3058
Sök

Sämsta bilen i snö

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 januari 2009
Hur fan misslyckas ni med att ta er fram en med RWD? Och hur kan ni tycka att svansvift är värre än plogbil? Hellre en RWD än någon FWD, de sticker ju bara rätt fram, usch

Men smaken är som...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

398 Inlägg
29 januari 2009
camaro67 skrev:
ozzy skrev:
opel o ford, för dom rostar ju apa när de sen saltas på snön wink

Och Volvo rostar ännu värre..

Och ljög vi lite va? volvo har ju iallafall något som heter rostskydd

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

Zzzz
937 Inlägg
29 januari 2009
Skyline! Om Collin får bestämma smile

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article471277.ab

4 637 Inlägg
29 januari 2009
Min andra vinter med RWD nu, inga problem!

Volvo t ex 740 har bättre rostskydd än många andra märken av liknande årsmodell (Opel, Ford, Japanare o s v) men p g a att Volvo har den längsta medellivslängden bland vanliga bilar och är en vanlig bil syns oftast rostiga exemplar och då får okunniga för sig att Volvo rostar extremt mycket...
Senast redigerat av EmilHammarlund (29 januari 2009)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
29 januari 2009
Volvo_Mannen skrev:
Alla FWD bilar såklart!

ok... Vad jag vet så är i princip alla Saabar fwd och jag har inte haft några större svårigheter förutom när turbon börjar ladda. Jag vill nog påstå det går att köra mycket snabbare med fwd än rwd på snö

Rock'n Roll

4 299 Inlägg
29 januari 2009
Oavsett FWD eller RWD tycker jag många bilar suger på vintern om dom saknar antisladd-/antispinnsystem tongue Att ha det är nästan guld värt på vintern, har aldrig fastnat nånstans med farsans 9-5 med ESP. Men 9000 och Toyotan har ta mig fan lyckats fastna på dom flesta ställen... tongue

3 354 Inlägg
29 januari 2009
coffe.dk skrev:

tror jag det att de e farligt att ta en sportbil med sommardäck på vintern
Senast redigerat av Seth (29 januari 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

1 585 Inlägg
29 januari 2009
Golf vr6 va ingen höjdare när det var halt ute:P Dock är inte bmw 325 e36 någon bra vinterbil iheller. Väldigt lätt att få sladd samt att köra fast. De är också väldigt lätta i baken. Har inte kört så många bilarn på vintern. Men bilar som har antisladd har ju en fördel är ju nästan omöjligt att få sladd på bilfan:P

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
29 januari 2009
Rallyhalle skrev:
Oavsett FWD eller RWD tycker jag många bilar suger på vintern om dom saknar antisladd-/antispinnsystem tongue Att ha det är nästan guld värt på vintern, har aldrig fastnat nånstans med farsans 9-5 med ESP. Men 9000 och Toyotan har ta mig fan lyckats fastna på dom flesta ställen... tongue

Har vad jag vet ingen esp på 9-5an och tcsen på min 9000 verkar rätt död, endå kommer jag fram bra wink

Rock'n Roll

maskinförare
125 Inlägg
29 januari 2009
Seth skrev:
coffe.dk skrev:

tror jag det att de e farligt att ta en sportbil med sommardäck på vintern

de går men inte många meter smile

vart jag mig i världen vänder ska jag rita streck i alla länder :-)

512 Inlägg
29 januari 2009
ozzy skrev:
Volvo_Mannen skrev:
ozzy skrev:

volvo rostar med wink

http://www1.garaget.org/gallery/archive/21005/537294_zsff02.jpg

ja visst men har inte sagt att dom itne rostar wink beror nog på lite hur man sköter dom som den där tex hehe fast kasnke är välskött bara att dom slipat ner den lite

tror inte dom slipat ner den den är ju välskött tvättat ofta  polerat lacken ofta mycket och noga  smile ( lite för ofta bara)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
29 januari 2009
volvo 740 oj oj kom inte många meter innan man körde fast ^^
mercan funkar klockrent kört me sommardäcken på snön 225-55-16 och den tar sig fram bättre me dom än vad volvon gorde med dubbdäck

1 754 Inlägg
29 januari 2009
Caparo T1 lär nog vara sämst.

Jag kan inget om allt.

4 299 Inlägg
29 januari 2009
TenZer skrev:
Rallyhalle skrev:

Har vad jag vet ingen esp på 9-5an och tcsen på min 9000 verkar rätt död, endå kommer jag fram bra wink

Du märker stor skillnad på bilar med och utan ESP wink Man kan ha en helt annan körstil med ESP.

Och visst du kommer fram bra, men innebär det problemfritt?? Även din bil såg ju nått spännande i diket roll wink

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
29 januari 2009
förra året aldeles efter jul så åkte ja på macken å där stog 2 bugatti med snökedjor tongue va fan tänker man med om man tar en så bil ut i snön neutral dom kan inte varit så kul att köra... hmm

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Meister
6 763 Inlägg
29 januari 2009
Pierre-na skrev:
camaro67 skrev:
ozzy skrev:

Och Volvo rostar ännu värre..

Och ljög vi lite va? volvo har ju iallafall något som heter rostskydd

Joo de är väll marginelt. Men jag hatar att folk ska säga att de märkena rostar medans volvo åxo gör de

Meister
6 763 Inlägg
29 januari 2009
EmilHammarlund skrev:
Min andra vinter med RWD nu, inga problem!

Volvo t ex 740 har bättre rostskydd än många andra märken av liknande årsmodell (Opel, Ford, Japanare o s v) men p g a att Volvo har den längsta medellivslängden bland vanliga bilar och är en vanlig bil syns oftast rostiga exemplar och då får okunniga för sig att Volvo rostar extremt mycket...

Det finns en anledning till varför de står Toyota på bakluckan på min 740. Den rostar lika mycket som en sådan. Det är dessutom en 89:a som har den så populära helgalven men man kan ju undra om volvo missade min bil och alla andra är så fina roll

512 Inlägg
29 januari 2009
sorry offtopik i förra.. dåliga vinterbilar angående  ta sig fram är som ånga skrivit tidigare bakhjulsdrivna med lätt arsle transit är en av dom sämre samt 740 bmw e30 mfl men inga problem åka i snö emd nån av dom det som oftast är problemet är att många rwd bilar med yngre/ leksugna bakom ratten har ganska slita bakdäck och då blir det extra svårt ta sig fram smile    själv åker jag audi 100 c4 2,0 4 cyl denna vinter och den är lite för lätt fram i förhållande till bak för att vara en fwd så den är lite jobbig i riktigt halt väglag när man ska starta i backe smile men det går...  en bil som tog sig fram förvånandsvärt bra på vinterväg (läs snö inte is) var rodden smile trots att jag åkte på sommardäck så hade den inga som helst problem att start eller stanna och riktigt lättkörd på snö.. smile

Har alltid rätt!
689 Inlägg
29 januari 2009
Jag tror nog seriöst att Ferrari Enzo är sämst i snö. Alldeles för mkt effekt och de där stora lufthålen i fronten lär ju fyllas rätt så snabbt med snö.. Och sjukt låg är den ju. lägger sig på mage vid ca 3-4 cm snö tongue

Men de e ju bara min tanke smile
Senast redigerat av pampers138 (29 januari 2009)

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
29 januari 2009
Volvo_Mannen skrev:
ozzy skrev:

ja visst men har inte sagt att dom itne rostar wink beror nog på lite hur man sköter dom som den där tex hehe fast kasnke är välskött bara att dom slipat ner den lite

Ja några timmar med rondellen har man spenderat tongue nog med OT!

Snackar vi framkomlighet på snö är ju 740 rätt kass alltså

det beror ju på hur man kör , är man inte van så kanske det är svårt.
jag har då inga problem att ta mig fram i snön i alla fall

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Sök