r-ted skrev:
och varför skall det alltid klagas på folk som inte är födda eller har sina rötter i andra länder .
hela tiden s fort det är nått negativt så är det invandrarnas fel.
men jag har en teori, alla som åker 240/740/940 är smygrasister och måste få ut det med jämna mellanrum
För att dra en koppling till ditt inlägg så har jag en annons ute om "Ved säljes i 3m längd".
Det ringde en kille med utländskt namn och ganska kraftig brytning igårkväll och ville "Söpa ved".
Han visste inte vad en kubikmeter var, han ville veta hur stora bitarna var, han ville köpa stockar, som han skulle lägga i pannan i sitt hus för att "dom brinner långsammare" än färdigkluven ved...
Han visste inte hur mycket ved han förbrukar om året till sin villa, hade med andra ord noll koll...
Sen skulle han hämta det med lastbil (dock vill jag inte sälja så stora mängder), men sen ändrade han sig och sa att han skulle ringa nästa vecka och komma och titta på skogen först... (Hugger veden på beställning).
Så jag har en viss förståelse för de som är misstänksamma mot personer med utländsk härkomst (fint ord

)
Jag köpte bil av en familj med utländsk härkomst, de var jättetrevliga, bodde i marklägenhet i Staffanstorp, och allt verkade helt OK, men det tog dom 4 veckor att skicka in papperna på ägarbytet...
Sen ringde dom och försökte få mig stå för försäkringskostnaden som de hade fått betala...

Jag tänker inte dra alla över samma kant, men man är med om så många exempel...
On Topic:Vi fick vår gamla 245a med 7 2or på besiktningen såld för 1500 till en herre (utan utländsk härkomst) som tydligen skulle låta renovera den och sälja den vidare.
Han körde därifrån med körförbud, och sade att han hade specialtillstånd...