2655
Sök

Xbox 360 tråden! Allt som rör Xbox 360... Allt som rör piratkopiering m.m. diskuteras INTE här!

Mollllgan
11 februari 2009
mastrovious skrev:
Mortalis skrev:
_S40_ skrev:
Kan man kolla upp vad man har för läsare i boxen utan o skruva isär den???

http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/ … dvdsxs.jpg

Glömde skriva vilka som e vilka haha.

Ordningen från vänster: Benq, Hitachi, Samsung. Enligt psxcare.

Förlita er inte på bilderna för mkt. Finns BenQ läsare som ser ut som Philipsen. Bästa sätt att kolla är att ta loss fronten och titta in i en glipa. Kolla på de två tunna sladdarna som går där, är dom vita är det troligtvis BenQ annars är det Philips. Dock är detta inget problem idag men för ca 3-4 månader sen kunde man inte flasha en philips läsare.

Det var den Här som jag förlitade mig på.
Jag har vita kablar.

Mvh
Senast redigerat av _S40_ (11 februari 2009)

627 Inlägg
11 februari 2009
_S40_ skrev:
mastrovious skrev:
Mortalis skrev:

http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/ … dvdsxs.jpg

Glömde skriva vilka som e vilka haha.

Ordningen från vänster: Benq, Hitachi, Samsung. Enligt psxcare.

Förlita er inte på bilderna för mkt. Finns BenQ läsare som ser ut som Philipsen. Bästa sätt att kolla är att ta loss fronten och titta in i en glipa. Kolla på de två tunna sladdarna som går där, är dom vita är det troligtvis BenQ annars är det Philips. Dock är detta inget problem idag men för ca 3-4 månader sen kunde man inte flasha en philips läsare.

Det var den Här som jag förlitade mig på.
Jag har vita kablar.

Mvh

Japp, helt rätt. Den säger mer än bilderna som postades.

We Ride Togheter, We Die Togheter!

1 814 Inlägg
11 februari 2009
Ett tips: Akta er för den nya uppdateringen (3 feb) vissa har fått RROD pga den!

vänta tills nästa kommer istället!

Mollllgan
11 februari 2009
expect1991 skrev:
Ett tips: Akta er för den nya uppdateringen (3 feb) vissa har fått RROD pga den!

Beror inte RRod på överhettning????

Vad är det för uppdatering??? Varje gång jag stoppar i ett nytt spel i boxen så vill den uppdatera och det fungerar kalas...

Har du ngn källa som man kan forska vidare ang detta fenomen???

Mvh

627 Inlägg
11 februari 2009
expect1991 skrev:

Det där låter intressant.. med RRod menar du generalfel på hårdvaran? Oavsett fel på Xboxen så låter det otroligt att detta ska uppkomma pga uppdateringen. Dels för att jag antar att Microsoft testat sina uppdateringar hårt, även på gamla konsoler för att detta inte ska uppstå, dels för att en uppdatering inte kan påverka hårdvaran i boxen. Möjligtvis att uppdateringen gör att boxen får jobba hårdare, men som sagt, Microsoft vet nog vad dom gör.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
11 februari 2009
expect1991 skrev:

hur får man denna uppdateringen då??

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Mollllgan
11 februari 2009
Moser skrev:
expect1991 skrev:

Kontaktat kundtjänst ang detta och dem svarade mig att som "mastrovious" sa att uppdateringar som släpps kollas på flertalet konsoller som är sammankopplade och innefattar både Första versionen av xbox och
Arcade, Premium, Pro, Elite konsoller och dessa matas om och om igen med uppdateringen för att se om den skadar eller påverkar konsollen negativt på ngt sätt. Minsta problem med en uppdatering så släpps den ej utan att problemet åtgärdats..

Okej svara jag men om man nu skulle lyckas få RRod pga uppdatering hur gör man då.

Support svarar "Enkelt du skickar in konsollen och vi granskar vad som inträffat och jag kan lova att Rrod  inte inträffar pga en uppdatering".

Säkrare Källa hittar inte jag iaf.

Mvh
Senast redigerat av _S40_ (11 februari 2009)

627 Inlägg
11 februari 2009
Moser skrev:
expect1991 skrev:

Det är uppdateringar som kontinuerligt kommer från Microsoft..

627 Inlägg
11 februari 2009
_S40_ skrev:
Moser skrev:
expect1991 skrev:

Kontaktat kundtjänst ang detta och dem svarade mig att som "mastrovious" sa att uppdateringar som släpps kollas på flertalet konsoller som är sammankopplade och innefattar både Första versionen av xbox och
Arcade, Premium, Pro, Elite konsoller och dessa matas om och om igen med uppdateringen för att se om den skadar eller påverkar konsollen negativt på ngt sätt. Minsta problem med en uppdatering så släpps den ej utan att problemet åtgärdats..

Okej svara jag men om man nu skulle lyckas få RRod pga uppdatering hur gör man då.

Support svarar "Enkelt du skickar in konsollen och vi granskar vad som inträffat och jag kan lova att Rrod  inte inträffar pga en uppdatering".

Säkrare Källa hittar inte jag iaf.
Mvh

Låter som en normal uppdateringprocess.. oavsett om det är Xbox eller Windows eller dylikt..

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
11 februari 2009
mastrovious skrev:
Moser skrev:
expect1991 skrev:

kommer de genom nya spel eller är de genom live?

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

627 Inlägg
12 februari 2009
Moser skrev:
mastrovious skrev:
Moser skrev:

kommer de genom nya spel eller är de genom live?

Genom Live antar jag att han menade.. men som sagt. Högst otroligt!

Mollllgan
17 februari 2009
Nu ska jag testa the lost and damned expansion=) hoppas inte jag spenderade 1600 points i onödan bara..
sammt cod 5 beställt då jag snart sammlat alla achivements till 4:an.. vet inte vad som hänt men har fått dille på gamerscore nu=)

mvh

379 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
_S40_ skrev:
Nu ska jag testa the lost and damned expansion=) hoppas inte jag spenderade 1600 points i onödan bara..
sammt cod 5 beställt då jag snart sammlat alla achivements till 4:an.. vet inte vad som hänt men har fått dille på gamerscore nu=)

mvh

Hur var det? Värt att lägga ut 1600 points? Funder själv på det så... smile

DFFL
9 020 Inlägg
23 februari 2009
maximal_boost skrev:
_S40_ skrev:

mvh

Jag köpte det till brorsan i födelsedagspresent och det är helt klart värt de 226kr eller vad det kostade.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Avstängd
168 Inlägg
23 februari 2009
Lite lite spelande faktiskt. Man är kass om man inte klarar det på 8-10 timmar.

Mollllgan
23 februari 2009
maximal_boost skrev:
_S40_ skrev:

mvh

Ja det var väll värt points sen behöver jag inte påstå att jag tyckte det var värt 1600 points.
Trodde det skulle vara bra mkt fetare och enl resensionen jag läste i en av levels tidningar var att det skulle vara "asfett" Hade man kunnat sälja det för en 500 points så hade jag sålt mitt direkt..
Och som "janz0rz" skriver klarar man det inte på 8-10 timmar så är man kass nja det är helt sant big_smile

Mvh

379 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
_S40_ skrev:
maximal_boost skrev:
_S40_ skrev:

mvh

Ja det var väll värt points sen behöver jag inte påstå att jag tyckte det var värt 1600 points.
Trodde det skulle vara bra mkt fetare och enl resensionen jag läste i en av levels tidningar var att det skulle vara "asfett" Hade man kunnat sälja det för en 500 points så hade jag sålt mitt direkt..
Och som "janz0rz" skriver klarar man det inte på 8-10 timmar så är man kass nja det är helt sant big_smile

Mvh

hehe, okej. Ska bara köra klart GHWT och sen blir väl till att köpa lite points smile

379 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
Har nu beställt Oblivion: Game of the year edition och Lost Odyssey tongue Väntar med spänning!!! tongue

Ngn som spelat Lost Odyssey?

Sanizz
29 mars 2009
Har nyss lånat gta 4 av en kompis och såg ganska snabbt att det är riktigt mörkt när man spelar. Ska det vara så eller är det nån inställning man ska ända?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 mars 2009
Sanizz skrev:
Har nyss lånat gta 4 av en kompis och såg ganska snabbt att det är riktigt mörkt när man spelar. Ska det vara så eller är det nån inställning man ska ända?

Leta bland inställningarna, finns en som löser detta. Minns inte namnet dock...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök