bättre att ta bra betalt och jobba så lite som möjligt på bilen?

Jag förespråkar inte Ditec för fem öre, men du drar ner varenda hårt arbetande och seriös rekondare i smutsen när du säger att alla luras.

Käfta inte med fel folk, dagens tips.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

Egenföretagare
999 Inlägg
21 januari 2009
#29
Jespur skrev:
Så om jag har tillgång till polermaskin så kan jag lika bra göra det själv? Jag förstår att de är bättre på polerandet, men ändå? Har en vit 206 RC -05:a men den ser ut som ny, så det är ju inte helt ny bilen, men den är jevligt fin i lacken. Tänkte att man kanske skulle lyxa till det, men om jag kan få ett liknande resultat med polermaskin själv så gör jag ju jättegärna det hellre...

Är den i så bra skick så kan du nog få ganska bra resultat om du gör jobbet själv. Inte lika bra som yrkesmän så klart, men utgår man från en bra lack ställs det inte lika stora krav på den som polerar.

Men läs igenom någon guide så du vet vad du ger dig in på, skillnaden på rubbing/polish osv.


8 883 Inlägg
21 januari 2009
#30
Är man rädd om bilen så är det helt klart värt att lackskydds behandla bilen. Resultatet blir riktigt bra om det görs på rätt sätt. Min är fortfarande lika blank efter 8-mån trots att jag kört med bilen hela vintern och endast tvättar i automat 1-2 gånger i veckan.

Fotograf på tierpidag.se

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
21 januari 2009
#31
guwib skrev:
otippat svar från en som representerar ett företag?!
självklart kan du inte säga annat då det är ditt levebröd,jag förstår.va inte ledsen..

Vad ska man svara på ett sådant meningslöst inlägg från en "internetkrigare"!? Antingen är du bara en liten pojke från sthlm som vill vara med och leka bland oss äldre, eller har du något problem med ditt inre och fått för dålig uppmärksamhet som liten. Vilket inte är vårat bekymmer, så kom över det och kom in i vuxenvärlden bland oss andra. Låt inte det gå ut över andra att du har dina problem med dig själv mad

Att smutskasta en hel yrkesfolk som du håller på med, när många av oss sliter häcken för att skapa seriöst rykte. Gör att jag tycker du ska lära dig hur saker och ting fungerar innan du skriver dina åsikter.

Håller du fortfarande inte med? Såklart inte..
Senast redigerat av Speedman (21 januari 2009)

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

624 Inlägg
21 januari 2009
#32
vilka är vi.. och vad är en internetkrigare??

och torlejf-käfta inte med fel folk??är det ett hot?

och om jag inte är helt ute och cyklar så...är MrCap ärldre än ditec.
vem har smutskastat en hel yrkeskår?
sluta höja upp er själva  till skyarna

du börjar direkt hoppa på mig som person, vad vet du om mig??vem fan är du till det?
vad har det med denna topic att göra?

vore konstigt om du inte tyckte det var värt vad det nu "era" behandlingar kostar.
tillhör du ngn smålänsk bilvårdsmaffia?

det jag sa och som mortalis uppfattade helt korrekt är-
ny bil- ej så sliten lack= funkar utmärkt att hålla efter själv, enkel maskin och enkla medel, duger alldeles utmärkt åt de flesta..

har du en lite äldre bil, som tex jag..
om du inte är helt usel, så kan man med samma maskin, samma medel och lite tålamod- fixa ett resultat som många skulle bli förvånade utav.

det finns inga hemligheter, bara arbete, rutin och efterhand vana.
vi polerade ibland så det bolmade rök,precis på gränsen..det kommer genom arbete.
varför finns inte dessa super medel ute på markanden??
har tex ditec ngt världspatent?

att bilen hålls kvar över natten är ju ett tämligen simpelt knep för att ngt skall verka vara mera viktigt än det kanske egentligen är!?

jag för ingen vendetta mot bilvårdsföretag..löjligt! men att mena på att man typ måste lämna in,pröjsa min 3000:- och se glad ut för att få ett varaktigt resultat är ju skrattretande..

påhoppen kan du spara till sandlådan..

who´s the man?

Smålänning
7 883 Inlägg
21 januari 2009
#33
Största skillnaden mellan t.ex Ditec och oss hemmapulare är inte medlerna, även om Ditec har fler olika medel som är skitbra på EN sak... T.ex bara vax, bara polish, bara lackförsegling etc istället för många hemmapulare som tror att ett medel kan både poilera och vaxa wink

Den största skillnaden är att Ditec verkligen KAN göra bilen som ny. Dom har möjligheter till ozonbehandling av dålig lukt och smutsfläckar, starkare rengöringsmedel som vi dödliga inte kan köpa för att det kräver specialutbildning m.m.

Man kan få ett bra resultat om man gör det själv, helt klart, Faktiskt nära vad Ditec kan ådstakomma, MEN då MÅSTE man ha ett bra utgångsobjekt.

Man kan inte få ett toppresultat på en skrothög med konsumentmedel... Utan då får man vända sig till proffs...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
21 januari 2009
#34
guwib skrev:
vilka är vi.. och vad är en internetkrigare??

och torlejf-käfta inte med fel folk??är det ett hot?

och om jag inte är helt ute och cyklar så...är MrCap ärldre än ditec.
vem har smutskastat en hel yrkeskår?
sluta höja upp er själva  till skyarna

du börjar direkt hoppa på mig som person, vad vet du om mig??vem fan är du till det?
vad har det med denna topic att göra?

vore konstigt om du inte tyckte det var värt vad det nu "era" behandlingar kostar.
tillhör du ngn smålänsk bilvårdsmaffia?

det jag sa och som mortalis uppfattade helt korrekt är-
ny bil- ej så sliten lack= funkar utmärkt att hålla efter själv, enkel maskin och enkla medel, duger alldeles utmärkt åt de flesta..

har du en lite äldre bil, som tex jag..
om du inte är helt usel, så kan man med samma maskin, samma medel och lite tålamod- fixa ett resultat som många skulle bli förvånade utav.

det finns inga hemligheter, bara arbete, rutin och efterhand vana.
vi polerade ibland så det bolmade rök,precis på gränsen..det kommer genom arbete.
varför finns inte dessa super medel ute på markanden??
har tex ditec ngt världspatent?

att bilen hålls kvar över natten är ju ett tämligen simpelt knep för att ngt skall verka vara mera viktigt än det kanske egentligen är!?

jag för ingen vendetta mot bilvårdsföretag..löjligt! men att mena på att man typ måste lämna in,pröjsa min 3000:- och se glad ut för att få ett varaktigt resultat är ju skrattretande..

påhoppen kan du spara till sandlådan..

Jag hotar inte folk. Det jag menar är att man inte ska kasta sten i glashus.

Och jag har aldrig pratat om att man inte kan fixa iordning sin bil själv, men en riktig lackkonservering är inte till för dom som gillar att ägna en helg åt att polera och vaxa sin bil.
En lackkonservering är till för de människor som VILL sköta om sin bil men inte har den tid som krävs.
Tvättar den när tid finns och efter varje tvätt vill tycka att bilen är blank och fin.
Det är inte för inte som ett riktigt lackskydd kallas för "latmansvax".

Jag känner flertalet människor som jobbat på Ditec, och jag vet hur dom slet sina timmar på en dag för att hinna klart. Det behövs den tid dom säger att det behövs för att hinna klart. För inte ska väl alla anställda behöva jobba över varje dag för att hinna klart?

Vissa anställer en målarfirma för att måla om sin lägenhet. varför? Måla kan väl vilken idiot som helst göra..

Jag hoppar inte på nån, jag försvarar dom du nervärderar.
Bilvård är ett konstverk, förstår du inte det så är det ingen mening att diskutera med dig.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

179 Inlägg
21 januari 2009
#35
Får ju börja med att säga att du e ute o cyklar för Ditec fanns långt före Mr cap. Sen har du fel när det gäller en ny fin eller väldigt välvårdad bil för det e då det verkligen funkar o håller sina 18 månader. finns inget negativt om en lackkonservering att säga förutom att om man får djupa repor så man får polera väldigt hårt på efterbehanlingen så får man göra om grundbehanlingen på den just den delen.


624 Inlägg
21 januari 2009
#36
om du räknar ihop de företag som slog ihop sina påsar till ditec så är de kanske äldre, men som enskilt företag??

who´s the man?

179 Inlägg
21 januari 2009
#37
Ditec är väl beprövat sedan -70 talet. vilka mer fanns då?


112 Inlägg
21 januari 2009
#38
Jespur skrev:
Tjenare!

Tänkte lyssna av er som har erfarenhet, är det värt att lämna in bilen på ditec behandling? Eller fungerar det lika bra om man putsar och fejjar själv?

Jag har polerat lite bilar i mina dagar och jag kan säga att man inte kommer i närheten av en Dietec-behandling genom att göra jobbet själv. Hade nyligen inne min A3.a på återbehandling och gav 1600:- för det. Resultatet är fantastiskt bra!

Bära eller Brista?!

179 Inlägg
21 januari 2009
#39
här har vi även bevis på att det funkar...http://ditec.se/omoss/testresultat.php


OEM <3
6 957 Inlägg
21 januari 2009
#40
Om du är rädd om din bil så vrf tveka på att lämna in den på behandling?
Sj ska min in i April hade jag tänkt, fast jag har beslutsångest vart den ska lämnas

Vi har ju Ditec här hemma, kostar 4200kr för min bil..men en stark konkurrent som jag är
sugen på att lämna bilen till är PerfectPolish i Upphärad (strax utanför Trollhättan)

Dock är det ju några min hemifrån men min flickvän bor ju i Thn..han tar 3595kr för min bil.
Har sett lite bilar han gjort, b.la han egna röda SS, sjukt fin och "Sportsedan"s är bra fin den oxå big_smile

OEM <3


Sök