3270
Sök

"Jag köper din bil" annonser

224 Inlägg
30 januari 2009
#21
Min gamla Mitsubishi Cosmos är numera Taxi i Afrika.

Var en snubbe som ringde och frågade om bilen ,och om den var till salu.
Den hade då stått 3 månader på en parkering.

Vindrutetorkarna var borta
Punktering höger fram och bak
Helt slut batteri
Rostskadad bak rätt rejält
Obes oskattad
Allmänt fult skick.

Han bjöd 7000:- så det var ju bara att säga vassego.

Han vinschade upp bilen på lastbilsflaket vilket var en rolig syn.
Fastrostade bromsar och punktering är inte bra när man ska dra upp en bil på ett flak hehe

Ge fan i TexasBoB!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
30 januari 2009
#22
Fick en mohammed för ett tags edan som ville köpa min Honda Accord 2.2i Aerodeck ( Ovanlig i sverige, amerika import) o ta bilen till Afrika med..  Fanskapet bjöd 5 tusen och då sa jag,
sen vakna du efter den drömmen va ? KLICK!

C H E V R O L E T <3

Biloz
30 januari 2009
#23
Vad är en Mohammed om jag får fråga hmm

Trucker
2 710 Inlägg
30 januari 2009
#24
Biloz: invandrarnamn. gorgarna är bra på att "hoppa på den minoriteten vettu" tongue

Fart missbrukare

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
30 januari 2009
#25
Sälj bilen på en RIKTIGT/ "mouhammed" bilfirma istället!

Lurade en säljare som dom brukar göra. Sålde min Volvo med sönder packbox, läckte olja vid motorn. Fick MAzdan plus 5 000. Så vad klagar man förr. Han skulle ha 14 000 för MAzdan ;P hahaha..
Senast redigerat av emijl (30 januari 2009)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

2 072 Inlägg
30 januari 2009
#26
Biloz skrev:
Vad är en Mohammed om jag får fråga hmm
hehe namn på en kille tongue

Sandzoo i da house

Biloz
30 januari 2009
#27
Jasså kan du berätta var denna "Mouhammed" bilfirman finns tongue måste åka dit och kolla på den tongue Säljer du mohammeds där eller ? big_smile tar gärna 2 mohammeds wink

BMWgrabben : jag fattar det, var sarkastisk bara tongue

36 Inlägg
31 januari 2009
#28
Jag känner en snubbe som har en bilskrot och han har hört riktiga skräckhistorier om dom där "köper din bil" annonserna... Flera stycken som har varit godtrogna och låtit köparen posta ägarbytet. Det har dom struntat i o gjort sen har bilarna gått som pendlarbilar genom stockholms vägtullar tillls dom blir beslagtagna. Säljaren har då stått som ofrivillig målvakt och fått riktigt stora skulder på köpet!!

5 198 Inlägg
31 januari 2009
#29
paralyzed skrev:
Jag känner en snubbe som har en bilskrot och han har hört riktiga skräckhistorier om dom där "köper din bil" annonserna... Flera stycken som har varit godtrogna och låtit köparen posta ägarbytet. Det har dom struntat i o gjort sen har bilarna gått som pendlarbilar genom stockholms vägtullar tillls dom blir beslagtagna. Säljaren har då stått som ofrivillig målvakt och fått riktigt stora skulder på köpet!!
Hur kan man va så godtrogen,,, På sånt där lite jag inte på nån
Senast redigerat av gamlingen (31 januari 2009)

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
31 januari 2009
#30
alla är inte lurendrejare! sålde bussen till en sån där "jagköperallabilar,oavsättskick" människa! besiktad med sex tvåor, kokade efter 5km, skjutdörr gick inte att öppna, olagliga däck, körförbud och massa annat som ja inte kommer på nu!

fick första budet på 8000:- sen steg det bara mellan olika köpare upp till 35000:- för en helt oanvändbar bil!

den gick till afrika eller ngt som taxi! så en del betalar jävligt bra!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

36 Inlägg
31 januari 2009
#31
gamlingen skrev:
Hur kan man va så godtrogen,,, På sånt där lite jag inte på nån
Nä, precis det är ju inte så smart! Men man ska nog vara på sin vakt med dom där oavsett, många som luras på alla möjliga sätt!!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
31 januari 2009
#32
Biloz  - Heeelt klaaart, nere i malmö ute vid City Cross vid Rosengård. wink hahaha

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Legitimerad Fåntratt
447 Inlägg
31 januari 2009
#33
Vi har haft spekulanter på våran lastbil också av just såna här Muhammed killar som ni beskriver det. Dom ville ta ner våran lastil dit (en fullstor volvo FH16 med skåp) och den skulle dom ha som transport fordon nere i just afrika. Tyvärr så vet jag inte vad som hände men han köpte den inte. Kanske var för mycket pengar inblandat eller så och den har ingen växellåda..

Ont om hästkrafter är det gott om.

Team Kränghäng
657 Inlägg
31 januari 2009
#34
Kom in en Herre av utlännsk härkomst och frågade om han fick köpa min skrotiga 740 som stod utanför..

Han sa att han betalade bra så jag gick ut och disskuterade med han.. han bjöd 300kr tongue och då va den endå relativt fräsch...

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

Teddan
2 495 Inlägg
31 januari 2009
#35
frosth__ skrev:
Kom in en Herre av utlännsk härkomst och frågade om han fick köpa min skrotiga 740 som stod utanför..

Han sa att han betalade bra så jag gick ut och disskuterade med han.. han bjöd 300kr tongue och då va den endå relativt fräsch...
var inte det ganska bra betalt då ?? du skrev ju " skrotiga 740"

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Teddan
2 495 Inlägg
31 januari 2009
#36
och varför skall det alltid klagas på folk som inte är födda eller har sina rötter i andra länder .

hela tiden s fort det är nått negativt så är det invandrarnas fel.


men jag har en teori, alla som åker 240/740/940 är smygrasister och måste få ut det med jämna mellanrum

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Reservdansk
6 271 Inlägg
31 januari 2009
#37
r-ted skrev:
och varför skall det alltid klagas på folk som inte är födda eller har sina rötter i andra länder .

hela tiden s fort det är nått negativt så är det invandrarnas fel.


men jag har en teori, alla som åker 240/740/940 är smygrasister och måste få ut det med jämna mellanrum
För att dra en koppling till ditt inlägg så har jag en annons ute om "Ved säljes i 3m längd".
Det ringde en kille med utländskt namn och ganska kraftig brytning igårkväll och ville "Söpa ved".

Han visste inte vad en kubikmeter var, han ville veta hur stora bitarna var, han ville köpa stockar, som han skulle lägga i pannan i sitt hus för att "dom brinner långsammare" än färdigkluven ved...
Han visste inte hur mycket ved han förbrukar om året till sin villa, hade med andra ord noll koll...

Sen skulle han hämta det med lastbil (dock vill jag inte sälja så stora mängder), men sen ändrade han sig och sa att han skulle ringa nästa vecka och komma och titta på skogen först... (Hugger veden på beställning).

Så jag har en viss förståelse för de som är misstänksamma mot personer med utländsk härkomst (fint ord tongue )
Jag köpte bil av en familj med utländsk härkomst, de var jättetrevliga, bodde i marklägenhet i Staffanstorp, och allt verkade helt OK, men det tog dom 4 veckor att skicka in papperna på ägarbytet...
Sen ringde dom och försökte få mig stå för försäkringskostnaden som de hade fått betala... roll

Jag tänker inte dra alla över samma kant, men man är med om så många exempel...

On Topic:Vi fick vår gamla 245a med 7 2or på besiktningen såld för 1500 till en herre (utan utländsk härkomst) som tydligen skulle låta renovera den och sälja den vidare.
Han körde därifrån med körförbud, och sade att han hade specialtillstånd... tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Teddan
2 495 Inlägg
31 januari 2009
#38
TurbOla skrev:
r-ted skrev:
och varför skall det alltid klagas på folk som inte är födda eller har sina rötter i andra länder .

hela tiden s fort det är nått negativt så är det invandrarnas fel.


men jag har en teori, alla som åker 240/740/940 är smygrasister och måste få ut det med jämna mellanrum
För att dra en koppling till ditt inlägg så har jag en annons ute om "Ved säljes i 3m längd".
Det ringde en kille med utländskt namn och ganska kraftig brytning igårkväll och ville "Söpa ved".

Han visste inte vad en kubikmeter var, han ville veta hur stora bitarna var, han ville köpa stockar, som han skulle lägga i pannan i sitt hus för att "dom brinner långsammare" än färdigkluven ved...
Han visste inte hur mycket ved han förbrukar om året till sin villa, hade med andra ord noll koll...

Sen skulle han hämta det med lastbil (dock vill jag inte sälja så stora mängder), men sen ändrade han sig och sa att han skulle ringa nästa vecka och komma och titta på skogen först... (Hugger veden på beställning).

Så jag har en viss förståelse för de som är misstänksamma mot personer med utländsk härkomst (fint ord tongue )
Jag köpte bil av en familj med utländsk härkomst, de var jättetrevliga, bodde i marklägenhet i Staffanstorp, och allt verkade helt OK, men det tog dom 4 veckor att skicka in papperna på ägarbytet...
Sen ringde dom och försökte få mig stå för försäkringskostnaden som de hade fått betala... roll

Jag tänker inte dra alla över samma kant, men man är med om så många exempel...

On Topic:Vi fick vår gamla 245a med 7 2or på besiktningen såld för 1500 till en herre (utan utländsk härkomst) som tydligen skulle låta renovera den och sälja den vidare.
Han körde därifrån med körförbud, och sade att han hade specialtillstånd... tongue
det med veden kan ju bero å språksvårigheter.

papprena på bienka ju beropå att dom inte är införstådda med det svenska systemet.

ang 245 så ljög han väll, men det är svenskar ganska bra på oxå .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

blacken
31 januari 2009
#39
r-ted skrev:
och varför skall det alltid klagas på folk som inte är födda eller har sina rötter i andra länder .

hela tiden s fort det är nått negativt så är det invandrarnas fel.


men jag har en teori, alla som åker 240/740/940 är smygrasister och måste få ut det med jämna mellanrum
Och jag har en teori om att dom som kör BMW och Corvette har liten dase med ett stort kompensations/bekräftelsebehov.. big_smile

Teddan
2 495 Inlägg
31 januari 2009
#40
blacken skrev:
r-ted skrev:
och varför skall det alltid klagas på folk som inte är födda eller har sina rötter i andra länder .

hela tiden s fort det är nått negativt så är det invandrarnas fel.


men jag har en teori, alla som åker 240/740/940 är smygrasister och måste få ut det med jämna mellanrum
Och jag har en teori om att dom som kör BMW och Corvette har liten dase med ett stort kompensations/bekräftelsebehov.. big_smile
och jag tror att folk med lite pengar är för korkade för att klara av å tjäna pengar.....

Du vet man skapar sina förutsättningar

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar


Sök