3012
Sök

Caprice Brougham -90

8 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
Hej jag har fått tag på en Caprice Brougham -90 med den gamla kantiga karossen och jag undrar om nån vet hurmånga som tillverkats för det är bara "måste beställas från staterna" delar till den.

tack på förhand mvh Westman

Loud pipes n lead feets

782 Inlägg
25 januari 2009
troligtvis tillverkades inte speciellt många då dom slutade tillverka 90års modell i slutet av 1989 men jag tror knappast att det byttes speciellt många delar mellan 89ans modell o 90ans modell.

Troligtvis har inte datorn på reservdelsfirman koll på om du har gamla el nya karossen och då är det smidigare att hänvisa dej till usa än att fråga vilken kaross du har. Beställ delar till en 89 så ska det nog passa.

8 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Jag provade det men det gav fel delar hmm

Ingen som vet om 90 orna byggdes som demo ex eller liknande med en massa extra saker?

För bilen eller bilens utrustning finns inte med i någon katalog som jag har tittat i hmm

Loud pipes n lead feets

2 182 Inlägg
27 januari 2009
Den nya karossen kom inte förens 91, eller rättare sagt slutet av 90, men nya karossen har samma ram och många mekaniska delar som modellen som byggdes 77-90

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

8 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
Ja som sagt jag har ingen större aning. jag kan bara förmedla vad jag vet....

Idag så kan jag säga att det sitter en 350 i den och att den har stora bultcirkeln.
Senast redigerat av Westman_90 (25 februari 2009)

Loud pipes n lead feets

Sök