2770
Sök

laddtryck i saab 93

Laddtryck!
137 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
Kompisen är lite orolig över sin turbo i sin 93:a 2.0t. Turbomätaren går inte längre in än till mitten av det oranga fältet, ska det vara så eller ska den gå längre? Mvh Gilljam

2 021 Inlägg
24 januari 2009
borde gå till gränsen på det röda, dvs ca 0,7 bar, så är det iaf på min 900.

1 019 Inlägg
24 januari 2009
Den ska gå upp till gränsen mellan gult och rött.

Laddtryck!
137 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
med andra ord så laddar den inte som den ska. hmm

32 Inlägg
24 januari 2009
är den orginal lr chippad?? är den orginal ska den gå upp till gränsen men sen vänder den ner igen..saabs orginal mätare är inte heller den bästa..sätt i en turbotrycks mätare o kolla hur mycket den laddar..har ni ingen så köp en billig på biltema lr nått o prova med.

Laddtryck!
137 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
det är en helt oginal saab 93 2.0t årsmodell 2000.

305 Inlägg
24 januari 2009
det måste ju inte vara turbon för att bilen inte laddar fult.
Sök lite på glt eller grundladdtryck på www.stcs.nu(deras forum alltså) så har ni läsning för flera dagar om just detta tongue

//Patrik

32 Inlägg
24 januari 2009
Dirq skrev:
det måste ju inte vara turbon för att bilen inte laddar fult.
Sök lite på glt eller grundladdtryck på www.stcs.nu(deras forum alltså) så har ni läsning för flera dagar om just detta tongue

//Patrik

nää det stämmer det finns många faktorer det sista jag skulle tro är att turbon är defekt..men jag vet på att en 900 jag hade så levde turbomätaren ett eget liv. har bilen varit så hela tiden lr tycker han den börjat gått sämre?? man känner ju själv om bilen inte laddar som den ska..har han köpt bilen kanske ägarn innan skruvat ner laddtrycket..

Lastbilschaufför
196 Inlägg
24 januari 2009
De e väll inte laddtryck den visar...de e väll bara luftmassan? men visst den ska ändå gå till början på de röda

3 295 Inlägg
24 januari 2009
ElvisAero86 skrev:
De e väll inte laddtryck den visar...de e väll bara luftmassan? men visst den ska ändå gå till början på de röda

det beror på årsmodell och styrsystem.. innan -00 tror jag så hade 9-3 Trionic 5 och efter det så hade dom trionic 7 och då mäter den luftflödet som går igenom lmm:n..

Sök