3110
Sök

Sämsta bilen i snö

DFFL
9 020 Inlägg
30 januari 2009
#81
http://www.wallpaperez.net/wallpaper/car/Ferrari-F1-bolid-937.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

998 Inlägg
30 januari 2009
#82
Alla bilar för folk som inte kan köra tongue

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
30 januari 2009
#83
Baserar man svaret på innehållet i tråden "Hur många har krockat/kört av vägen denna vinter", så bör det
ju vara Volvo 740 eller Volvo 240. Jag tror iofs att det beror lite på vem som kör också. Men ja... vi säger väl så!


627 Inlägg
30 januari 2009
#84

Haha med "Schummi" bakom ratten lär den nog va rätt hyfsad ändå! wink

We Ride Togheter, We Die Togheter!

2 182 Inlägg
30 januari 2009
#85
Pierre-na skrev:
camaro67 skrev:
ozzy skrev:
opel o ford, för dom rostar ju apa när de sen saltas på snön wink

Och Volvo rostar ännu värre..

Och ljög vi lite va? volvo har ju iallafall något som heter rostskydd

Alla bilar rostar, inse det.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Sleeper
3 084 Inlägg
30 januari 2009
#86

får dubba däcken blir den nog ganska rolig

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

3 Inlägg
30 januari 2009
#87
Mustang GT är ingen höjdare när det är halt. Man måste nästan ha tyngder i bagaget för att få grepp. tongue


4 637 Inlägg
30 januari 2009
#88
740Ragge skrev:
EmilHammarlund skrev:
camaro67 skrev:

Det finns en anledning till varför de står Toyota på bakluckan på min 740. Den rostar lika mycket som en sådan. Det är dessutom en 89:a som har den så populära helgalven men man kan ju undra om volvo missade min bil och alla andra är så fina roll

Farsans uselt skötta 88:a han hade i flera år och med 40.000 mil på mätaren hade klarat sig bra...

Min fina 87a som gått 30 tusen mil är sönder rostad har fått svetsa balkar som en galning och ändå så har ja inte börjat med karrosen sad

för övrigt så ÄR sämsta vinterbilen 960 smile

som en 940 fast ännu tyngre fram tongue

Okej, illa skött av tidigare ägare? Vet många långmilare som är rostfria trots att de körs året runt men bara får normal skötsel...

Pan
30 januari 2009
#89
Volvo 740 är rätt kass kör fast rätt lätt. Gäller ju att ha ladd så man inte åkerfast wink

4 506 Inlägg
30 januari 2009
#90
Det är väll mer en fråga om vem som sitter bakom ratten.
Man kan inte alltid skylla på bilarna, för då skulle alla bilar
vara värdelösa på ngt sätt.

Kan du andas kan du dö.

Killen med idéer.
193 Inlägg
30 januari 2009
#91
Gamla VW Transport pickisar väger ju ingenting över bakhjulen...dom ska vara rätt hemska att köra på vintern!

- True to the Source -

512 Inlägg
30 januari 2009
#92
Rquired skrev:
LilleSKUTT skrev:
Rquired skrev:

*host host*
Trots detta har jag inga problem att ta mig fram, mina däck är på första säsongen men blev ändå utdömda när den var på service... tongue

hehe skulle kanske skrivit i kombination med fel förare smile och ju sämre däck desto svårare för den föraren eller ?  SEN ÄR DET JU SÅ ATT EN BIL MED LITE VIKT PÅ DRIVEN  OCH  DÅLIGA DÄCK TAR SIG SÄMRE FRAM ÄN EN  MED BRA DÄCK OCH LITE MER VIKT PÅ  DRIVHJULEN  eller ?

CAPS? smile
Förstod inte vad du menar riktigt heller. Men visst är bra däck viktigt, dock häver sig en bil över drivhjulen när man ger gas. Det borde innebära att trycket över drivhjulen lättar om bilen är fwd...

sant det men om du ska smyga iväg så blir det inte så mycket vikt som smyger över och jag säger varken att fwd eller rwd är bättre men rwd med mycket lätt arsle i förhållade till front är sämre än en fwd med bra tryck på driven .  men å andra sidan beror det mycket på den som kör oxå..    sorry för caps förut mitt tangentbord gillar inte cocacola så det protesterade smile


Försöker iaf
12 819 Inlägg
30 januari 2009
#93
Hmm min 240 är nog de sämsta som finns på vintern.. just nu iaf.

RWD me dåliga dubbdäck bak.. och så ligger frambromsen på lite. Gissa hur lätt det är att komma iväg me den då...

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 230 Inlägg
30 januari 2009
#94
kan ju bara säga vad jag sj kört å då är det fan 740 inget fäste alls typ, men fan så roliga smile
dom skulle ha gjort dom lite tyngre bak så hadde det nog vare fin fint smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

1 814 Inlägg
30 januari 2009
#95
http://blog.ecolect.net/wp-content/uploads/2008/04/small_car.gif
Den lär nog ha svårt med 20cm nysnö lol
Senast redigerat av expect1991 (30 januari 2009)

blacken
30 januari 2009
#96
Minitaylor skrev:
Gamla VW Transport pickisar väger ju ingenting över bakhjulen...dom ska vara rätt hemska att köra på vintern!

Då ska du prova en Transit..smile

1 570 Inlägg
30 januari 2009
#97
Allt med bakhjulsdrift, automatlåda och ingen antispinn brukar inte vara så clever att halka omkring med tycker jag iaf.

4 637 Inlägg
30 januari 2009
#98
expect1991 skrev:
http://blog.ecolect.net/wp-content/uplo … ll_car.gif
Den lär nog ha svårt med 20cm nysnö lol

Jag körde automatväxlad elmoppe på jobbet och eftersom de får all kraft direkt var den omöjlig i snö jämfört med bensinmoppe som tog sig fram överallt. Men den var jävligt skoj att åka brett med när det bara var lite snö! Gick också fint på blött gräs t ex. Så kul gick det inte att ha med bensinmopparna. lol
Undrar vad folk tänkte om mig men skitsamma...
Senast redigerat av EmilHammarlund (30 januari 2009)

Random Hero
4 047 Inlägg
30 januari 2009
#99
en vw bubbla är inte kul på vintern

Dog food lid. Backwards

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
30 januari 2009
#100
Rallyhalle skrev:
Men nu är det min första vinter med körkort, och efter en vinter är man inte direkt rutinerad vinterförare roll

Men det är klart man ska kunna hantera bilen utan alla systemen. Men det är väldigt skönt att ha, och i jämförelse med bilar utan hjälpsystemen tycker jag att bilar utan suger på vintervägar.
Därför tycker jag att det dessutom är helt värdelöst med halkbana nu för tiden, där har man en FWD med ABS. Kan ju säga att iaf jag inte hade nån nytta av de alls då jag också nu åker omkring i en bil utan ABS och alla elektroniska hjälpmedel.

Så jag vill inte att ni ska tro att jag låter allt sånt i princip köra bilen. Jag är ute en hel del och "tränar" att sladda, och det gör jag med mina bilar utan systemen. Annars kommer jag ju aldrig lära mig ordentligt smile

För även jag vet att det mycket väl kan gå åt helvete med ESP, har testat den bilen ordentligt. Men så länge man kör som man ska vid halt väglag så funkar det alldeles utmärkt.

//Jacob

Halkbanan är enbart till för att skrämma folk att dels till att sänka farten samt att köpa en bil med abs, antispinn och antisladd. Under halkbanan så får du ju framföra bilen med och utan abs och visar därav hurpass mycket säkrare bilen uppträder. Varför man kör en fwd bil är för att de flesta bilar är fwd och fwd är i regel billigare än rwd och därav mer ekonomiskt för halkbanorna. Jag tycker absolut att halkbanan fyller ett gott syfte (om inte annat så är det j*vligt roligt lol)

Rock'n Roll


Sök