2639
Sök

B21et sprutar upp olja vid vevhusventilationen..´Lägger in detta ännu en gång!!

72 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
Tjena..testar o fråga om detta igen då förra gången fick man bara ett svar o då handlade de inte en om detta.. jo min motor sprutar upp olja vid vevhusventilationen.. så ska de inte va vad jag vet..
Har frågat runt me några andra o dom säger att ja ska byta kolvringar.. Men vill helst vara säker på att de e dom.. så jäkligt tacksam för svar den här gången:P hehe om de e ngn som vet alltså:P

1 878 Inlägg
30 januari 2009
du har ett övertryck i vevhusventen och därmed att det sprutar ut olja ur vevhusventen.

det du bör göra är ett Komptest! utan det så vet jag inte om du måste byta kolvringarna. då kanske cylinderväggarna är skrot oxå.

1 703 Inlägg
30 januari 2009
Helt 100% säker kan man ju inte vara, men du bör ju ändå riva motorn wink

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
30 januari 2009
hade liknande fel fast den sköt även oljestickan, visade sig vara kolvringar som var slut på den cylindern...

1 703 Inlägg
30 januari 2009
Samma här, övertryck i vevhuset, samt sköt oljestickan. Dock var det kolvarna som hade spruckit mellan ringarna, men gav samma symtom som läckande ringar.

8 250 Inlägg
30 januari 2009
Testa och byt o-ringen på stickan

88 Inlägg
30 januari 2009
komptest som sagt börja med det

blacken
30 januari 2009
Glutta först på vevhusventilationen att den inte är täppt. kör sedan ett komptest, spruta sedan in ett par centiliter olja i varje cylinder och se om kompet har höjts markant.  Om det förhåller sig så, renovera spisen, eller byt knot..

Sök