31 januari 2009
Trådstartare
Tjena, jag håller på för fullt med att skrapa gammal torr massa i hjulhusen på min Impreza. Det är inte jättekul och oundvikligen har jag skrapat sönder färgen på vissa ställen så plåten är framme, min fråga är hur jag ska göra och vilka produkter jag ska använda så det inte uppkommer rost och annat jävelskap?
Jag köpte någon spray som hette macasol eller macarol (minns inte vilket) men det är väll inte riktig underredsmassa, utan bara stenskottskydd? Jag undrar hur ni som har renoverat bilar seriöst har gjort med hjulhusen och underredet, vilka produkter ni har använt ect. Nu kommer min bil iofs inte köras vintertid men jag känner ändå att jag vill göra det riktigt...
Räcker det med att lägga i rostskyddsfärg där plåten är framme, och sedan spruta ett par eller tre lager av bodysprayn, eller ska man köpa någon seriösare massa och kleta på? Helst vill jag inte ha klibbiga hjulhus där smuts fastnar så det ser ut som bajs... Skulle uppskatta svar från er som vet hur man skall göra för bästa resultat.
Tack på förhand!
/Oskar