2581
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
19 april 2012
Tryck_o_pys skrev:
någon som har provat biltemas svetsar?
jag har en MIG svets från från jula som är utan gas. och tycker den är värdelös.
så skall nog investera mig i en med gas ist! så är det någon som har provat t.ex denna från biltema?
http://biltema.se/sv/Verktyg/Svetsning- … 160-17175/

eller har ni tips på var man köpa en billig mig svets? med gas

biltemas migsvetsar med gas funkar jävligt bra faktiskt. man kan få bekymmer med matning osv men inget man inte kan laga själv smile

2 415 Inlägg
20 april 2012
Alex-s skrev:
Tryck_o_pys skrev:
jag har en MIG svets från från jula som är utan gas. och tycker den är värdelös.
så skall nog investera mig i en med gas ist! så är det någon som har provat t.ex denna från biltema?

biltemas migsvetsar med gas funkar jävligt bra faktiskt. man kan få bekymmer med matning osv men inget man inte kan laga själv smile

okey. vilken av dom har du? då jag börjat samla ihop saker och ting till bygge så är de bra och ha en bra svets smile
Senast redigerat av Tryck_o_pys (20 april 2012)

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

78 Inlägg
20 april 2012
helnöjd med biltemas saker, har aldrig haft några problem. enda nackdelen är att dom inte har så mycket saker till bilen jag har nu sad

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 april 2012
blir bara skit om man handlar där!  inget håller eller så jävlas det bara!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

78 Inlägg
20 april 2012
NoFantasy skrev:

eller så är det handhavarfel wink

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
20 april 2012
DiamondRed skrev:
NoFantasy skrev:

ingen aning vad det beror på. slutat handlat där!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

78 Inlägg
20 april 2012
NoFantasy skrev:
DiamondRed skrev:
NoFantasy skrev:

du ska inte ge upp så lätt smile har haft olika sorters bilar o har alltid handlat där. inga problem. allt från lack till poleringstillbehör, styling o onödigt skit till vitala delar som bromsar, remmar osv.. felfritt.

Avstängd
10 388 Inlägg
20 april 2012
Ja, jag får nog faktiskt sålla mig till de som säger "Biltema=helt ok".

Tror inte jag har köpt något som inte fungerat som det ska (vad jag kan komma på på rak arm iaf)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

5 198 Inlägg
20 april 2012
NoFantasy skrev:
DiamondRed skrev:
NoFantasy skrev:

Ännu mer åt oss andra.

1 532 Inlägg
20 april 2012
Handlat typ allt där utom olja o filter. Extraljusen behöver dom nog snart tillhanda hålla en pall åt mig.

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
20 april 2012
Tryck_o_pys skrev:
Alex-s skrev:
Tryck_o_pys skrev:

okey. vilken av dom har du? då jag börjat samla ihop saker och ting till bygge så är de bra och ha en bra svets smile

en liten större modell på hjul, ca 60 cm hög. tror den låg på 140A.
har även haft en modell utan gas. funkade bra till småsaker som tex avgasrör.

men deras lite större modeller med gas är väldigt prisvärda och funkar ypperligt.

tänk på att det ska finnas rattinställning både för strömstyrka och trådmatning. en knapp "high & low" är inte bra.

2 415 Inlägg
20 april 2012
Alex-s skrev:
Tryck_o_pys skrev:
Alex-s skrev:

men deras lite större modeller med gas är väldigt prisvärda och funkar ypperligt.

tänk på att det ska finnas rattinställning både för strömstyrka och trådmatning. en knapp "high & low" är inte bra.

a exakt.- det är de jag vill ha nu.. ha 1 & 2 nu. och det suger balle. blir aldrig bra.. blir väl att investera i en biltema svets nu då.. någon som har bilder från en svetsning med biltema svets?

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
20 april 2012
Tryck_o_pys skrev:
Alex-s skrev:
Tryck_o_pys skrev:

a exakt.- det är de jag vill ha nu.. ha 1 & 2 nu. och det suger balle. blir aldrig bra.. blir väl att investera i en biltema svets nu då.. någon som har bilder från en svetsning med biltema svets?

jag har bara en dålig bild på en svetsning att ett avgasrör på min 740 16v.
men svetsarna blir jämna och fina och inte en massa "fågelskit" smile

*edit*
hittade en här smile

svetsning
Senast redigerat av Alex-s (20 april 2012)

Varvstopparn
460 Inlägg
20 april 2012
köpte den störst svetsen på biltema,160a aka 2999kr,dock använder jag fortfarande rörtråd än så länge.(pengabrist)men svetsarna blir grymt mycke bättre än med  skitsvetsarna med high/low .

(kan fixa en bild på ena centruumvända fälgen som jag svetsat med den imorrn)

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

633 Inlägg
21 april 2012
min kompis har en äldre sort av biltemas svettsar fungera skit bra till de man ha den, vi ha svetsat Bmw lådor osv svetsa dagligen typ med den

1 062 Inlägg
21 april 2012
kyngas skrev:
köpte den störst svetsen på biltema,160a aka 2999kr,dock använder jag fortfarande rörtråd än så länge.(pengabrist)men svetsarna blir grymt mycke bättre än med  skitsvetsarna med high/low .

Hur tycker du att det fungerar att svetsa med rörtråd? Inge problem eller?

Vad tror i alla om deras svets de har idag för 2000kr? Helt ok eller? Den ska mest svetsa bilplåt och tunnare saker.

(Till riktigt grova saker har jag en 230A Elsvets som och grym på sitt sätt men den är inte så lämpad till plåt tunnare än ca 1,5mm)

M.V.H.

Varvstopparn
460 Inlägg
21 april 2012
problemet är väl att de blir mycke varmare med rörtråd,så man bränner hål lättare,samt svetsa igen småhål/springor  blir svårare då de gärna vill smällta hålet större typ.
men låg strömstyrka och lite teknik så funkar de väl okej.

Men har man möjlighet att skaffa gas,gör de.

tror nog den för 2000 duger också,går ju att ställa in strömmen på 7 lägen på den vilket verkligen behövs med rörtråd.

(finns väl nån dålig bild på mindre fina svetsarna i  mitt album)

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

2 415 Inlägg
21 april 2012
kyngas skrev:

ah nice. hade varit fint smile

210 Inlägg
23 april 2012
caromania skrev:
Spetan skrev:
Tryck_o_pys skrev:

som jag skrev tidigare. man använder inte delbara. farsan gick också på den nöten. det höll 2 mil sen var den trasig... köp den riktigt ist och göra om smile

Sorry inte följt tråden så mycket smile

Hur är det med handhavandet pojkar? Jag har använt delbara två gånger, den första höll i fyra år tills jag gjorde mig av med bilen. Kanske längre än så med andra ord. Den andra har suttit på min vitesse i drygt två och ett halvt år. So far so good. Hundra spänn, tio minuters jobb. Kommer aldrig riva drivknut för att byta damask. Aldrig.

Jag säger det samma. Slarvar man vid passningen och limningen så håller den inte alls. Men riv gärna hela drivknuten eller köp en tratt för dyra pengar och använd en hel damask ... ja gör det .... eller använd det som sitter mellan öronen när du sätter dit en delbar. smile

210 Inlägg
23 april 2012
https://lh3.googleusercontent.com/-iar2AV0nRhA/T5VlvPPRcYI/AAAAAAAACbw/pzGJKSKyWi4/w293-h521-k/DSC_0282.JPG

Lite dåligt efter bara 3 år på mc-stövlar tycker jag. Eller har jag bara haft otur för dragkedjan på den andra stöveln glider smärtfritt. Kanske fått en sten eller något rakt på dragkedjan i hög fart.
Senast redigerat av Bosse-buss (23 april 2012)

Sök