3685
Sök

problem med min golf vr6 -92

Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
2 322 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
BM-tech vart sitter tändspolen ??  sorry första ggn ja köper en  vr6 hehe så ja  e inte inne så  på vr6

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
27 januari 2009
sEAMP skrev:
Jag skulle tippa på kassa tändkablar. Hade samma sak på min vr6a

En kompis till mej hade samma fel. det var även då tändkablar

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

2 322 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
för nån månad sen körde jag ca 1 mil.. och helt plötslligt börja bilen burra.. typ att de kändes som den gick på 5 cyindrar.. om ni förstår.. men ändå gick den på alla 6, de va så att den blev inte svagare .. för då skulle de va tändstiftet som va kass o inte kunna köra riktigt alls.
Men iaf så efter några dar så blev bilen helt normal igen... fattar inte.
och nu för några dar sen hände igen men nu går den inte tillbaka till normalt igen.. så ja kollade tändkablarna.. kände på dom när bilen va igång. kände på 3 st o 4e kabeln så fick ja en "jävulskt" stöt.. hehe så ja trodde ja hittade felet o bytte ut alla kablar och fördelar locket..
så ja testade o starta iigång den igen men då gick den lite bättre men va likadant med burrandet.. så ja kollade rotorn med..(hade ingen ny rotor)
så märkte ja att den va helt knottrig.. små hål in hade lagit in i rotorn i själva den grejjen som fördelarlocket ska gnista emot.

kan de vara de problemet ?? eller kan de vara så att katen, avgassystemet kan vara igen sotat ?????
snälla behöver hjälp omgående.. måste ha bilen varje dag dessvärre.. ja hoppas de inte e farligt o köra så med...

2 322 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Antingen ere tändstiten eller så ere rotorn

13 Inlägg
2 januari 2010
Jag hade samma problem på min vr6. den kunde gå på  5cylindrar och ibland helt plötsligt så gick den på 6 igen , så byte alla tändstift och problemet var löst för min del:)

Sök