3230
Sök

Ford Mustang -67 eleanor. Lackering klar, nästa steg elsystem

Eleanor projekt

444 407 Visningar
Uppdaterades senast 3 juli 2015
247 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
Lina- skrev:
Fint se det går framåt, kul med el. smile

Nja jag börjar faktiskt bli lite trött på elen nu, skönt att det snart är över :p

247 Inlägg
10 mars 2012
Trådstartare
Blir en helg med byggande på bilen. Gav oss på bakaxeln idag, ska byta tätningar till axlarna för de gamla hade fått lite stryk. Enkel sak kan tyckas men såklart går det inte som man tror. Gick åt en heldag till det där men nu är bakaxeln klar iaf.
En annan lite tråkigare sak upptäcktes idag.  Har en halvelektrisk givare till hastighetsmätaren, varken den eller växellådan är orginal så klart passar inte de direkt ihop. Blir till att snickra om fästet till växellådan är väl ytterligare en dags jobb, att de aldrig ska va lätt neutral

247 Inlägg
11 mars 2012
Trådstartare
Dag 2 va inte mycket bättre den, känns som om man har tagit 3 steg tillbaka i färdigställandet. Vi klurade lite på växellådan men orkade inte ta tag i det idag, utan det får bli en heldag någon annan dag det kommer inte bli lätt. Nästa bakslag var handbromsen, kapade bort den momentarmen för jag trodde inte att den behövdes till mina nya bromsar. Men tydligen behövs den för det gick inte att rubba handbromsen, men det hann vi inte bli klara med idag heller.
Nästa bakslag är fästena och hjulen som driver remmarna, säger bara köp INTE March pulleys. Värre skit får man leta efter, det saknades skruvar, fästena passade inte, man får modifiera för att få ihop allt. Nu har vi upptäckt att något är snett mellan ac kompressorn och servopumpen så remmen klättrar på hjulen. Blir till att sätta dit distansen på något sätt. I värsta fall måste motorn ur för att kunna rätta till detta.
Summan av helgens arbete är att det blev ännu mer arbete. Trodde att det skulle va två helger kvar för att få bilen att starta och rulla för egen maskin men det är nog 4 helger kvar nu. Tur att bygget har kommit så långt, annars hade den levt farligt efter denna jävliga helg tongue

1 290 Inlägg
11 mars 2012
mikeo skrev:
Dag 2 va inte mycket bättre den, känns som om man har tagit 3 steg tillbaka i färdigställandet. Vi klurade lite på växellådan men orkade inte ta tag i det idag, utan det får bli en heldag någon annan dag det kommer inte bli lätt. Nästa bakslag var handbromsen, kapade bort den momentarmen för jag trodde inte att den behövdes till mina nya bromsar. Men tydligen behövs den för det gick inte att rubba handbromsen, men det hann vi inte bli klara med idag heller.
Nästa bakslag är fästena och hjulen som driver remmarna, säger bara köp INTE March pulleys. Värre skit får man leta efter, det saknades skruvar, fästena passade inte, man får modifiera för att få ihop allt. Nu har vi upptäckt att något är snett mellan ac kompressorn och servopumpen så remmen klättrar på hjulen. Blir till att sätta dit distansen på något sätt. I värsta fall måste motorn ur för att kunna rätta till detta.
Summan av helgens arbete är att det blev ännu mer arbete. Trodde att det skulle va två helger kvar för att få bilen att starta och rulla för egen maskin men det är nog 4 helger kvar nu. Tur att bygget har kommit så långt, annars hade den levt farligt efter denna jävliga helg tongue

Känner igen det där, man tror att man nästan är i mål och så ramlar man tillbaka några steg. Men det är bara att bryta ihop och komma igen smile

247 Inlägg
12 mars 2012
Trådstartare
Exsicco skrev:
mikeo skrev:

Känner igen det där, man tror att man nästan är i mål och så ramlar man tillbaka några steg. Men det är bara att bryta ihop och komma igen smile

Hehe japp roligt är det inte. Men men tar nog en månad till nästa gång jag ska fixa med bilen så förhoppningsvis återkommer motivationen :p

Forummoderator
26 359 Inlägg
12 mars 2012
mikeo skrev:
Exsicco skrev:
mikeo skrev:

Hehe japp roligt är det inte. Men men tar nog en månad till nästa gång jag ska fixa med bilen så förhoppningsvis återkommer motivationen :p

Bara att kämpa. Innerst inne vet du att det är värt det i slutänden, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

649 Inlägg
20 april 2012
FY faan, vilket bygge ! Otroligt kul att se att du orkar, och vilket resultat ! Sånt här vill vi se mer av smile

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!

Byggare Behm
562 Inlägg
21 april 2012
All cred till dig, fantastiskt bygge.
Alla vi som skruvar med bilar vet att en helg "med 2 steg framåt och 3 tillbaka" kommer med jämna mellanrum och ja, det känns som att bilen är jävligt billig just då tongue

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

247 Inlägg
21 april 2012
Trådstartare
Hehe ja det ska väl inte alltid gå som man tänkt sig :p Va hemma förra helgen och skruvade, tog en hel helg men fortfarande är inte problemet löst med remmarna på motorn så det behövs väl en helg till där. Fick även lite problem med vindrutetorkarmotorn som gav upp men det ska nog lösa sig. En sak som är bra är att jag slipper nog bygga om växellådsfästena. Den halvmekaniska givaren jag fick till instrumenten behöver jag nog inte använda utan det ska nog gå bra att använda en inbyggd givare som sitter på växellådan, men det återstår att se om det funkar. Något som är positivt i så fall smile

247 Inlägg
19 juli 2012
Trådstartare
Bygget har legat nere sen i april sad Har varit för mycket att göra i skolan med diverse projekt. Kom hem från Silverstone nu i veckan. Är med i LUracing som tävlar i formulastudent. De senaste 2 månaderna har jag nästan bott på skolan för att hålla på med det projektet men nu är det över för den här gången i alla fall.
http://www.facebook.com/media/set/?set= … amp;type=1
Grattis till Chalmers som vann tävlingen smile
Tänkte faktiskt sätta igång med min egen bil nu i helgen igen. Åker till Hässleholm för att jobba på bilen på lördag i några timmar smile

8 Inlägg
20 juli 2012
Okej! Trevligt wink Lycka till med bygget i heglen och framöver smile

10 164 Inlägg
20 juli 2012
Trevligt att du tar upp bygget igen. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

262 Inlägg
20 juli 2012
Rätt som det är hittar man en tråd som hållit på ett tag men som man av nån anledning missat. Ett väldigt trevligt bygge detta, prenumeration lagd.

Man lär sig av sina misstag, det är därför jag kan så in i h-vetes mycke´
Projekt Toxic Bird: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=231120

353 Inlägg
22 augusti 2012
Fy satan vilket jobb du gjort...går inte att säga så mkt mer tongue

247 Inlägg
29 augusti 2012
Trådstartare
Nu var det ett bra tag sen jag uppdaterade här. Det har inte hänt så mycket på bilfronten den senaste tiden, har varit för mycket med skolan helt enkelt men snart är det slut smile Tänkte jag ska starta igång bilbyggandet igen på söndag, tanken är att försöka få klart elen inne i kupen så man kan stryka en sak från listan. Jag gjorde ett spontanköp för två veckor sedan det blev en Honda CB900 1982. Har nu redan ombyggnadsplaner för hojen, vann lite delar på ebay från en Honda 2002 modell som nu ska tvingas på hojen smile

http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/IMG_0615.jpg

http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/5.jpg

http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/4.jpg

http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/7.jpg

http://i202.photobucket.com/albums/aa27/mikeo_85/6.jpg

Forummoderator
26 359 Inlägg
29 augusti 2012
Trevligt, men jag hoppas du inte blandar in hojen mer i tråden för då blir det rörigt..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

241 Inlägg
30 augusti 2012
Vill se mer av vad du gör med hojen. Kommer du lägga upp den någonstans? smile

247 Inlägg
30 augusti 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Trevligt, men jag hoppas du inte blandar in hojen mer i tråden för då blir det rörigt..

Nej det kommer jag inte att göra, inga byggbilder på hojjen i denna tråd. Ville bara ta fram en av de dåliga anledningar till att jag inte har jobbat så mycket med bilen denna sommar :p

Ludd3s skrev:
Vill se mer av vad du gör med hojen. Kommer du lägga upp den någonstans?

Om det blir en byggtråd så blir det antagligen på sporthoj, men det dröjjer några månader till säsongen för att köra hoj är över.

247 Inlägg
3 september 2012
Trådstartare
Blev lite fix igår, elsystemet närmar sig sitt slut. Började på tändningen men blev inte klara där utan får fortsätta nästa gång.

Sök