2654
Sök

gelcoat

458 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
Ja som rubriken beskriver vad är detta för ngt?

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
18 mars 2006
gelcoat är väl från början en ytbehandling till plastbåtar?

man lever bara en gång så lev väl!

458 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
Bullo skrev:
gelcoat är väl från början en ytbehandling till plastbåtar?

Okej.. men jag såg en som hade lagt på det efter att han hade plastat en diskanhållare.. varför? Fast i och för sig han skulle inte lacka dom!

70 Inlägg
18 mars 2006
lägger man inte de imellan materialet man har som mal och så plastar man på gelgelcoaten så att det är lätt att få issär inte säker bara hört det

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
18 mars 2006
båtens skrov och en plastad diskanthållare är väll ganska lika? jag köpte glasfiberväv till båtar som jag använde för att plasta kåpor.

man lever bara en gång så lev väl!

29 Inlägg
18 mars 2006
Fp3pba skrev:
lägger man inte de imellan materialet man har som mal och så plastar man på gelgelcoaten så att det är lätt att få issär inte säker bara hört det

det stämmer sen blir det en finare yta med.

12 086 Inlägg
18 mars 2006
Gelcoat är det första lagret, det som syns på den färdiga produkten. Det är hårdare än polyester och har säkert fler bra egenskaper. Skall ytan lackas ska man använda sig av topcoat, det är gelcoat som är blandat med tillsatser, tex paraffinlösning.

458 Inlägg
19 mars 2006
Trådstartare
JapMax skrev:
Gelcoat är det första lagret, det som syns på den färdiga produkten. Det är hårdare än polyester och har säkert fler bra egenskaper. Skall ytan lackas ska man använda sig av topcoat, det är gelcoat som är blandat med tillsatser, tex paraffinlösning.

Skall man lägga på topcat efter jag har spacklat och sen lacka på det då eller?

12 086 Inlägg
19 mars 2006
Nej, spackel är ju lackeringsbart.. är inte nått ptoffs på ämnet men vet att ska ytan lackeras ska man använda topcoat ist för gelcoat, men det är ju vid gjutningen..

458 Inlägg
19 mars 2006
Trådstartare
JapMax skrev:
Nej, spackel är ju lackeringsbart.. är inte nått ptoffs på ämnet men vet att ska ytan lackeras ska man använda topcoat ist för gelcoat, men det är ju vid gjutningen..

Okej!

Sök