3501
Sök

missnöjd med dörrsida, konstigt ljud. tips?

141 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
hej monterade min ena hemmagorda dörrside del tycker det blev nogot doft jud funderar på om det går att ta upp et hål i sidan av den eller måste man göra hålet undertill vill hälst slippa det eftersom jag inte vill förstöra klädseln http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=davzan&cat=73940&image=551962 vet ej om jag gort rätt angående bilden helt färsk på detta
men om någon snäll själ vil hjälpa mig så hadde det varin fint

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
24 januari 2009
Av bilderna att dömma så är lådan du har helt sluten och på tok för liten för ett element som är tänkt att spela rakt ut i dörren.

Jo du bör göra ett hål... BAKOM högtalaren och ut i dörren.
Ta det lugnt i dörren så att du inte kapar av fästet för skenen som håller rutan. Nedre fästet är där nere i framkant...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

141 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
ok då blir det till att inhandla nya dörrsidor bore väll kunna gå att få tag på på skroten vill gärna kunna återställa bilen helt när den skall säljas. tack för svaret!

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
24 januari 2009
Var inte så säker på att få tag i ett par bra hela dörrsidor till 240....

Masoniten de är gjorda av brukar vara VÄLDIGT fuktskadade.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

141 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
jo heheh jag vet mina är helt skräp nertill men man kanske kan göra ett par helt nya dom är ju inte spesielt avanserade eller bara använda sig av den övre delen

1 634 Inlägg
24 januari 2009
Sedan får du tänka på utrymme bakom högtalaren. Som det ser ut nu är ju högtalarens korg med lufthål helt igenbommad. Det skall vara fritt bakom. Monteringsringen bör inte vara tjockare än 10mm, stålringar är fint.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök