3239
Sök

Xbox 360 tråden! Allt som rör Xbox 360... Allt som rör piratkopiering m.m. diskuteras INTE här!

Polestar
155 Inlägg
8 februari 2009
_S40_ skrev:
Mr_ChriL skrev:
Tänkte bara säga det att Xbox 720 och Playstation 4 kommer om ca 2-3 år smile

720 blir det att skaffa då=)

Ska googla lite på det nu..
Ska även komma "Jasper"

Mvh

Är "Jasper" en helt ny konsol?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 februari 2009
Vad innebär Jasper då?

379 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
_S40_ skrev:
Fear 2 bokat... ser ju sjukt kul ut på youtube.com....
har nu klarat gh 2, world tour, aerosmith, legends of rock på easy/medium... dags för expert nu=)

Hehe, gött! Expert e det som gäller!cool Har 3 achievements kvar på GH2, klara av easy touren och 500k på en låt tongue Snart så... big_smile

Har även GHWT men där jag ska börja leta achievements igen men idag pajjade min röda platta på trumsetet för andra gången hmm Det suger hårt!

Ni får ge en liten recension om FEAR 2 sen när ni köpt/spelat det, om det är ngt att ha smile

Till sist... vad innebär Jasper?

DFFL
9 020 Inlägg
9 februari 2009
Mr_ChriL skrev:

lol, icke.

Dels så kommer det dröja längre än så innan denna generationens konsoler byts ut.
Dels så har du inte ens postat en länk till en trovärdig källa (Din egen blogg räknas inte).

EDIT:
Jasper är (Om jag förstått rätt från vad som skrivits på minhembio.com) ett moderkort som ska göra maskinen tystare.
Har dock redan släppts, var ett tag sedan.
Senast redigerat av FireTraXX (9 februari 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Mollllgan
9 februari 2009
expect1991 skrev:
Ni som funderar på en xbox: snart kommer Jasper, en förnyad version som ska kyla bättre och dra mindre ström. smile

Här är min källa ang Jasper..

Dock så e jag asnöjd med mitt 360 så jag kör völl vidare på det nu ett par år=)

Och nej jag tog hem Fear 2.. inte lika kul o spela som o kolla youtube....
Men men bara o kolla vidare efter ngt spännande spel..

Mvh

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 februari 2009
Aha Jasper är väl den som redan är till försäljning parallelt med den gamla versionen? De bytte ut grafikprocessorn o processorn mot mindre värmeavgivande och strömkrävande.
Tycker dock att de e dvdn de bör göra mest jobb med tongue och den har jag fattat de inte är utbytt på de nya heller
Senast redigerat av Mortalis (9 februari 2009)

Mollllgan
9 februari 2009
Kan man kolla upp vad man har för läsare i boxen utan o skruva isär den???

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 februari 2009
_S40_ skrev:

http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/dvd/allthreedvdsxs.jpg

Glömde skriva vilka som e vilka haha.

Ordningen från vänster: Benq, Hitachi, Samsung. Enligt psxcare.

Mollllgan
9 februari 2009
Damn det var ett snabbt svar=)

den första är gråaktig och kan därför uteslutas direkt då det inte är den jag har.. men dem 2 andra..... Hmmmmm

Antar att jag har benq

Mvh

Edit har samsung läsaren isåfall.... KOllade hur det såg ut där skivan ligger stupid me.....
Senast redigerat av _S40_ (9 februari 2009)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 februari 2009
Ja måste ju visa för alla som gnäller på att jag bara klagar (?) på saker o ting att ja hjälper till också tongue

Finns de förresten någon praktiskt betydelse vilken läsare man har förutom vid piratkopiering?

Mollllgan
9 februari 2009
Mortalis skrev:
Ja måste ju visa för alla som gnäller på att jag bara klagar (?) på saker o ting att ja hjälper till också tongue

Finns de förresten någon praktiskt betydelse vilken läsare man har förutom vid piratkopiering?

lol Är det du som är det sk "Trollet"?

Nej jag ville mer bara veta vad jag har för läsare i makineriet=)
Ska se hur stor skillnad det blir på om man nu tar ex gta 4 och lägger över det på hdd:n och se om det blir tystare=)

Är nog bara lite kräsen... Sitter o lyssnar efter minsta oljud fån boxen... Haha

Mvh

Mollllgan
9 februari 2009
Mortalis skrev:
_S40_ skrev:

http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/ … dvdsxs.jpg

Och kolla här....
Fan vad skumt..

http://www.llamma.com/xbox360/Xbox_360_ … arison.htm

12 086 Inlägg
9 februari 2009
Gav brosan Full Auto till hans xbox i fredags, skitkul va de smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 februari 2009
_S40_ skrev:
Mortalis skrev:

lol Är det du som är det sk "Trollet"?

Nej jag ville mer bara veta vad jag har för läsare i makineriet=)
Ska se hur stor skillnad det blir på om man nu tar ex gta 4 och lägger över det på hdd:n och se om det blir tystare=)

Är nog bara lite kräsen... Sitter o lyssnar efter minsta oljud fån boxen... Haha

Mvh

Trollet? tongue E väl nån intern tråd ja inte fått se av.
De lär göra stor skillnad i ljudnivå, framförallt att de inte blir så jävla svajigt ljud från den. GTA läses de ju enormt mkt från DVDn.
La över NHL 09 bara och de blev ju genast mkt trevligare att spela. Tråkigt bara att jag har gamla Premium på 20gb (suger) och får inte in så många spel då...men byta känns ju sådär kul

Mollllgan
9 februari 2009
Gta 4 trodde jag skulle "Nacka" min premium konsoll.. det dånade o skrammlade som fasen...
Ska nu lägga över gta iv på eliten o testa....

Återkommer

Polestar
155 Inlägg
9 februari 2009
FireTraXX skrev:
Mr_ChriL skrev:

lol, icke.

Dels så kommer det dröja längre än så innan denna generationens konsoler byts ut.
Dels så har du inte ens postat en länk till en trovärdig källa (Din egen blogg räknas inte).

EDIT:
Jasper är (Om jag förstått rätt från vad som skrivits på minhembio.com) ett moderkort som ska göra maskinen tystare.

Okej, hur vet du att det inte kommer då? Tro värdig källa tack..

Dock så läste jag detta i Gamereactors tidning, så jag har ingen källa på detta. Men du kan ju köpa deras tidning om du inte tror mig.

DFFL
9 020 Inlägg
9 februari 2009
Mr_ChriL skrev:
FireTraXX skrev:
Mr_ChriL skrev:

lol, icke.

EDIT:

Okej, hur vet du att det inte kommer då? Tro värdig källa tack..

Dock så läste jag detta i Gamereactors tidning, så jag har ingen källa på detta. Men du kan ju köpa deras tidning om du inte tror mig.

Jag behöver ingen källa.
Du påstod en sak, jag berättade varför jag inte tror det är så.

Den som kommer med ett påstående är den som SKA bevisa att det är sant, kan han inte det så ljuger han.
Ska inte behöva springa iväg och köpa en tidning för att få det klart för mig, hade det varit sant så hade det stått på en trovärdig hemsida.
T.ex. hos Sony och Microsoft som med all trolighet hade släppt en pressrelease om eventuella datum för släpp av nästa generations konsoler.
Gamereactor är lika trovärdigt som Aftonbladet i detta fallet.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 februari 2009
_S40_ skrev:
Gta 4 trodde jag skulle "Nacka" min premium konsoll.. det dånade o skrammlade som fasen...

Återkommer

Hur gick de, blev de nå stor skillnad eller fick du ring of death mitt i allt? Hehe.
Va en klasskamrat som var sååå nära att få den igår, de stod att han fått de, sen starta han om den efter ett tag så funka den igen. Snacka om nära-döden-upplevelse

Mollllgan
10 februari 2009
Mortalis skrev:
_S40_ skrev:

Återkommer

Hur gick de, blev de nå stor skillnad eller fick du ring of death mitt i allt? Hehe.
Va en klasskamrat som var sååå nära att få den igår, de stod att han fått de, sen starta han om den efter ett tag så funka den igen. Snacka om nära-döden-upplevelse

Hahahha RRod.. (Nära döden uplllevelse) big_smile

Nej då det gick faktiskt bra o lägga över spelet.. Dock så tyckte jag inte att jag märkte så stor skillnad på ljudet från boxen..

Satt btw på youtube o ikade på en film som skulle visa om man hade Benqläsare eller Lite-on och tydligen så ska benq vara vit om jag inte minns fel och lite on ska vara gul eller tvärtom... Iaf enl filmen har jag Benq.

Men vad är då lite-on?

Rrod får man väll oftast pga överhettning????
Tydligen finns det fläktar som ska motverka detta dock enl vissa ist för att kyla mera så ska den kväva boxen?? Typ en intercoller till Xbox... lol

Mvh

627 Inlägg
11 februari 2009
Mortalis skrev:
_S40_ skrev:

http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/ … dvdsxs.jpg

Förlita er inte på bilderna för mkt. Finns BenQ läsare som ser ut som Philipsen. Bästa sätt att kolla är att ta loss fronten och titta in i en glipa. Kolla på de två tunna sladdarna som går där, är dom vita är det troligtvis BenQ annars är det Philips. Dock är detta inget problem idag men för ca 3-4 månader sen kunde man inte flasha en philips läsare.

We Ride Togheter, We Die Togheter!

Sök