Har mött en bil på E20 som körde mot färdriktningen. Det var tur att det inte var mycket trafik den dagen... Jag tutade, blinkade och veva med armen genom fönstret för att få det äldre parets uppmärksamhet, sen var det bara att ringa in ett trafikmeddelande till SR.
På en 70-sträcka utanför Örebro (kurvorna innan Resta för er som känner till området) blev jag omkörd av en vit 850 som kom i en sjuhelsickes fart. Han tappade kontrollen i en av de tvära kurvorna, körde ner i diket, missade PRECIS en telefonstolpe, rammade en avtagsväg och studsade bokstavligt talat upp på vägen igen!
Trots att bilen varit jordfräs i 300 meter och lämnat en massa plast och metalldelar efter sig så gasade dåren på igen och fortsatte vansinnesfärden...
När jag pluggade på Rudbecksskolan i Örebro så gick jag lite för nära trottoarkanten på väg upp mot krämaren. Jag höll ryggan med handen vilande på axeln och hade armbågen riktad mot vägen. Naturligtvis så kommer det en lätt lastbil och slickar trottoarkanten och sätter backspegeln rakt i armbågen på mig.
Det blev en jävla smäll, jag kastades framlänges och armbågen värkte i en vecka. Föraren smet från platsen...
Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.