3495
Sök

Ögonlock till 855?

155 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
Nu är det så här att jag håller på att rusta upp min 855 2.5 SE inför sommarn, fast mesta dels utseendet. Har inte kommit så jätte långt än, men så fort vädret tillåter kommer det hända mer saker.

Just nu har jag fått ett litet problem. Ska jag ska skaffa ögonlock eller inte. På en del bilar kan det bli hur fint som helst, få den riktiga stygga looken. Men på 855 är jag fortfarande skeptisk. Just nu kör jag kromade klarglas på min röda 855.

Skulle hemskt gärna vilja höra lite synpunkter och tankar kring detta. Det är alltid skönt att höra vad andra har att säga.

//Daniel J

147 Inlägg
18 mars 2006
Tycker om volvo 855:an men ögon locken till just volvo 8 serien e så smala så dom knapps syns.. jag föredar utan.. men smaken är som baken som dom säger!

Lycka till me stylingen smile

2 644 Inlägg
18 mars 2006
Ja tycker dom är snyggare me ögonlock såg en igår !

Johan Lindgren

608 Inlägg
18 mars 2006
tror nog det kan bli snyggt me ögonlock på den! ska du ha någo mera styling på den å?

old volkswagens never die,they just get lower:D

155 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
jens volvo in sports skrev:
tror nog det kan bli snyggt me ögonlock på den! ska du ha någo mera styling på den å?

Beror väl lite på hur man menar med styling. Min tanke är att först få den lite mer lik T5R, med R spoiler bl.a. Jag har nämnligen en liten planering som jag följer, men sen får man ju se hur det blir efter det. Kanske blir så att man tar till med något lite mer extrem, fast har dock ingen aning om vad detta extrema kan vara vid tillfället.

Det som ska göras på den är;

* Alla dörrhandtag ska lackeras eller så skaffar jag X70 handtag.
* Vinge (Har en liggandes i garaget, väntar nu bara på bättre väder så att man kan lackera den röd.)
* R spoiler
* Ny grill (Kromad med svart nät.)
* 17" Volans fälgar (Om jag inte fastnar för några andra.)
* Ljudanläggning (frontsystem samt bak.)
* Dragkroken ska förmodligen bort.
* Sportavgassystem
* Sportluftsfilter

Bollar fram och tillbaka angående detta med ögonlocken. smile

// Daniel J
Senast redigerat av dannedanne (18 mars 2006)

Chaufför
131 Inlägg
18 mars 2006
Om jag hade haft en 850/855 hade jag satsat på en xc-grill.. Det är den snyggaste o sätta på en sådan bil.

1 489 Inlägg
18 mars 2006
Mja, jag tycker ögonlocken till 850/855 är fina. Dom är lagom stora. Annars finns det riktigt stora ögonlock och det är inte snyggt ! Men testa köp och häng dit så ser du om du tycker det är fint smile
Senast redigerat av MarcusL (18 mars 2006)

• Även den starka måste ta i när han skiter

608 Inlägg
18 mars 2006
_Jerkan_ skrev:
Om jag hade haft en 850/855 hade jag satsat på en xc-grill.. Det är den snyggaste o sätta på en sådan bil.

håller med jerkan här:köp en xc grill blir jävligt snygg med en sån!

608 Inlägg
18 mars 2006
dannedanne skrev:
jens volvo in sports skrev:

Beror väl lite på hur man menar med styling. Min tanke är att först få den lite mer lik T5R, med R spoiler bl.a. Jag har nämnligen en liten planering som jag följer, men sen får man ju se hur det blir efter det. Kanske blir så att man tar till med något lite mer extrem, fast har dock ingen aning om vad detta extrema kan vara vid tillfället.

Det som ska göras på den är;

* Alla dörrhandtag ska lackeras eller så skaffar jag X70 handtag.
* Vinge (Har en liggandes i garaget, väntar nu bara på bättre väder så att man kan lackera den röd.)
* R spoiler
* Ny grill (Kromad med svart nät.)
* 17" Volans fälgar (Om jag inte fastnar för några andra.)
* Ljudanläggning (frontsystem samt bak.)
* Dragkroken ska förmodligen bort.
* Sportavgassystem
* Sportluftsfilter

Bollar fram och tillbaka angående detta med ögonlocken. smile

// Daniel J

just de!blir nog bra de där!kanske du sku vänta me att skaffa ögonlock tills du har allt annat klart så ser du sen om det passar eller int!du kan ju annars oxå ha någon att fixa dit ögonlock på en bild i t.ex photoshop så ser du ju hur den kommer att se ut.

Bigge
18 mars 2006
Men för i helvete på med ögonlock bara! big_smile

155 Inlägg
18 mars 2006
Trådstartare
Jag kommer nog att vänta lite med ögonlocken, precis som "jens volvo in sports" (långt namn) föreslog. Ögonlocken blir väl det sista jag kommer att tänka på, då jag tycker en 855 utan lock ser lite smått elak ut ändå, hehe.

La även min beställning på grillen för några minuter sedan, men det blev ingen xc-grill, trots att jag tycker dom ser riktiga bra ut på 850/855. Har alltid tyckt silver kromad med svart nät ser otroligt snyggt ut, så det har fått bli en sådan. Har även beställt nya positionsljus i klarglas, så förhoppningsvis kommer man ha något att göra under veckan. smile

Uppskattar verkligen att ni tog er tid att skriva era kommentarer angående ögonlocken, men jag står fortfarande på "inga ögonlock" sidan, hehe.

//Daniel J

1 Inlägg
9 april 2006
Hur mycket kostar nya X70 handtag?
Ska också göra lite "förbättriingar" på min 855
bla nya baklyktor och vinge.

Om man monterar vinge går det att sätta fast en sän där ful vinge under som leder luften mot bakruten? så att den döljs av den snygga vingen?

HEAVY METAL
765 Inlägg
9 april 2006
jag körde länge utan ögonlock på min.. Dock när jag Mekade på ett par kändes det helt rätt och ser helt rätt ut tycker jag _:!!  MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

2 Inlägg
9 april 2006
Klöart att du ska ha ögonlock..... Ögonlock och annan grill så får du en snygg front på din bil... Har d själv på min...

Sök