Tackar så mycket, det va väldigt skönt att få igång den så nu blev man lite mer motiverad till att bygga på bilen igen Film kommer när vi vågar köra motorn utan problem :p
Nu startar bilen äntligen som den ska Behövs lite justering med förgasaren bara, nu skulle jag bara kunna lufta bromsarna och koppla kardanaxeln sen skulle den kunna gå att köra Här är en liten film som bevis Dock blev filmen upp o ner, får fixa det senare
Idag körde jag bilen för första gången, förvisso bara fram o tillbaka på uppfarten och in i garaget igen men ett litet framsteg Jag har som mål att försöka regbesiktia bilen innan den 15:e oktober, tror dock att det blir svårt men kan alltid försöka. Jobbar med bilen nu nästan varje helg och någon dag i veckan så det görs framsteg hela tiden.
Det har inte hänt något med bilen i vinter tyvärr. Tanken är att komma igång med projektet igen i april. Jag har iaf skaffat mig en plats i ett mekgarage i malmö med många andra spännade bilar Så nu kommer den stå säkert i värme året om Jag har därmed satt lite press på mig själv eftersom platsen bara står och tuggar pengar så jag måste få ner bilen senast i sommar. Förhoppningsvis kan jag då köra ner den :p
Du har inte uppdaterat sen mars och nu är du ute och tar en tur med bilen ?
Vad har hänt däremellan då ??
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Jag har varit lite dålig med uppdaterandet :p Jag har försökt göra det nödvändigaste för att kunna besiktia bilen, tror dock inte att jag hinner få den besiktiad innan oktober så jag väntar nog till våren. Det som är kvar nu är att lufta bromsarna som jag har problem med. Ska lufta om allt igen. Tändningen måste justeras och givarna till oljetryck och hastighetsmätare måste kollas över då de inte funkar. Annars är den redo Den har dock gått att köra, men har bara tagit små turer i kvarteret. Jag har även dragit returledning och fixat ny bensinpump till en lite tystare, fixat handbroms och lite annat småpyssel under sommaren.
Jag har varit lite dålig med uppdaterandet :p Jag har försökt göra det nödvändigaste för att kunna besiktia bilen, tror dock inte att jag hinner få den besiktiad innan oktober så jag väntar nog till våren. Det som är kvar nu är att lufta bromsarna som jag har problem med. Ska lufta om allt igen. Tändningen måste justeras och givarna till oljetryck och hastighetsmätare måste kollas över då de inte funkar. Annars är den redo Den har dock gått att köra, men har bara tagit små turer i kvarteret. Jag har även dragit returledning och fixat ny bensinpump till en lite tystare, fixat handbroms och lite annat småpyssel under sommaren.
Äh, bara småsaker kvar då ju
Hoppas du får den färdig snart.
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Ser kanon ut Mikeo! Min börjar också bli färdig. Vi får ta en träff till sommaren!
Tack detsamma. Va inne och kollade på dina bilder, det ser bra ut.
Ja det lär det väl bli. För nästa år ska bilen bli klar (10-års jubileum i november). Hade en kille från SFRO på besök i lördes och det blir nog en byggbesiktning i januari. Bytte garage i lördes och det gick att köra bilen den kilometern till det nya så det känns lovande. Så förhoppningsvis kan man ut och köra i april.
Nu har bilen äntligen kommit på plats i nya garaget. Var ute och körde en sväng idag och det mesta verkar funka som det ska. Tändningsproblemet är borta och bilen bromsar som den ska. Imorgon blir det hjulinställning och snart väntar en byggbesiktning. Det ser ljust ut för 2015