hej har presis renoverat allt på min motor som är en B230ET från 88a å nu när jag skulle starta den så går den igång men dör lite fort å slangen till turbo sugs ihopp å kram inte ge någon gas för har ingen gas respons å jag har kolla typ allt man varför sugs slangen ihopp de enda som inte är orgina är turbo å grenrör någon som kan veta va de kan vara är väldigt taksam för alla svar vill ha igång bilen så fort som möjlgt vill åka turbo igen har fan åkt trött liten golf hela vintern å nu när bilen är klar så startar den inte som den ska SNÄLLA HJÄLP MIG MVH Turbo_xxx
Går det att sätta den åt fel håll? Tänkte på att den har återcirkulerande dump orginal? Har faktiskt inte en aning om det går.
varför skulle de inte gå? brukar inte slangen ifrån återcirkulernande gå in i slangen ner till turbon? skälva luftmassemätaren kan man väl vända fel? länge sen ja skruva 740 ifs.
Men antingen de eller att något ligger där inne o stoppar luften
Inte så att luften ska kunna gå bakvägen genom luftmängdmätaren då? Menar hur skulle man kunna få pyyysch med öppet filter?Jag menar, luften måste väl gå tillbaks annars skulle ju inte alla ticar dra mer soppa efter man sätter öppen dump
Inte så att luften ska kunna gå bakvägen genom luftmängdmätaren då? Menar hur skulle man kunna få pyyysch med öppet filter?Jag menar, luften måste väl gå tillbaks annars skulle ju inte alla ticar dra mer soppa efter man sätter öppen dump
försår inte riktigt hur du menar nu. en återcirkulerande brukar gå tillbaka in i slangen som går till luftfiltret för o göra av med luften. så som du skriver. en luftmassemätare är ett rör med en mätare i som sitter mellan turbon o luftfiltret. du kan vända den fel o då kan han ju inte mäta luften som kommer. de blir ju åt fel håll!
Inte så att luften ska kunna gå bakvägen genom luftmängdmätaren då? Menar hur skulle man kunna få pyyysch med öppet filter?Jag menar, luften måste väl gå tillbaks annars skulle ju inte alla ticar dra mer soppa efter man sätter öppen dump
försår inte riktigt hur du menar nu. en återcirkulerande brukar gå tillbaka in i slangen som går till luftfiltret för o göra av med luften. så som du skriver. en luftmassemätare är ett rör med en mätare i som sitter mellan turbon o luftfiltret. du kan vända den fel o då kan han ju inte mäta luften som kommer. de blir ju åt fel håll!
Det är skillad på luftmassemätare och luftmängdmätare på 740. Och det jag menar är att luftmängdmätare sitter precis innan luftburken, det finns inget utrymmet för att den ska gå ut i filtret efter burken. Sedan så vet jag inte, du kanske är så fräslt i 740 . Men ofta ser man trådar om att jag vill sätta öppen dump eller dyl, Så skriver folk ofta att du kan bränna katten eller dyl. Och det är pga den släpper ut övertrycket. Då tror LMMen att du åker på överladd en stund extra, eller om den inte får tillbaks den mängd luft den har beräknat så den förslar in mer soppa. Därför drar dom oftast lite till också.
Men det är väl bara att prova och starta bilen utan att luftmängdmätare på. Då ska det ju inte bli vakum
oki har trovat å lmm är hel å den sitter å rätt hål vet inte va de kan vara någon anna eller någon som är riktigt haj på volvo eller har varit med om samma sak så skriv görna tack på förhan å tack för alla svar hitils mvh Turbo_xxx
hittade felet förut å de va att svänghjulet satt fel å LMM satt åt fel hål men sen gick den men nu går den inte vet inte va de är för fel går typ på några cylindrar sen inte alls sen går den som den ska så jag vet inte va de är för fel