2503
Sök

vad ska man ha för sommarbil?

178 Inlägg
25 januari 2009
eller så köper du en caterham/locost/pegasus/westfield eller någon annan seven inspererad bil...  då har du något att göra nu när det fortfarandde är vinter och du kommer ha en ruskigt rolig bil sen när det blir sommar:-) iofs inte så mycket plats men typ 200-500hp/ton gör nog att man inte bryr sig så mycket att man inte får plats med matkassarna:-P

Dikeskörare
16 Inlägg
25 januari 2009
börja jobba för fan och köp en dodge charger

alla e vi bananer inerst inne

OEM <3
6 957 Inlägg
25 januari 2009
Honda CRX?
Eller kan man få en CRX Del Sol för dessa pengar? tongue

OEM <3

346 Inlägg
25 januari 2009
Lätt för alla att säga skaffa jobb, men det finns ju inga jobb för tillfället, än mindre lär det finnas uppe i Karlskoga då.

Riktiga bilar kommer från Stuttgart.
Säljer bla. VOLVO-doftgranar på Tradera!

Teddan
2 495 Inlägg
25 januari 2009
lill_sankan skrev:
Lätt för alla att säga skaffa jobb, men det finns ju inga jobb för tillfället, än mindre lär det finnas uppe i Karlskoga då.

jobb finns, kollar du arbetsförmedlingen så ser du att det finns många lediga jobb i Sverige.

Jag anställde en så sent som i onsdags............

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

186 Inlägg
25 januari 2009
Håller nog med terazzi. Honda S2000. V-tec motor. liten och snabb. Och så är dom vackra också

OEM <3
6 957 Inlägg
25 januari 2009
Saleenkungen skrev:
Håller nog med terazzi. Honda S2000. V-tec motor. liten och snabb. Och så är dom vackra också

PM:a mig om du har en som kostar 30 000 som prisgränsen ligger på..

OEM <3

Kolm
25 januari 2009
BMW e46 cab

Rejsa ?
2 959 Inlägg
25 januari 2009
Kolm skrev:
BMW e46 cab

Dom får man ju med under 30 roll

Autotech

1 814 Inlägg
25 januari 2009
BMW E30 eller 36 behöver itne vara cab för att vara kul sommarbil big_smile

Honda civic?

529 Inlägg
25 januari 2009
r-ted skrev:
lill_sankan skrev:

jobb finns, kollar du arbetsförmedlingen så ser du att det finns många lediga jobb i Sverige.

Jag anställde en så sent som i onsdags............

Visst finns det jobb, sen om man får dom är ju en annan sak! Är ju ganska många som är arbetslösa och söker jobb idag! wink

Till topic: Skaffa en valfri amerikanare! smile

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen

German Engineering
9 083 Inlägg
25 januari 2009
Rekommenderar dig en VW Golf MK3 GTi wink Perfekt sommarbil big_smile Finns både 8V och 16V smile Du kan hitta en sån för under 30k. Lycka till med jobbsökandet och bilvalet smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
25 januari 2009
brelasten skrev:
dahboy skrev:
Hur fan tänker man om man planerar att köpa en bil när man är arbetslös?

hur menar du då? överlever ju endå? det är ju därför ja inte tänker köpa nån dyr sommarbil?

Men ska fixa i ordning en bil, så måste man ju trots allt ha pengar utöver de som går på köpet.
Vet inte om du sitter på asmycket sparpengar, om du har fått ärva, eller om du bara går på socialbidrag,
men i vilket fall som helst så är det där med bilar hur som helst INTE billigt... (oftast)

Chrill27 skrev:
Köp en cab smile Det är sommarbil det !!

Ja, och då får man flytta utomlands på samma gång också. Vi har väl sådär ca 5 - 10 dagar om året i Sverige då det är så pass varmt så att man kan vara ute, utan att frysa. Att köra cab då är väl inte att rekommendera. Det var skillnad förra sommaren när jag var nere i Spanien och körde cab. Då kunde man köra "ner-cabbat" dygnet runt utan att frysa. wink
Senast redigerat av Hexenhammer (25 januari 2009)

136 Inlägg
25 januari 2009
En Fiero så klart.. smile

Volvoskadad
6 017 Inlägg
25 januari 2009
Beror ju på vad man har för intresse, Köpte en BMW E28 528 för 10k förra helgen. Den går rätt bra den.
Det blir min rökmaskin i sommmar big_smile

Jonas

OEM <3
6 957 Inlägg
25 januari 2009
Bygg en själv, en 740 och en redig kap! Voilá så har du en prima Norrlandscabbe big_smile

OEM <3

7 100 Inlägg
25 januari 2009
cheva caprice cool

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

553 Inlägg
25 januari 2009
Hexenhammer skrev:
brelasten skrev:
dahboy skrev:
Hur fan tänker man om man planerar att köpa en bil när man är arbetslös?

hur menar du då? överlever ju endå? det är ju därför ja inte tänker köpa nån dyr sommarbil?

Men ska fixa i ordning en bil, så måste man ju trots allt ha pengar utöver de som går på köpet.
Vet inte om du sitter på asmycket sparpengar, om du har fått ärva, eller om du bara går på socialbidrag,
men i vilket fall som helst så är det där med bilar hur som helst INTE billigt... (oftast)

Chrill27 skrev:
Köp en cab smile Det är sommarbil det !!

Ja, och då får man flytta utomlands på samma gång också. Vi har väl sådär ca 5 - 10 dagar om året i Sverige då det är så pass varmt så att man kan vara ute, utan att frysa. Att köra cab då är väl inte att rekommendera. Det var skillnad förra sommaren när jag var nere i Spanien och körde cab. Då kunde man köra "ner-cabbat" dygnet runt utan att frysa. wink

hehe smile Nu var vi väl lite väl negativa men här där jag bor så brukar de väl iaf ligga runt 20 dagar som är varma och fina så man kan passa på och fälla taket. Regnar det vill man ändå inte ut och glida med sommarbilen oavsett cab eller ej!

Svårt att få typ en bmw 320/325 cab för under 30 men annars är de riktigt fina

1 963 Inlägg
25 januari 2009
Honda crx vtec tycker jag, de är sommarbil, kostar inte mycke, går bra, är snygga, öronorgasm..

Men are not born - Men are made

Mästare
2 947 Inlägg
25 januari 2009
Beach Buggy.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Sök