855 t5 rycker/missar vid full gas eller som de heter acceleration vad kan de vara ?mycke tacksam för svar så irriterande att man inte kan gasa fullt bara plöddrar
hade så på min, den "blöddrade" när jag gav fullgas ibland, var kolvringarna som var skrot, sköt upp olja i cylindrarna underifrån. Säger inte att det är felet, men så har jag haft det. Kolla felkoderna som sagt,
har inte lagt så mycke energi på att leta upp feöet ännu men har satt i nya stift iaf. Den missar fast man håller fullgas hela tiden å inte enbart när man gasar ett tag. Men ibland går den hur bra som hellst Ska kolla lock å rotor med
tändstift lr nån slang skulle jag tro..är den chippad kan det va chippet oxå satte i ett chip i min gamla fik massor med problem bytte till ett annat då gick den som en dröm
m ska testa.... håller jag full gas plöddrar den men slöpper jag aningen slutar de.. som sagt ska kolla locka å rotor säkert inte bytt på dom senaste 10 åren
börja du med å byta tändstift.... räcker inte soppan till å de spikar så bör den inte göra så...å för lite soppa / fel lambda = motorlampan brukar lysa... är de dålig gnista på tändstiften så när du får laddtryck så "blåser du ut gnistan"...
låter helt klart som ett soppafel. plöddrar på fullgas gör min bil när det börjar ta slut på soppa så byt soppafilter och tanka i en redline injection cleaner.
börja du med å byta tändstift.... räcker inte soppan till å de spikar så bör den inte göra så...å för lite soppa / fel lambda = motorlampan brukar lysa... är de dålig gnista på tändstiften så när du får laddtryck så "blåser du ut gnistan"...
xakt brukar lysa men inte alltid. vet vi om lampan lyser eller ej:P