Bestämde mig när jag var 4 år gammal för att bli yrkesofficer, och den drömmen höll i sig länge. Man var medlem i FBU, åkte iväg på Arméns praktikantläger över somrarna, valde att gå samhällsvetenskapligt program på gymnasiet endast för att det gav smidigast inträde till OHS. Från 4 till 19 års ålder funderade jag aldrig ens flyktigt på att bli något annat.
Det tog dock stopp vid mönstringen då jag inte fick göra värnplikten, trots överklagan. Sen vart man ju lite bortkommen och undrade vad fasen man skulle ta sig till, vilket antagligen har visat sig i de vitt skilda jobb man haft under åren som gått och hur många gånger man sadlat om helt.
"Drömmen" nu, om man kan kalla det en dröm, är väl att jobba med bilar/bildelar på något sätt, och tänkte därför att utbildningen till CNC-operatör som jag nu går kunde vara en lämplig startplatta. Efter utbildningen blir det antagligen ett distansprogram på högskolan inom CAD/CAM, så vi får väl se...
Annars är man ju redan utbildad både till yrkeschaufför och IT-ekonom, så lite har man väl att falla tillbaka på om det skulle gå illa.
00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex