3214
Sök

kan man ha sex sjukdomar fasst man inte haft sex?

stray dog
197 Inlägg
23 januari 2009
Smajly skrev:
Herpes kan man få utan att ha sex eller besöka smutsiga toaletter.
Vanliga munsår brukar ofta vara en mildare version av (mun)herpes. Det låter förvisso värre att säga att man har mun-herpes istället för munsår fast igentligen är det samma sak.

Alla har vi herpes wink

Faktiskt tongue

......... att jag ens orkar bry mig......

FreddeK
23 januari 2009
ToBe skrev:
men HIV är väll för fan ingen könssjukdom?!... Det är ju ett virus som attackerar hela kroppen och inte bara snoppen.....
varför ska in hålla på o tönta er för? Killen vill ju ha ett svar och in bara driver och muppar er VÄX UPP NU FÖR FAN......

Vem är det som är töntig? du som har en tjej på din avatar bara för att få besökare på din sida!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
23 januari 2009
Freddeponken skrev:
mastrovious skrev:
haha vänta nu.. "antingen på går sär skrivnings VM" eller så undrar du om du kan få sex st sjukdomar? Skämt å sido... varför oroar ni er över sexsjukdomar om ni ändå inte har sex? Borde ni inte oroa er för typ halsfluss eller liknande...?

Det är väl bra att dom bryr sig om saken i fråga? Jag tycker det iallafall och vet man inte och vill lära sig något så varför inte fråga? Och dom kanske vill ha sex tillsammans men inte vågat ta det steget ännu..ser inget konstigt med det!

Oj nu kom mogna Fredrik fram ur garderoben!

Hmm yikes     

wink
Senast redigerat av Mäki (23 januari 2009)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

945 Inlägg
23 januari 2009
Hexenhammer skrev:
tkd_rille skrev:
hehe nja, finns säkert de som gör det.
men vem vill slänga pengar på sådant mög=) man lever bara en gång.

Haha. Man är uppe i värsta überkåta tillståndet och ska påbörja lite förspel...
...vänta jag ska bara ta fram en slicklapp... liksom? Gör man så?

henrikh skrev:
Slicklapp? Där går nästan gränsen för sex. Ska man ansiktsmask och gummihandskar också? Hörselskydd och svetglasögon.

Ungefär den tanken jag får också...

Hade iofs varit smidigt med "blindglasögon" Så slipper man se skräpet man tar hem från krogen.

FreddeK
23 januari 2009
Mäki skrev:
Freddeponken skrev:
mastrovious skrev:
haha vänta nu.. "antingen på går sär skrivnings VM" eller så undrar du om du kan få sex st sjukdomar? Skämt å sido... varför oroar ni er över sexsjukdomar om ni ändå inte har sex? Borde ni inte oroa er för typ halsfluss eller liknande...?

Det är väl bra att dom bryr sig om saken i fråga? Jag tycker det iallafall och vet man inte och vill lära sig något så varför inte fråga? Och dom kanske vill ha sex tillsammans men inte vågat ta det steget ännu..ser inget konstigt med det!

Hmm yikes     

wink

haha ja kan misstolkas kom jag på efter ett tag! big_smile

typ..eh..va?
582 Inlägg
23 januari 2009
Freddeponken skrev:
Mäki skrev:
Freddeponken skrev:

Hmm yikes     

wink

haha ja kan misstolkas kom jag på efter ett tag! big_smile

Haha tänkte på de oxå, men väntade för o se om nån mer reagerade eller om de bara var jag :p

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

627 Inlägg
23 januari 2009
Smajly skrev:
mastrovious skrev:
P.S. Till alla okunniga, alla kan få klamydia, gonorré och herpes även om man inte har sex. Besök en smutsig toalett eller råka ta i mat som en trevlig kock med gonorré tagit på innan... Sannolikheten att få det den vägen är väl mindre än vid samlag, men ljug inte för ungdomarna och säg att man INTE kan få det... det är ju brutalt! big_smile

Herpes kan man få utan att ha sex eller besöka smutsiga toaletter.
Vanliga munsår brukar ofta vara en mildare version av (mun)herpes. Det låter förvisso värre att säga att man har mun-herpes istället för munsår fast igentligen är det samma sak.

---------------------------------
Munherpes kallas labial herpes på fackspråk och är det vi till vardags kallar munsår eller förkylningsblåsor. Vid munherpes får man vanligen blåsor och sår på eller bredvid läpparna, men såren kan i princip komma var som helst i ansiktet. Blåsorna och såren kan vara smärtsamma, men ofta är det mer kosmetiskt störande med sår som kan återkomma då och då.
----------------------------------

Angående HIV som det snackas om:
----------------------------------
Hiv smittar via blod, sperma, bröstmjölk och slidsekret. Det finns dock inga belägg för att det skulle kunna smittas vid kyssar, även om hiv har upptäckts i saliv.

Hiv kan smitta

genom oskyddade anala, vaginala och orala samlag
vid kontakt med smittat blod (det smittade blodet måste dock in i ett främmande blodomlopp omgående för att kunna smittas)
via återanvända kanyler,
från en gravid kvinna till hennes barn under graviditet, förlossning eller amning
via blodtransfusioner och organ- och spermadonationer.
---------------------------------------

Nu fatta jag inte.. e detta ett försök att motargumentera det jag sagt eller bygger du vidare bara? big_smile

We Ride Togheter, We Die Togheter!

3 059 Inlägg
23 januari 2009
Bygger bara vidare med FAKTA.

Tomten
1 065 Inlägg
23 januari 2009
janz0rz skrev:
Tvinga henne att ta satsen i munnen så blir nog allt bra ska du se.

kanske du ska kolla in https://www.flashback.info/ i fall du vill snacka sånt.

Avstängd
116 Inlägg
23 januari 2009
känner några som har fått hepatit B eller vad det heter av Anabola, ena av för höga doser och ena av begagnade nålar

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
23 januari 2009
Har läst att regelbunden sex (dvs orgasm) förstärker immunförsvaret, så om man inte har sex så finns det ju en stor risk att man t.om har FLER än sex sjukdomar. smile

4 637 Inlägg
23 januari 2009
FL3JM skrev:
Har läst att regelbunden sex (dvs orgasm) förstärker immunförsvaret, så om man inte har sex så finns det ju en stor risk att man t.om har FLER än sex sjukdomar. smile

Det minskar även risken för prostatacancer eftersom prostatan hålls aktiv. Dessutom gör det att man mår bättre. Bra motion är det också.
Senast redigerat av EmilHammarlund (24 januari 2009)

3 059 Inlägg
24 januari 2009
Motion vettefasiken men man förbränner kalorier iallafall (har ja läst)
Hitta denna lilla guide:
Aktivitetsguide till att bränna kalorier när man har sex och antalet kalorier som förbrukas per timma.

Ta av kläder: Med partnerns tillåtelse 12, Utan partners tillåtelse 187
Ta av behå: Med två lugna händer 7, Med en hand 12, Med en skakande hand 37, Med munnen 85
Gå till sängs: Lyfta partner 15, Dra partner på golvet 16, Användande av skateboard 3
Få erektion: För normalt frisk man 1, Förlora erektionen 14, Leta efter den 115
Påsättande av kondom: Med erektion 6, Utan erektion 315
Isättande av pessar: Om kvinnan som gör det är erfaren 6, Om kvinnan som gör det är icke erfaren 73,
Om en man gör det 680, Lägg till (5) kalorier om ni behöver hämta tillbaka det från andra sidan rummet.
Inledning: Försök att hitta klitoris 8, Försök att hitta g-punkten 92, Utan att bry sig 0
Ställningar: Italiensk - Man ovanpå, kvinna i köket 26, Rysk - Kvinna under, man får tillåtelse 55, Amerikansk - Båda ovanpå 60
Bieffekter: Studsande 7, Glida omkring 9, Seriösa sladdningar 12, Whiplash 27
Orgasm: Riktig 112, Fejkad 315
Intensivitetsskala för orgasm: Skorna flög av 35, Ansiktsuttrycket ändrades inte 1, Takten ökade nämnvärt 6, Fågelsång - stora fåglar 7, Fågelsång - små fåglar 3, Jorden skakade 30
Utdragning: Efter orgasm 1, Ögonblicket före orgasm 500
Efter orgasmen: Stanna i sängen 18, Hoppa ut ur sängen 36, Förklara varför du hoppade ut ur sängen 816
Penisavund: För kvinnor 3, För män 72
Ångest: Trots ingen tidigare träning kom orgasmen lätt 53, Sex på lunchen 3, Uppsättande på företagets utgiftskonto 50
Irritationsmoment: Partnern visar plantor 5, Partnern gullar med hunden under förspelet 14, Partnern besöker badrummet för 8:de gången 10, Partnern tar emot telefonsamtal 7, Partnern ringer telefonsamtal 40
Få en andra erektion: Mellan 16 och 19 års ålder 12, Mellan 20 och 29 36, Mellan 30 och 39 108, Mellan 40 och 49 324, Mellan 50 och 59 972, Över 60 års ålder 2916
Ta på kläderna: Tyst 32, Bråttom 98, Medan hennes man öppnar dörren 1218
Bli avslöjad: Av partners make/maka 848, Av egen make/maka 1096, Försök att förklara 790, Försök att vara lugn 1145, Hoppa ut ur sängen 75, Klä sig i en enda rörelse 500, Tacka partnern snabbt 2
Senast redigerat av Smajly (24 januari 2009)

Avstängd
74 Inlägg
24 januari 2009
snipercat skrev:
man använder ju inte bara ballen.. tungan:P också.^^

trä gummi på tungan oxå så slipper du tjej baciller!

Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!

Sök