2540
Sök

Rx7,GTR,supra?

428 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
camaro67 skrev:
Frågan är väll om du vill åka fort eller brett. big_smile Men de går att koppla ur drivningen på framhjulen på gtr:en. Men jag har läst att r33:orna inte pallar de riktigt men de ska däremot r32:orna göra. Så köp en r32 gtr big_smile

haha ja man har ju åkt brett ett tag nu tongue fast även fort med vill jag lova wink . Men kännslan från 0-X med en 4wd bil är ju inte helt fel .

En gång till nu
760 Inlägg
27 januari 2009
s12 skrev:
hmm jag gillar mer skyline R33 GTR än mazda rx-7a , de hänger på om du vill ha bakhjulsdrift eller 4 hjulsdrift ? men jag kan lungt tänka mig att man lätt hamnar i * supra träsket * he he jag fattar inte varför jag är lite emot mazda rx-7 ? ää hoppas att jag gillar den mer tiden går he he

Kan man inte ställa in 4wd eller 2wd på Gtr modellerna?. har för mig man kan göra de på r32gtr iaf:rolleyes:
Cheers!

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
27 januari 2009
alexxe : jasså är de så , jag kan  mer om min modell å lite mindre om S13 , s14 , familjen , men vill lära mig mer om skyline he he

Nissan Silvia

428 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Jag är inte säker men har för mig att man kan göra det på R32 modellen. sedan så finns det att köpa en dosa till R33an så att man kan göra det med den med. Men som sagt inte säker. Kanske någon med en GTR som kan svara på frågan?

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
27 januari 2009
Go_sideways : de finns ju många här på garaget.org som har skyline GTR , nån borde ju napa på de ha ha

Nissan Silvia

428 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
s12 skrev:
Go_sideways : de finns ju många här på garaget.org som har skyline GTR , nån borde ju napa på de ha ha

Jaa man tycker ju det. Men ingen av dom som sätt detta och vill berätta vrf man ska köra GTR. Så kanske får akta sig för att bli en tråkig skyline ägare och köra på rx7 i ställe tongue haha

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
27 januari 2009
ha ha , eller så får du köpa en honda nsx eller en evo kanske

Nissan Silvia

Meister
6 763 Inlägg
27 januari 2009
s12 skrev:
camaro67 : skilljer sig så mycket mellan R32 och R33 när de gäller drivningen ?

Jag vet inte hur mycke som skiljer mellan dom men något är de som gör att 33:orna inte pallar de riktigt på samma sätt som 32.

Meister
6 763 Inlägg
27 januari 2009
Dawe_A skrev:
Aerodynamik skrev:
Vet inte så mycket om Rx-7, men GT-R har ju helt klart stort övertag effekt och trim mässigt!

Vad menar du med detta? Skulle inte en supra gå att trimma lika mycket / mer än en R33 GTR?  Fördelen är väl awd isåfall..

Supran är mer trimmvänlig än skyline.

428 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
s12 skrev:

aa hehe eller hur. men aldrig en nsx. möjligtvis en Evo6 men då vill jag ha ratten på rätt sida tongue

Meister
6 763 Inlägg
27 januari 2009
Go_sideways skrev:
s12 skrev:

aa hehe eller hur. men aldrig en nsx. möjligtvis en Evo6 men då vill jag ha ratten på rätt sida tongue

Är väll ingen idé att köpa vinterbil(evo) nu? Vintern är ju förbi

428 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
camaro67 skrev:
Go_sideways skrev:
s12 skrev:

Är väll ingen idé att köpa vinterbil(evo) nu? Vintern är ju förbi

Vinterbil? Jo vissa anser kanske att det är vinterbil pga 4wd. Jag skulle då aldrig ta ut en Evo6 på vintern. Det är den för fin för enligt mig.

379 Inlägg
27 januari 2009
camaro67 skrev:
Frågan är väll om du vill åka fort eller brett. big_smile Men de går att koppla ur drivningen på framhjulen på gtr:en. Men jag har läst att r33:orna inte pallar de riktigt men de ska däremot r32:orna göra. Så köp en r32 gtr big_smile

skojjaru? big_smile kan man verkligen ba koppla av framhjulsdrivingen??? får inte bakhjulen sämmre effekt då 50%av drvningen är avkopplad,,låter väääldigt intresant om de funkar då skulle ja gärna tänka mej byta till en calibra 4x4 o koppla av framhjulsdrivning,,,taxsam för svar

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

KTM 660
537 Inlägg
27 januari 2009
Jag föreslår en rx-7a. Riktigt rolig bil när det svänger. Sen går dem skapligt bra med.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil

Lastbilschaffis
811 Inlägg
27 januari 2009
Go_sideways skrev:
s12 skrev:

Jaa man tycker ju det. Men ingen av dom som sätt detta och vill berätta vrf man ska köra GTR. Så kanske får akta sig för att bli en tråkig skyline ägare och köra på rx7 i ställe tongue haha

Det går att köpa 4wd controller till R33 GTR & ha den 100% rwd eller 50/50% konstant oxå om man vill det smile

En R32 går oxå att ha controller till och lite enklare & räcker oftast med en switch. Det är lite krångligare på R33/34 då 4wd systemet sköts elektroniskt men det går.
Senast redigerat av kaxxen (27 januari 2009)

482 Inlägg
27 januari 2009

Jodå... Så är det serru!

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
27 januari 2009
s12 skrev:
Go_sideways : du har rätt med att man kan sin egen bil * supran * i ditt fall , man vet vad man har men inte vad man får , så då står de mellan skyline eller rx-7 ? håller med dig om att de e stor skillnad på vikt mellan supran å rx-7 :an , men skyline väger nog lite den med he he

vikten går alltid banta ner lte:P men skyline är lätt grymmmare:P eftersom man vill ju också kunna pilla på lite nr de skiter sig.. där har man svårt att göra med wankel:P
skyline GT-R de e grejer

89 Inlägg
27 januari 2009
Go_sideways skrev:
Tjena, Nu har supran rullat ifrån huset för sista gången då jag sålde den ikväll. Så nu blir det ny bil till sommaren. Mina Tankar går först och främst kring Rx7 och Skyline R33 GTR. Men självklart funderar man på ännu en supra då den har varit en fruktansvärt rolig bil. Tänkte höra om folk är intreserade att ge lite tips på vrf man ska köpa Rx7 kontra skyline GTR? Kul med all info man kan få.

// Go_Sideways

Eftersom ditt nick är go sideways antar jag att d ligger nogot i det, go rx-7 med feting turbokit
http://www.garagewhifbitz.co.uk/index.p … ;Itemid=64
har du pengarna får du en helvetes ride där:)

Annars så kan jag ju anbefalla singel turbo supra

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
27 januari 2009
Go_sideways : jag kom på en sak inann jag sov , lockar inte en mazda rx-8 för dig ?
_lee_jr : visst de går ta bort vikt på bilen , dom 3 bilarna är bra på olika saker å snygga på olika sätt he he
kaxxen :okej däe lärde jag mig nått nytt he he

Nissan Silvia

Sök