1703
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

152 Inlägg
28 april 2012
RD_87 skrev:
_budde_ skrev:
Tryck_o_pys skrev:

jag köpte  bensinslang där. funka jättebra. men det var väl bara min vanliga tur då. när ni köpte era slangar där. var det den med väv i?

denna va de nog, så väv är de i den.
http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv … ang-52400/

Jag vet inte hur de lyckas men jag har fått både bra & dålig slang på biltema. Jag har varit nöjd med deras armerade kylarslangar på lösmeter, haft problem med vissa soppaslangar & vakumslangen är katastrofal.

dom skulle nog satt lite mer resurser på kvalité tester på vissa saker. allt annat ja köpt på biltema har varit perfekt funktion och kvalité på. men just soppa slangen va katastrofal

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
28 april 2012
Tubbex skrev:
poppnitpistolen inget bra då den gick sönder med ca 200 nittar.   smile

Hade sönder 2st för några dagar sen. körde dock 4.8mm rostfria

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

210 Inlägg
30 april 2012
En del negativa saker som skrives i denna tråden är 100% lögner märker jag. Nej jag tänker inte tala om exakt vad ... smile

Avstängd
10 388 Inlägg
30 april 2012
Kanske inte så galet bilrelaterat, men deras småtuber med superlim fungerar ypperligt

(4-5 små tuber per paket)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

73 Inlägg
30 april 2012
Någon som har testat biltemas halogenlampor premium? Hur är dom jämfört med deras mega blue?

91 Inlägg
30 april 2012
Bosse-buss skrev:
En del negativa saker som skrives i denna tråden är 100% lögner märker jag. Nej jag tänker inte tala om exakt vad ... smile

Ok, tack för ingenting. mad

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
1 maj 2012
Har för det mesta varit riktigt nöjd med biltemas grejer. Sett till pris så har de helt okej kvalitét på deras grejer.
Man kan ju inte förvänta sig underverk av grejerna som kostar en spottstyver mot original/märkesprylar.

Testade att köpa en soppapump på biltema då den kostade mycket mindre än mekonomen. Den höll 370 mil innan den skar. Nu blir det en pump av kvalitét.

Deras verktyg är underbara, har haft en spärrskaft sats hur länge som helst. Det som har börjat gå sönder är låsningen på själva lådan. Allt annat har hållit riktigt bra. Har våldat med järnrör osv.

Måste säga att deras handrengöring är riktigt bra också.

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

Pim_Pim
1 maj 2012
Trådstartare
Verkar som att en hel del har problem med deras handbromsbackar till div bilar.
Har själv handlat till både 740,850,micra,fokus mm och det har alltid fungerat perfekt och har inte varit några bekymmer.

Antingen får alla andra måndagsexemplar eller så kan dom inte montera ordentligt. big_smile
Man börjar faktiskt att undra..

451 Inlägg
2 maj 2012
Min kompis köpte bromsbelägg till sin merca, jag monterade dom åt han då han har tummen mitt i handen. De funkade fint, bra passform och allting. Så veckan efter köpte jag till min (likadan bil) men inte fan passade dom, belägget såg likadant ut men fästet till oket stämde ju inte på långa vägar, jag testade slipa till dom men till slut blev jag så less så jag slängde skiten och åkte på fixus och köpte nya.

Har hört att det hänt för fler, men om det handlar om fabrikationsfel eller felmärkning av kartongerna vet man ju inte.

2 405 Inlägg
2 maj 2012
Landstrom skrev:
Min kompis köpte bromsbelägg till sin merca, jag monterade dom åt han då han har tummen mitt i handen. De funkade fint, bra passform och allting. Så veckan efter köpte jag till min (likadan bil) men inte fan passade dom, belägget såg likadant ut men fästet till oket stämde ju inte på långa vägar, jag testade slipa till dom men till slut blev jag så less så jag slängde skiten och åkte på fixus och köpte nya.

Har hört att det hänt för fler, men om det handlar om fabrikationsfel eller felmärkning av kartongerna vet man ju inte.

Jag kan säga att deras bromsskivor är katastrofalt dåliga tongue  På min a4 så fick jag slipa om abs-kransarna för dessa var alldeles för stor och slipa på skivan för att fälgen skulle gå på.....

5 198 Inlägg
2 maj 2012
Pim_Pim skrev:
Har själv handlat till både 740,850,micra,fokus mm och det har alltid fungerat perfekt och har inte varit några bekymmer.

Antingen får alla andra måndagsexemplar eller så kan dom inte montera ordentligt. big_smile

Många gånger är det nog SkitBakomSpakarna,, skulle grejerna va sånt skit som folk säjer så skulle dom inte kunna sälja dom.

Avstängd
10 388 Inlägg
2 maj 2012
Det finns säkert måndagsex, och givetvis att fel sak hamnat i fel låda, men, som påpekat, om allt skulle vara så katastrofalt dåligt som vissa påstår, skulle biltema inte finnas vidare länge.

Fine, bromsklossarna kanske inte håller lika länge som "original", men, kostar det därefter, så är man i mitt tycke, bara korkad om man blir förvånad över det ex.vis

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

5 198 Inlägg
2 maj 2012
it_mutt skrev:
Det finns säkert måndagsex, och givetvis att fel sak hamnat i fel låda, men, som påpekat, om allt skulle vara så katastrofalt dåligt som vissa påstår, skulle biltema inte finnas vidare länge.

Fine, bromsklossarna kanske inte håller lika länge som "original", men, kostar det därefter, så är man i mitt tycke, bara korkad om man blir förvånad över det ex.vis

Det går ju inte jämföra med original för 800:- och biltema för 200:-,,klart nån skillnad är det ju.. om det så bara är märket på kartongen som det är många gånger

474 Inlägg
2 maj 2012
Bara jag som har tänkt på att biltema har blivigt lite "dyrare"?

5 198 Inlägg
2 maj 2012
Bojjann skrev:
Bara jag som har tänkt på att biltema har blivigt lite "dyrare"?

Allt blir dyrare

1 327 Inlägg
2 maj 2012
Synd att Biltema tar bort reservdelar ur sitt sortement. Jag skulle köpa en styrled till skodan som finns i katalogen. Den fanns även i de fasta katalogerna i butiken och när jag skulle ta den från hyllan så var det ett tomt utrymme.

Fick svaret i kundtjänst att delen utgått ur sortimentet, frågade om den fanns på någon annan biltemabutik men de var inte intresserade av att kolla upp det.

Jag tycker Biltema satsar för mycket på skräp och för lite på reservdelar.

5 198 Inlägg
2 maj 2012
Aero T16 skrev:
Synd att Biltema tar bort reservdelar ur sitt sortement. Jag skulle köpa en styrled till skodan som finns i katalogen. Den fanns även i de fasta katalogerna i butiken och när jag skulle ta den från hyllan så var det ett tomt utrymme.

Fick svaret i kundtjänst att delen utgått ur sortimentet, frågade om den fanns på någon annan biltemabutik men de var inte intresserade av att kolla upp det.

Jag tycker Biltema satsar för mycket på skräp och för lite på reservdelar.

håller fullständigt med,, förr va det bara reservdelar,,

2 405 Inlägg
2 maj 2012
gamlingen skrev:
Pim_Pim skrev:

Många gånger är det nog SkitBakomSpakarna,, skulle grejerna va sånt skit som folk säjer så skulle dom inte kunna sälja dom.

Så är det tongue Men vafan ska man göra då abs-kransen inte ens går på skivan men passar direkt på gamla? Då är det väl inte skit bakom spakarna? ^^

5 198 Inlägg
2 maj 2012
Nybergrobin skrev:
gamlingen skrev:
Pim_Pim skrev:

Så är det tongue Men vafan ska man göra då abs-kransen inte ens går på skivan men passar direkt på gamla? Då är det väl inte skit bakom spakarna? ^^

Man åker dit  å slänger grejerna på disken å frågar vad det är för skit dom säljer och kräver nya grejer som passar + resa

sen skrev jag MÅNGA GÅNGER skit bakom spakarna inte alltid... sen vad man tycker själv att man är är upp till var och en wink

Men JAG kan ju säga att jag har aldrig fått en enda skit pryl eller nåt som inte passat till mina bilar.
Senast redigerat av gamlingen (2 maj 2012)

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
2 maj 2012
Feltema ska man hålla sig undan ifrån! skulle ej taemot så mycket som en hyllsnyckelsats,  om jag så fick den gratis! Är skapligt less på deras jävla skitsaker! HANDLA INTE PÅ BILTEMA! dom är fejk och lurar folk!

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

Sök