3309
Sök

stulen mazda 3 mps i alingsås området ,den är röd och har reg nr RRL861 och har en litem repa på bakspoilern

DFFL
9 020 Inlägg
1 februari 2009
Sanizz skrev:
kwansa skrev:
Och frågar är hur f*n dem kan sno en bil som är så "ny"? =/

´

3 sätt;

1, snor nyckeln.
2. Man kopierar koden med hjälp av ett speciellt instrument. Tillverkar egen nyckel.
3. Man kommer dit med ett specialgjort instrument som fungerar som ett "handtag" och omprogrammerar med egna koder.

Prosess, några minuter

1. Blir man av med nyckeln så byter man ut de övriga nycklarna, låskolvar och tändningslås.
2 och 3 är inget man gör på en (Ursäkta ordvalet) sketen Mazda...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 Inlägg
2 februari 2009
Trådstartare
Sanizz skrev:
kwansa skrev:

´

3 sätt;

1, snor nyckeln.
2. Man kopierar koden med hjälp av ett speciellt instrument. Tillverkar egen nyckel.
3. Man kommer dit med ett specialgjort instrument som fungerar som ett "handtag" och omprogrammerar med egna koder.

Prosess, några minuter

anntingen var dom inne på mitt kontor och snodde nyckeln i jackan eller så har jag tappat  den i bilen medans jag bar ut min rottweiler valp. för nyckeln är borta, så nu blir det att sätta in nytt c-lås i hela bilen nån som vet hur mycket det kan gå på.

33 Inlägg
2 februari 2009
hellcar skrev:
Sanizz skrev:
kwansa skrev:

´

3 sätt;

1, snor nyckeln.

Prosess, några minuter

anntingen var dom inne på mitt kontor och snodde nyckeln i jackan eller så har jag tappat  den i bilen medans jag bar ut min rottweiler valp. för nyckeln är borta, så nu blir det att sätta in nytt c-lås i hela bilen nån som vet hur mycket det kan gå på.

rätta mig gärna om jag har fel, men när de händer såna här saker så gör dom väl inget annat än att koda om nycklarna?

Anställd.. =)
126 Inlägg
3 februari 2009
En kompis till mig blev av med sin nya subaru legacy som hade rullat 500mil.. dom hade gått in i lunchrummet på jobbet och tagit nyckeln ur hans jackficka... hittades 4 dagar senare i utkanten av kungälv..
Fram låg en kvinna i 35års åldern och sov...
I bilen i övrigt låg det kanyler, 2 sprutor, fimpar överallt dom hade även fimpat i panelen på bilen.. hela bilen var smårepig efter något som dom trodde berodde på att dom vart och kört i skogen med bilen..
Kvar på jobbet stod en bil som hade vart stulen i gbg någonstans 2 dagar innan. helt tom på bensin antagligen kört tills det tog slut och gick in och hämta en ny att köra med..

Åtgärd=
Nya lås med nycklar
Ny inredning
Ny Lack

(förhöjd självrisk pga att den va nyckelkörd) man ska ha koll på nyckeln till hundra procent tydligen..

Vadå konstapeln? jag bränner inte däck!! Ser du inte att jag har kört fast???
MSN: davidfock@hotmail.com
www.specialgrafik.se
www.club-s12.org

Sök