3253
Sök

740 bluddrar när den är varm ?

27 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
Tjaa har en volvo 740 med F maskin. den går kanon bra när den är kall men när jag kört i 3 mil eller nåt så bluddrar den precis som soppa torsk sad pumparna funkar så det e ju inte de, sen dör den om man rör gasen minsta lilla. sen låter man den stå i 20 min så går den skit bra igen sen börjar det bluddras igen :S
Måste ha hjälp blir tokig på det här :S

TACKSAM för hjälp.

Mvh Tobbe

105 Inlägg
24 januari 2009
volvo_740_G skrev:
Tjaa har en volvo 740 med F maskin. den går kanon bra när den är kall men när jag kört i 3 mil eller nåt så bluddrar den precis som soppa torsk sad pumparna funkar så det e ju inte de, sen dör den om man rör gasen minsta lilla. sen låter man den stå i 20 min så går den skit bra igen sen börjar det bluddras igen :S
Måste ha hjälp blir tokig på det här :S

TACKSAM för hjälp.

Mvh Tobbe

Kolla så att soppapumpen går som den ska, kan va trasig även om den fortfarande går.
Senast redigerat av domarnn (24 januari 2009)

243 Inlägg
24 januari 2009
låter som att antingen tempgivaren har pajjat eller ännu mera troligt att kallstartsventilen har hängt sig.

Tottis_vbg
25 januari 2009
kan också vara hallgivaren som spökar

27 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Mr_V skrev:
låter som att antingen tempgivaren har pajjat eller ännu mera troligt att kallstartsventilen har hängt sig.

aha smile vart sitter den ventilen ?

27 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
Tottis_vbg skrev:
kan också vara hallgivaren som spökar

vart sitter hallgivaren ?

1 142 Inlägg
26 januari 2009
kanske är ute och cyklar men kompisen tror ja hade nått liknande på sin 740 och då böt han luftmassemätaren... kan inte vara den då

27 Inlägg
26 januari 2009
Trådstartare
snoddas skrev:
kanske är ute och cyklar men kompisen tror ja hade nått liknande på sin 740 och då böt han luftmassemätaren... kan inte vara den då

ne den är det inte för den är helt ny sad

1 142 Inlägg
26 januari 2009
okok....

Sök