3442
Sök

"Jag köper din bil" annonser

Försöker iaf
1 998 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
#1
Kollade på köpesannonser på blocket för ja funderar på å sälja min ena bil. Ja då kommer de mest upp sånna här.
http://www.blocket.se/vi/14156266.htm?ca=7_k

Alla betalar bäst. Vad gör de med bilarna. Är de seriöst? säkert 90% av köpesannonserna är sådana hära yikes
Exporteras bilarna eller?

EDIT. Ingert av nr av de 10 annonser ja kollat på hade registrerats. Verkar inte så seriöst va?
Alla skriver samma sak på varför ha stora bokstäver hela tiden?
Senast redigerat av Boostrider (29 januari 2009)

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

398 Inlägg
29 januari 2009
#2
Boostrider skrev:
Kollade på köpesannonser på blocket för ja funderar på å sälja min ena bil. Ja då kommer de mest upp sånna här.
http://www.blocket.se/vi/14156266.htm?ca=7_k

Alla betalar bäst. Vad gör de med bilarna. Är de seriöst? säkert 90% av köpesannonserna är sådana hära yikes
Exporteras bilarna eller?
Många ställer om trippen och säljer dom som lågmilare medans du fortfarande står på bilen
Senast redigerat av Pierre-na (29 januari 2009)

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

222 Inlägg
29 januari 2009
#3
haha skön annons :b

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 januari 2009
#4
Å andra sidan är exporten större än importen för tillfället, så nån sorts affärsidé kan ligga bakom...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

* Klåpare
1 718 Inlägg
29 januari 2009
#5
Jag skulle kunna sitta och spekulera hela kvällen, men det onekligen lurt ut. Speciellt när annonsören "David" inte ens har ett registrerat telefonnummer...

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

Skogsmålare
630 Inlägg
29 januari 2009
#6
Jag har fått två stycken kort hemskickade från personer som vill köpa min honda accord. Står att de betalar mellan 10-15k kroner för den. på lappen står de att bilarna ska skickas till Afrika

Kankse är något sådant.

Men även det verkar ju skumt.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
#7
Mjo kom 3st blånegrar hit en dag när farsan va hemma å fråga ifall de fick köpa alla mina 320 (3st å ingen funkade för tillfället)

Men något lurt måste de va. Å de känns som om inte namnen som står i annonserna riktig stämmer...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

FreddeK
29 januari 2009
#8
gillar din rubrik:  Ja köper din bil annons på blocket


Öhhh

313 Inlägg
29 januari 2009
#9
Dom köper det oftast helt ärligt.. Men till otäcka skambud...!!


Försöker iaf
1 998 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
#10
Freddeponken skrev:
gillar din rubrik:  Ja köper din bil annons på blocket


Öhhh
Sorry då. Bättre nu? Har svårt å komma på bra rubriker...

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

1 853 Inlägg
29 januari 2009
#11
hum känns lite som att David kanske fyller år och hans polare tycker att det är roligt om han kanske blir nerringd eller ?

någon som testat ringa ?

Försöker iaf
1 998 Inlägg
29 januari 2009
Trådstartare
#12
soyd skrev:
hum känns lite som att David kanske fyller år och hans polare tycker att det är roligt om han kanske blir nerringd eller ?

någon som testat ringa ?
Men att de skulle fylla år 30 pers som får samma typ av annons? Olika nr i varje annons å ingen har de reggat.


Men som sagt troligtvis ä de väl nån exportgrej å att de skambjuder värre än sista priset kompisar

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Fisketokig
2 997 Inlägg
29 januari 2009
#13
jynsa skrev:
Jag har fått två stycken kort hemskickade från personer som vill köpa min honda accord. Står att de betalar mellan 10-15k kroner för den. på lappen står de att bilarna ska skickas till Afrika

Kankse är något sådant.

Men även det verkar ju skumt.
Tipsa de uppköparna att ringa 0771-235235, där har de mycket passande för sådana exporter

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
29 januari 2009
#14
Pierre-na skrev:
Boostrider skrev:
Kollade på köpesannonser på blocket för ja funderar på å sälja min ena bil. Ja då kommer de mest upp sånna här.
http://www.blocket.se/vi/14156266.htm?ca=7_k

Alla betalar bäst. Vad gör de med bilarna. Är de seriöst? säkert 90% av köpesannonserna är sådana hära yikes
Exporteras bilarna eller?
Många ställer om trippen och säljer dom som lågmilare medans du fortfarande står på bilen
Det är väl en liten risk om du som säljer ser till att få ägarbytet ifyllt och postar det själv.
Fast vad händer om köparen fyller i falska uppgifter? Står man som ägare fortfarande då för evigt?

1 814 Inlägg
29 januari 2009
#15
jynsa skrev:
Jag har fått två stycken kort hemskickade från personer som vill köpa min honda accord. Står att de betalar mellan 10-15k kroner för den. på lappen står de att bilarna ska skickas till Afrika

Kankse är något sådant.

Men även det verkar ju skumt.
Det med afrika är nog seriöst, de fullkomligen älskar toyota i Afrikas samtliga länder smile

men som sagt: var alltid försiktig.

till TS: antagligen nått lurt bakom, men inte säkert det luriga är riktat mot dig wink

1 853 Inlägg
29 januari 2009
#16
om bilarna ska till Afrika tycker man att dom borde ha som krav att man har en fungerande klimatanläggning, eller ? smile

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
29 januari 2009
#17
soyd skrev:
om bilarna ska till Afrika tycker man att dom borde ha som krav att man har en fungerande klimatanläggning, eller ? smile
Är nog rätt många där som är glada bara de har en bil överhuvudtaget...


Hundägare,mc-åkare,fartgalning
272 Inlägg
29 januari 2009
#18
soyd skrev:
om bilarna ska till Afrika tycker man att dom borde ha som krav att man har en fungerande klimatanläggning, eller ? smile
Kom 3st och vela köpa min MB608 husbil ! Skulle byggas om till restaurang i Afrika ? men dom prutade för mycket så den blev såld till en kille som kör gokart istället .

Schipperke rules !

ProWanker
211 Inlägg
29 januari 2009
#19
jynsa skrev:
Jag har fått två stycken kort hemskickade från personer som vill köpa min honda accord. Står att de betalar mellan 10-15k kroner för den. på lappen står de att bilarna ska skickas till Afrika

Kankse är något sådant.

Men även det verkar ju skumt.
en kolega fick med en sådan och han ringde o de kom o hämta den. fick dock bara 5000kr för den då kylaren var sönder och så var där rostskador som var tvugna att åtgärdas inan besiktning. Men han blev nöjd iaf.

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^

?
1 038 Inlägg
30 januari 2009
#20
KÖPER EV OBES/OSKATT BILAR KÖPER EV BILAR MED DEFEKT BILAR MED LÅNG MIL ÄR INGET HINDER
-------------------------------------------------
KÖPER KROCKADE BILAR ROSTIGA BILAR DIESEL BILAR BENSIN DRIVNA BILAR MM.ALLT AV INTRESSE RING 0739978406. KÖPES EV BILAR MED CAB TÄNK PÅ ATT JAG KOMMER O GÖR GRATIS O KOREKT VÄRDERING PÅ DIN BIL SÅ SITT INTE OCH TÄNK LYFT LYREN O RING GAMMALT SOM NYTT KÖPER ALLT. RING 0739978406 DU ÄR 30MIN IFRÅN ATT SÄLJA DIN BIL RING

-------------------------------------------------

OBS. ÄLDRE BILAR ÄN 1990 ÄR KRAVET ATT DOM ÄR BES/SKATT. RING NU!!! 0739978406



Dubbla budskap roll


Exet hade en bil som ja stod på som hon skulle sälja, för att hon ville bli av med den fort så va det ett lågt pris 12000 för 98 galant, ringde en kille och sa att han köper den som den står, när han kom bjöd han endast 5000, men han fick åka hem utan bil big_smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!


Sök