3891
Sök

Hur mycket otur har du haft med din bil?

Teddan
2 495 Inlägg
31 januari 2009
#21
glödlampan i blinkersen  höger fram pajjade på corvetten , fy fan va jobbigtdet är med gamla bilar hehehe



har haft en de strulbilar , bla en skoda octavia RS TDI som jag köpte ny .... 10 verkstadsbesök på 3månader

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

451 Inlägg
31 januari 2009
#22
jag som trodde jag hade världens otur som kommer in på besiktning och får 3 tvåer på min golf

Båda strålkastarna fel inställda (försökte ställa in på plats men tydligen var båda höjdjusteringar på bilen trasiga) Dock fick jag helt nya fram lyktor av en polare så dom e fixade

Dock fick jag 130 på HC värde (Max 100 på tomgång)

Första försöket fick jag 230, då hävda jag att min bil var kall (katten osv) då jag bara kört bilen 5min till bilprovningen (Bor ganska nära vinsta bilprovning )

Så vi körde ett varv och fick ner den på 130, men bilen var inte tillräckligt varm än och slut siffran blev 130HC

Fan vad arg jag blev på kärringen på bilprovningen hon var juh ny också som ska kolla varenda liten detalj 2gånger..

Aja ska kolla HC på måndag sen in på efterkontroll, känns lite sådär när man måste betala 300 + 200.....
Senast redigerat av JUSTer (31 januari 2009)

Fritidsforskare
344 Inlägg
31 januari 2009
#23
Ingen som har hört ordspråket: "Inköpet är det billigaste när det gäller bilar?" tyckte det passa här smile.

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino

56 Inlägg
31 januari 2009
#24
Hm, let´s see, Passaten började med ett kopplingsbyte summa 10.000, därefter tändkasseten 4500, därefter hastighetsmätaren 5000, sedan ny framruta 3500, sen bromsskivor bak+belägg 1200, sen en pryl till växelspaken 350, styrledsdamask 300. Tror de var allt.


Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
31 januari 2009
#25
Jaa du...neutral
Vad har inte gått fel?roll

Köpte bilen och gick genom den nog fick hem den och lämna in den på däckbyte.
Där insåg vi att mer eller mindre allt i framvagn behöver bytas.
Fine 13 000 fattigare så gick bilen skapligt men började tömma batteri i tid och otid vilket innebar att jag en sommardag när solen låg på 33 grader fick krypa in genom bagageluckan för att öppna huven så vi kunde lägga ladd på bilen. Klaustrofobi någon?
Då var batteriet nytt...roll

Sen fick jag för mig att bygga om den i dess nya blåa skrud, på väg hem från lack bakom ett backkrön i 70 tog jag ett vildsvin. Hitta inte rätt nyans när vi lacka om igen och fick göra en ny helomlack mindre än 3 veckor från den första och försäkringsbolaget var inte så mycket till hjälp, vänta 3 veckor på front mitt i säsongen och ge sidokjolen 60 timmar kärlek till ( inbyggd sidokjol blev mos)
Fick lackat om bilen och fick hem den, åkte till rudskogen med den och sista dagen när det fullkomligen öste ner hade den kortslutit batteriet så det inte ens tog ladd längre. Suck.
Lyckligtvis fick jag ett batteri av några snälla svenskar med en omega 3000.

Och som tårtan på verket ett växellådsras en vecka innan installningen.

Men jag tycker om den ändå *S*

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
31 januari 2009
#26
Min förra BMW 750 E32 som jag har haft under 1.½ år kostade mig 65.000:- att reparerar.
Eftersom det är en V12, den ofta gick över till bara 6 cylinder, det kunde hända när som helt, jag blev ofta helt galen att söka efter felet men det är förmodligen så att när man börja söka och betala man ha svårt att sluta, man vill att bilen ska fungera.
Därefter köpte jag en 750 E38 som är bara en super dröm. Den gamla finns på skrot.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

356 Inlägg
31 januari 2009
#27
Min gamla Subaru impreza GT jag hade fick smaka på rådjur i en PÅ TOK för hög hastighet så den fick skrotas. Lite synd då den var jävligt fin o välvårdad.

1 854 Inlägg
31 januari 2009
#28
Fredag, stoppad i en flygande, dom klagar på slitet däck bak.

Senare på kvällen får jag punka på just de däcket, har ingen domkraft lr extradäck, ringer en polare som kommer med ett däck o domkraft och byter.

Dagen efter punka igen samma däck. Byter till ett vinterdäck, några timmar senare punka igen samma igen.

sen går det en dag ingen punka men dagen efter punka igen!!

1 månad senare sätter jag på nya däck bak (däcken har legat flera år) punka på samma ställe igen.
Drar i en punka på burk och nu har det funkat sen dess smile

Kom fram till att några av punkteringarna va pga att däcken har legat för länge, det måste va så.

Det va på vinter bilen 245

Sir Real
390 Inlägg
31 januari 2009
#29
min förra bil brann upp under en natt då den stod parkerad utanför lägenheten, självantände. Vaknade av att air bagarna exploderade och tutan hängde sig :S och sen får man vänta på volvia som säger att det inte är säkert jag ska få pengar för den neutral men fick bra betalt för den till slut big_smile Ganska mkt otur med den bilen

PS finns fler bilder på mitt galleri

https://www1.garaget.org/archive/25/24422/58924/large_58924-1152852.jpg
Senast redigerat av PushedRay (31 januari 2009)

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
31 januari 2009
#30
Köpte Saaben i Maj-08. Va riktigt nöjd.

Börjar med att jag stod o tanka och började fundera på att jag hade hällt i 57liter i tanken. Tanken rymmer 55liter. Hur fan går detta ihop. Tittade bakom bilen av ren reflex. Ser att der rinner under bilen och ner på andra sidan bilen. ( Marken luta åt andra hållet...) Där rann ungefär 20-25 liter bensin tongue
Det var när bensinen vad som dyrast. Detta har hänt 2 gånger till, för det läckte på 3 ställen. Men bara nån liter som rann ut då.

Sen tvär dog bilen, Helt sten död. Vägra starta. Bytte delar och höll på. Fick tag på några helt nya k-jetronic, nu minns jag inte vad de heter. Den som styr vilken cylle som ska få bränsle. Fick igång den då.

Sen en morron när jag skulle till jobbet så vred jag om nyckeln. Hände inget. Börja der rycka höger sida i från huven där säkringboxen sitter.. ut o öppnar huven tänkte nu brinner kabelhärvan. Men va tändingsrelät som hade smält lite... Sen tittar jag in i bilen då va hela bilen rökfull. Hade en av kablarna till tändninglåset brunnit typ hela vägen till motorrummet smile

Sen är det lite små saker bara.
Bästaste bilen!! Men gillar den ändå! För när den funkar går den utav bara fan.

//David

Fisketokig
2 997 Inlägg
31 januari 2009
#31
Ja usch, det är inte roligt.

Efter ca 1000 mil så inser jag till min förtvivlan att jag tappat en av bilens viktigaste delar, nämligen den lilla plast-pucken som man sätter domkraften i vid däckbyte.

Fick en ny på Saab helt gratis och knäpper tillbaka den nya skinande. blanka pucken.

Vid nästa däckbyte så rasar min värld samman, jo det är sant! En annan puck har lossnat och jag får betala några kronor denna gången.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Permanently Banned
343 Inlägg
31 januari 2009
#32
Motorras någon dag efter köp på Supran.
Sen köpte jag en 740 som vinterbil o den skickades till skrot fyra dagar efter köp då den understyrde ut ur en kurva och ner i ett krondike (eller snarare in i en vägg då dikeskanten på andra sidan fortsatte 2m högre än vägkanten) i 70km/h..

är väl det ända hittills smile

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!

\m/(><)\m/
742 Inlägg
31 januari 2009
#33
https://www1.garaget.org/archive/83/82593/112904/112904-1074336.jpg

Hände dagen efter att jag köpt bilen, den va nybesiktad.. lite rostigt i länkarmsinfästningen

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
31 januari 2009
#34
Kan inte säga att jag haft otur, utan det negativa som hänt får jag skylla på mig själv med min körning och att ha snålat när det gäller renovering av felen. Hade jag lagt ner tid och pengar från start hade det hållt längre.


Galen
849 Inlägg
1 februari 2009
#35
Är lite förvånad över att ingen har berättat om sin 200sx än big_smile

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
1 februari 2009
#36
Det här kommer säkert att bli en halv roman. Men ja... mina polare säger ibland att jag kanske inte borde ha
bil, för jag har inte direkt någon tur, om man säger så. Ja, ja. Orkar ni läsa så får ni se.

850 GLT -92
Köpte den med ett "litet" fel för 20.000kr. Den var jävligt fin och sådär. Det enda var ju det att kransarna
till ABS:en var spruckna hela vägen runt. Gick på några tusen att byta hos Volvo (roligt, roligt). Sen funkade
ju bilen trots allt ett tag. Och den gick väl hyggligt. Men efter ett tag, när jag skulle åka till jobbet (mitt ute
i ödemarken, vid 04:30 och ja... kolmörkt, mitt i vintern o.s.v.) så började något relä att glappa. Så ibland
när jag bytte från helljus till halvljus (och tvärt om) så hoppade inte lamporna alltid igång. Lagom roligt att
köra på positionsljus i mörkret sådär.

Sedan pajade centrallåset. Och låset till bagagen var redan trasigt. Så om man skulle ner i bagagen så
fick man krypa in igenom baksätet. Och sedan låg nån broms på helt otroligt mycket. Minns att jag tankade
bilen en morgon för att åka till nya jobbet. Tankade för 200 kr. Åkte de 2 km till och från jobbet två gånger,
sen var bensinen slut. big_smile

Sedan pajade lagret på bilen så jag kunde inte köra i mer än 50km/h. Och då var det dags för besiktning.
Som tur var gick bilen igenom (den gick ju knappt att köra?). Och ja, lagret var inte billigt att byta på verkstad.
Där efter tändes dessutom servicelampan för den stora servicen, som går på en och annan tusenlapp.

Bör väl sedan nämna att antennen (som var sådär "automatisk") strulade, och lät som om någon körde in
en pinne i en fläkt varje gång man startade/stängde av bilen. Lagom charmigt.

Allt hände inom ett halvår, i princip.

Volvo 855 T5 -95
Köpte den.. och ja.. det var en jävligt fin bil som gick riktigt bra. Tre dagar efter köpet skulle jag till Stockholm
(ca 30 mil enkel resa). Var på väg hem därifrån, mitt i natten och får såklart punka (lågprofilsdäck.. billigt). Går
ut för att dra på reservhjulet och ja... självklart hade jag glömt fälgkorset hemma, eftersom att jag hjälpt en
polare med lite grejer dagarna innan. Jag står mitt ute i skogen, på motorvägen, vid 03:30 och har inget
fälgkors. Försöker att stanna några bilar, men utan framgång. Jaja, däcket är sprucket hela vägen runt, och
min 18"-fälg är vinn som attan. Så det fick bli att ringa bärgarn. Frågade om han för några hundringar kunde
låna mig ett fälgkors, för det var det enda jag saknade. Men inte då. Det gick på 2.500 kr för att få reserv-
däcket påsatt. Så f.o.m det så har jag alltid korset i bilen! big_smile

Kom hem och fick köpa nytt däck + ny fälg. Gick bra. Men blev kuggad på besiktningen för att dom andra två
däcken var för dåliga. Satte på vinterdäcken och besiktade om. Gick igenom. Där efter fick jag ännu en
punktering. Köpa nytt däck. Där efter en till, och en till. Jag bör även notera att jag INTE kör "hårt" eller sådär,
utan ja... jag måste bara haft sån förbannad jävla otur, helt enkelt.

Vid nästa besiktning tänkte jag att den skulle gå igenom. För allt funkade bra och den gick som en klocka. Men
jag blev kuggad på att en broms bak läckte. Fixade det. Gick på nån tusenlapp. Besiktade. Då tog bromsarna
ojämt (bak). Fixade det. Och då tog handbromsen för dåligt/ojämt.
Fick då körförbud och sålde skiten till första bästa. Världens finaste T5:a för 27.000kr. big_smile

Allt hände inom ca 9 månader.

Volvo V70 2,4 -04
Där efter fick jag nog av privatköp och åkte till min lokala Volvohandlare och köpte mig en V70 för 174.000 kr.
Det kändes så jävla bra. Vi hade en V70 -04 på jobbet och den gick så förbannat bra. Det gjorde min också.
I 2 - 3 dagar. Sedan började motorn låta konstigt. Mysko, tänkte jag. Bilen servades ju faktiskt för 10.000 mil
samma dag som jag hämtade ut den. Men men. Jag fick åka till Volvo. Och det var vevhusventilationen som
var täppt. Dom fick lyfta ur motorn och rensa. Kändes inte bra på en så pass ny/dyr bil.

Som tur var gick det ju på garantin och ja... den var ju som den skulle efteråt. Men efteråt började något till
fjädringen att glappa. Fick byta det. 900kr - Som hittat för ett litet stag som kostar 200 kr i butik. Där efter
höll bilen i någon eller ett par veckor. Sen var det likadant igen, fast på andra sidan. 900 kr igen. Som hittat!

Sedan var det dags för besiktning. Jag hade bara haft bilen i någon månad, och eftersom att den var servad,
och godkänd på alla fronter så var jag säker på att den skulle gå igenom. Gjorde den det? Nä, knappast. Blev
kuggad på att däcken var i så pass taskigt skick så att jag skulle vara tvungen att byta.

Så jag åkte hem, satte på vinterdäcken och sedan åkte tillbaka till bilprovningen igen. Godkänd, yes! Åkte hem
och.... fick punktering. Åkte till Volvo, och nej, det gick inte på garantin eftersom att däck är en "förbrukningsvara",
och eftersom att man inte kunde garantera att det var fel på däcket eller så. Så det var bara att köpa ett helt
nytt (trots att det jag pajade var helt nytt).

Sedan började fläktmotorerna att slira. Fläktarna funkade. Fast inte lika bra som dom skulle. Och så var det
världens störigaste ljud. Var lite rädd för kommande fel, så jag började spekulera i ett köp av en helt ny bil
med tanke på garantierna och sådär. Så jag sålde V70:n efter ca 4 - 5 månaders ägande.

Volvo V50 1,8F -09
Än så länge har jag faktiskt inte haft något direkt fel med bilen.. eller ja... motorerna till fläktarna slirade väl
en del ett tag. Men det fick jag fixat. Bör väl nämna en annan grej, som inte har varit otur på det sättet. Men
jag köpte bilen. Körde iväg till Linköping (ca 10 mil) och shoppade lite. Kommer ut och ser världens finaste
dörruppslag i min dörr. Fin metalliclack och hela köret... nu med en stor buckla och så. Vi polerade bort färg
från den andra bilen, så det blev lite bättre. Men man ser fortfarande bucklan och det är lite irriterande. Jag
hade alltså ägt bilen i ca 2 timmar och kört 10 mil med den. Och så pajar dom min lack. Men men...

Bör jag nämna att nästa bil INTE blir en Volvo? big_smile
Senast redigerat av Hexenhammer (1 februari 2009)


One Man Clan
4 287 Inlägg
1 februari 2009
#37
hmm vad ska man säga...alla felen beror väl på föraren tongue

rasad växelåda...
slutkörda ventilstyrningar å krökta ventiler
Spräckta kolvar...
rasad turbo....

dom felen förutom lådan hände mig förra säsongen med 940in...


7 100 Inlägg
1 februari 2009
#38
mazdan:har inte haft nå problem smile,förutom nu att beläggen är slut på ena sidan
volvo 745:BARA KRÅNGEL!!!!!
saaben:lite småkrångel bara smile
145:an:jord kabeln lossande,de är de enda smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

skadad..
32 Inlägg
1 februari 2009
#39
Köpte mig en Polo med tanken att de blir gött att åka billigt...

Först börjar tändningslåset glappa så startkontakten skicka inte igång startmotorn.. Ska fixa detta, och tänkte serva bilen samtidigt. Biltema hade dock inga kamremmar på lager så jag tänkte vänta till de fick in nya... gick 3 dagar så körde jag av kamremmen.. ingen komp någonstans, bör nämnas att det är en 16v GTI... Fick byta motor då jag inte tyckte det var lönt att börja renovera toppen. Får åka 40 mil och hämta en ny motor. Monterar i motorn och de blir kanon. Kör väl 100mil så börjar vxl lådan kasta ur växlarna, lådan är kass dock nyrenoverad men fortfarande kass. Ska tuta på en cyklist... då dör tutan tongue Hämtar en polare på flygplatsen, då skjuter bilfan ut thermostaten från thermostathuset som är i plast, börjar koka och gå varm.  Kunde som tur fixa de på plats via lite fulmek smile Innan detta så fick jag åka 30 mil med en thermostat som inte höll tät så bilen gick i kallstartläge hela tiden... misstänker att katten är bara skrot nu med. Hastighetsmätaren har lagt ner och därefter så har tankmätaren och lagt av. Sedan har även spolarmunstyckena lagt av och krånglat, skyltbelysning ibak har gått sönder.
Och tillsist så igår var jag på drive in 4 mil hemifrån och kör ner rutan, rutan fastnar och går inte up... Får åka 4 mil hem med nervevad ruta.. för att sedan riva ner dörren och fixa till de... + att hanbromsvajern är dåligt konstruerad från början och tar in vatten och fryser direkt det blir minus... låsen har frusit några gånger också...

menmen, polon är bra som fan annars..

Forsgren.
Cyklar fortfarande...

1 567 Inlägg
1 februari 2009
#40
Volvon:
Rasad bakaxel

Brand under huven ett ic rör hadde hoppat ur och lagt sig på + polen på batteriet.Släktes snabbt av min tröja inga skador på bil eller eller el.

Topplockspackning pajade när jag åkte hem ifrån jobbet första dagen på sem. sad

Starleten:
Inga större problem ännu peppar peppar...
Senast redigerat av 940R (1 februari 2009)

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS


Sök