3199
Sök

kan man ha sex sjukdomar fasst man inte haft sex?

1 570 Inlägg
22 januari 2009
snipercat skrev:
om 2 persioner som aldrig hafft sex förr är med varandra. kan man få nån sjukdom då?
tacksam för svar båda är 18 år.

Man kan få mängder med läskiga sjukdomar. Passa dig för kramarna.

Sleeper
3 084 Inlägg
22 januari 2009
Hört talas om HIV och aids som smittar från mor till son/dotter?
Sen borde man ju kunna ha sexsjukdomar utan sex någon måste ju vart först att bära på sjukdomen yikes?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

27 Inlägg
22 januari 2009
snipercat skrev:
om 2 persioner som aldrig hafft sex förr är med varandra. kan man få nån sjukdom då?

Hm allt beror ju¨på om man har haft sex innan juhu:/ om man e oskuld så kan man inte ha men om man har haft sex med någon annan så finns det en risk att man kan ha könssjukdomar. Men alltid bäst att kolla sig innan man går in för att ha sex med en ny person så man inte för vidare det

Angel In The Night<3<

Ace Ventura
1 240 Inlägg
22 januari 2009
För tidig utlösning är en hemsk sjukdom man kan drabbas av första gången man har sex tongue

1 854 Inlägg
22 januari 2009
MilleN skrev:
sex sjukdomar, jao man kan få influensa, vattkoppor, förkylning, magsjuka osv osv..

menade du könssjukdomar så finns det alltid en liten risk (har hört om s.k toalettsjukdomar som kan smitta utan samlag) men det kan man ju räkna ut att risken inte är så stor.. Använd kondom bara så blir det ingen stork om 9 månader heller wink

Dom tog ju upp det på fråga olle, och har för mig att det va en myt att man kan få könssjukdommar av toan..

Avstängd
519 Inlägg
22 januari 2009
snipercat skrev:
man använder ju inte bara ballen.. tungan:P också.^^

hahaha skön du tongue men hur gåre me dejtandet? fick du na? big_smile

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

1 854 Inlägg
22 januari 2009
Galenimig skrev:
snipercat skrev:

Hm allt beror ju¨på om man har haft sex innan juhu:/ om man e oskuld så kan man inte ha men om man har haft sex med någon annan så finns det en risk att man kan ha könssjukdomar. Men alltid bäst att kolla sig innan man går in för att ha sex med en ny person så man inte för vidare det

Ett tips bara!

Testa sig kan man göra på www.klamydia.se gratis och ingen som får veta om det.

Du får testet i brevlådan.

DFFL
9 020 Inlägg
22 januari 2009
Aruzo skrev:
För tidig utlösning är en hemsk sjukdom man kan drabbas av första gången man har sex tongue

Haha, jag hann iallafall in.
Men det var inte mer än ett par juck sen så var resan över. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
519 Inlägg
22 januari 2009
FireTraXX skrev:
Aruzo skrev:

hahahaha illa big_smile lol

71 Inlägg
22 januari 2009
haha jag trodde detta va garaget och inte fråga magdalena:P

ta dagen som den kommer:)

Avstängd
519 Inlägg
22 januari 2009
volvo_brud85 skrev:
haha jag trodde detta va garaget och inte fråga magdalena:P

haha här går allt big_smile

FreddeK
22 januari 2009
snipercat skrev:

haha först var det dejt i ett vindskydd. Sen var det en tråd om att du var kär och nu ska du få mus...du avancerar snabbt framåt!

Nej ni kan inte få sjukdommar med varandra om ni är oskulder. Men använd kondom ändå för tror inte ni vill ha barn ännu och sen vet du ju inte om hon varit med någon annan och vice versa!

Lycka till!

FreddeK
22 januari 2009
FireTraXX skrev:
Aruzo skrev:

Alltid dra en skinnbanjo innan dejt!

DFFL
9 020 Inlägg
22 januari 2009
Freddeponken skrev:
FireTraXX skrev:
Aruzo skrev:

Alltid dra en skinnbanjo innan dejt!

Var ju ett par år sen, inte lika smart då som nu. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

627 Inlägg
22 januari 2009
haha vänta nu.. "antingen på går sär skrivnings VM" eller så undrar du om du kan få sex st sjukdomar? Skämt å sido... varför oroar ni er över sexsjukdomar om ni ändå inte har sex? Borde ni inte oroa er för typ halsfluss eller liknande...?

We Ride Togheter, We Die Togheter!

627 Inlägg
22 januari 2009
P.S. Till alla okunniga, alla kan få klamydia, gonorré och herpes även om man inte har sex. Besök en smutsig toalett eller råka ta i mat som en trevlig kock med gonorré tagit på innan... Sannolikheten att få det den vägen är väl mindre än vid samlag, men ljug inte för ungdomarna och säg att man INTE kan få det... det är ju brutalt! big_smile

We Ride Togheter, We Die Togheter!

FreddeK
22 januari 2009
mastrovious skrev:
haha vänta nu.. "antingen på går sär skrivnings VM" eller så undrar du om du kan få sex st sjukdomar? Skämt å sido... varför oroar ni er över sexsjukdomar om ni ändå inte har sex? Borde ni inte oroa er för typ halsfluss eller liknande...?

Det är väl bra att dom bryr sig om saken i fråga? Jag tycker det iallafall och vet man inte och vill lära sig något så varför inte fråga? Och dom kanske vill ha sex tillsammans men inte vågat ta det steget ännu..ser inget konstigt med det!

Oj nu kom mogna Fredrik fram ur garderoben!

www.maniacracing.se
494 Inlägg
22 januari 2009
snipercat skrev:

Iomed att ingen här på garaget.org vill ge dig ett bra svar så kollade jag på RFSU och där kan du kolla o  se lite info om könssjukdomar............
                                                        Från RFSU
Fråga:Finns det risk att få någon sjukdom om jag smeker någon annan kvinnas eller mans kön? Eller om de runkar av mig?

Svar: De könssjukdomar som smittar via hudkontakt är herpes och kondylom. Det är dock viktigt att komma ihåg att ingen av dessa har 100% smittsamhet. Risken att drabbas är dessutom liten om man har sex på det sätt som du beskriver, utan direktkontakt mellan könen.

För att få till exempel herpes krävs det att han/hon har herpes och har sårsekret på fingrarna. Alternativt att du smeker någon med dessa sjukdomar och sedan tar direkt på ditt kön.

Vill du vara helt säker på att inte smittas av dessa sjukdomar så kan du använda kondom om du har en tillfällig sexuell kontakt. Numera finns det så kallade slicklappar att köpa som man lägger emellan kvinnans kön och din hand.

Tycker att alla som har svart kan gå in och få sig lite info om sex och könssjukdomar för det värkar som om det inte är så många som kan något om saken http://www.rfsu.se/frageladan.asp

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

122 Inlägg
22 januari 2009
Freddeponken skrev:
Oj nu kom mogna Fredrik fram ur garderoben!

Appropå seriös fredrik http://www.youtube.com/watch?v=J4HH6FDwj5Q
Appropå slicka: Plastfolie

Ont: Ingen av er har gökat, right? Alltså finns det ingen risk som inte är värd att ta när du kommer till kondomens "vara eller icke vara".
Senast redigerat av zebbmachine (22 januari 2009)

Www.Team222.se
JiDeÄMPoWAH

Avstängd
519 Inlägg
22 januari 2009
populär tråd detta roll haha big_smile

Sök