3585
Sök

har problem med att starta min volvo 740tic B230et effter renovering

24 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#1
hej har presis renoverat allt på min motor som är en B230ET från 88a å nu när jag skulle starta den så går den igång men dör lite fort å slangen till turbo sugs ihopp å kram inte ge någon gas för har ingen gas respons å jag har kolla typ allt man varför sugs slangen ihopp de enda som inte är orgina är turbo å grenrör någon som kan veta va de kan vara är väldigt taksam för alla svar vill ha igång bilen så fort som möjlgt vill åka turbo igen har fan åkt trött liten golf hela vintern å nu när bilen är klar så startar den inte som den ska SNÄLLA HJÄLP MIG MVH Turbo_xxx

Volvo-Beroende
289 Inlägg
30 januari 2009
#2
Sugs slangen ihop så får den ju inte luft, troligtvis därför den inte går? Vilken slang är det?

Volvo 760 TIC -84 B23ET

24 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#3
de är slangen som går från turbo till luftmängdmätarn fattar inte varför den gör de för motorn är stort sät orginal utan turbo å grenrör

Volvo-Beroende
289 Inlägg
30 januari 2009
#4
Ingen gammal trasa eller dyligt? Verkar ju precis som att det är stopp. Är det luftmängdmätare? Kolla så den inte kärvar och ligger stängd hela tiden.

Volvo 760 TIC -84 B23ET

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
30 januari 2009
#5
Inte så att du har satt luftmängdsmätaren åt fel håll?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

Volvo-Beroende
289 Inlägg
30 januari 2009
#6
Går det att sätta den åt fel håll? Tänkte på att den har återcirkulerande dump orginal?
Har faktiskt inte en aning om det går.
Senast redigerat av WolfZap (30 januari 2009)

Volvo 760 TIC -84 B23ET

4 670 Inlägg
30 januari 2009
#7
WolfZap skrev:
Går det att sätta den åt fel håll? Tänkte på att den har återcirkulerande dump orginal?
Har faktiskt inte en aning om det går.

varför skulle de inte gå? brukar inte slangen ifrån återcirkulernande gå in i slangen ner till turbon? skälva luftmassemätaren kan man väl vända fel? länge sen ja skruva 740 ifs.

Men antingen de eller att något ligger där inne o stoppar luften


Volvo-Beroende
289 Inlägg
30 januari 2009
#8
Inte så att luften ska kunna gå bakvägen genom luftmängdmätaren då? Menar hur skulle man kunna få pyyysch med öppet filter?Jag menar, luften måste väl gå tillbaks annars skulle ju inte alla ticar dra mer soppa efter man sätter öppen dump smile

Volvo 760 TIC -84 B23ET

4 670 Inlägg
30 januari 2009
#9
WolfZap skrev:
Inte så att luften ska kunna gå bakvägen genom luftmängdmätaren då? Menar hur skulle man kunna få pyyysch med öppet filter?Jag menar, luften måste väl gå tillbaks annars skulle ju inte alla ticar dra mer soppa efter man sätter öppen dump smile

försår inte riktigt hur du menar nu. en återcirkulerande brukar gå tillbaka in i slangen som går till luftfiltret för o göra av med luften.  så som du skriver. en luftmassemätare är ett rör med en mätare i som sitter mellan turbon o luftfiltret. du kan vända den fel o då kan han ju inte mäta luften som kommer. de blir ju åt fel håll!


f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
30 januari 2009
#10
har själv lyckats sätta den åt fel håll, så ja det går... inte bra att skruva bil om man har varit uppe 30 timmar i sträck haha lol

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

24 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#11
oki tack för alla svar ska kolla i dag ni får svar i kväll va de va som är felet om vi hittar de mvh Turbo_xxx

Volvo-Beroende
289 Inlägg
30 januari 2009
#12
mickius skrev:
WolfZap skrev:
Inte så att luften ska kunna gå bakvägen genom luftmängdmätaren då? Menar hur skulle man kunna få pyyysch med öppet filter?Jag menar, luften måste väl gå tillbaks annars skulle ju inte alla ticar dra mer soppa efter man sätter öppen dump smile

försår inte riktigt hur du menar nu. en återcirkulerande brukar gå tillbaka in i slangen som går till luftfiltret för o göra av med luften.  så som du skriver. en luftmassemätare är ett rör med en mätare i som sitter mellan turbon o luftfiltret. du kan vända den fel o då kan han ju inte mäta luften som kommer. de blir ju åt fel håll!

Det är skillad på luftmassemätare och luftmängdmätare på 740. Och det jag menar är att luftmängdmätare sitter precis innan luftburken, det finns inget utrymmet för att den ska gå ut i filtret efter burken.
Sedan så vet jag inte, du kanske är så fräslt i 740 smile. Men ofta ser man trådar om att jag vill sätta öppen dump eller dyl, Så skriver folk ofta att du kan bränna katten eller dyl. Och det är pga den släpper ut övertrycket. Då tror LMMen att du åker på överladd en stund extra, eller om den inte får tillbaks den mängd luft den har beräknat så den förslar in mer soppa. Därför drar dom oftast lite till också.


Men det är väl bara att prova och starta bilen utan att luftmängdmätare på. Då ska det ju inte bli vakum

Volvo 760 TIC -84 B23ET

24 Inlägg
31 januari 2009
Trådstartare
#13
oki har trovat å lmm är hel å den sitter å rätt hål vet inte va de kan vara någon anna eller någon som är riktigt haj på volvo eller har varit med om samma sak så skriv görna tack på förhan å tack för alla svar hitils mvh Turbo_xxx

Volvo-Beroende
289 Inlägg
1 februari 2009
#14
Verkar konstigt. Det är väl på LMMens slang den suger ihop sej?

Volvo 760 TIC -84 B23ET

24 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#15
ja de är de å de är konstigt tycker jag

Gasglad
3 244 Inlägg
1 februari 2009
#16
Filma gärna fenomentet, lättare att dra en slutsats utifrån en film än ord!

//Carfreak

24 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
#17
MrCarfreak skrev:
Filma gärna fenomentet, lättare att dra en slutsats utifrån en film än ord!

oki ska göra de om jag kan få fram min videokamera

24 Inlägg
3 december 2009
Trådstartare
#18
hittade felet förut å de va att svänghjulet satt fel å LMM satt åt fel hål men sen gick den men nu går den inte vet inte va de är för fel går typ på några cylindrar sen inte alls sen går den som den ska så jag vet inte va de är för fel


Sök