2393
Sök

Audi 90 -88 5-Cylindrig 2,3E Startar inte då den är varm

504 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#1
Startar helt bekymmersfritt även om det är -30 och även utan motorvärmare.
Men den vill sällan starta efter att man har stängt av den, då den har uppnåt arbetstemperaturen. Däremot så funkar det utmärkt att rulla igång biljäveln igen...

Skumt fel som jag gärna skulle vilja ha hjälp med att lösa...
Senast redigerat av PuppPutte (21 februari 2009)

HÅRDROCK

961 Inlägg
30 januari 2009
#2
startmotorn ? tycker ja känner igen felet

Pure DieselPower

290 Inlägg
30 januari 2009
#3
dålig lödning/kontakt i eller på väg till starten.

135 Inlägg
30 januari 2009
#4
vad är det för årsmodell? på dom äldre fanns det styrtrycksventil. den bestämmer hur mkt bränsle den ska skjuta på vid olika temp. Dom brukar kunna gå sönder. Den sitter på framsida block och 2 bränsle slangar som går till den, en retur och en matar. Sen sitter det en elkontakt på den. Testa dra loss kontakten och se om de blir någon skillnad. Själv har jag tagit bort min, och satt dit en bränsletrycksregulator.


504 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#5
talibangran skrev:
startmotorn ? tycker ja känner igen felet

Grejen är ju den att den snor skitbra i startmotorn. Det är absolut inget fel på varven på motorn. Och som jag nämnde. När det är griskallt så startar den jätte lätt... Men det är ju det där med att den inte vill när den är varm. Den startar inte på startmotorn men den startar om man rullar igång den...

HÅRDROCK

504 Inlägg
30 januari 2009
Trådstartare
#6
mc_vw skrev:
vad är det för årsmodell? på dom äldre fanns det styrtrycksventil. den bestämmer hur mkt bränsle den ska skjuta på vid olika temp. Dom brukar kunna gå sönder. Den sitter på framsida block och 2 bränsle slangar som går till den, en retur och en matar. Sen sitter det en elkontakt på den. Testa dra loss kontakten och se om de blir någon skillnad. Själv har jag tagit bort min, och satt dit en bränsletrycksregulator.

Det är en Audi 90 från -88

Okej? Så, vad händer om jag kopplar ur den då? Får den för mycket bränsle då eller hur funkar det? Det sitter ju nån jäkla tomgångsmotor på dom där också. Det kan inte vara nånting sånt som spökar? När jag köpte bilen så kunde tomgången fara och fladdra en massa, så jag bytte tomgångsmotorn och satte dit en annan, som också var beg. Då blev tomgången bättre. Men problemet med starterna kvarstod.

Sitter den här styrtrycksventilen synligt? Eller sitter den under insuget den också? Som allt annat också verkar göra, på den här bilen. hehe

HÅRDROCK


Sök