Den är riktigt skön att köra och man har stor uppsikt överallt pga allt glas. Den ser faktiskt bra ut men JAG skulle absolut inte köpa en! Finns mycket annat roligt att lägga pengarna på:D
You haven't lived until you found something worth dying for!
Tycker den ser ful ut, framförallt bakifrån. Som att de tagit nya V70ns bakljus o klippt av dem mitt på, där de e smalast, o limmat på :S Gillar inte SUVar eller crossovers öht så vad vet jag
Nu ska jag gå emot mina egna principer (som brukar vara att HATA Volvo) och erkänna att jag faktiskt trivs bra i XC60. Hade en sådan en dag före Jul som jag fick mysa runt i och den gick för jävla gött. Trevligt att åka 4wd dessutom så jag fick tillfället att provva på det ute i en hästhage också
Sitter grymt skönt i dom, och riktigt goa att köra. Jag är idiottrött på CP-motorn D5 som mest morrar och är slö - men bortser man från den så är XC60 en riktigt potent kärra.
Att den dessutom ser bra ut och känns ganska rätt i tiden är ju klockrent. Hade jag inte hafe BMWn så hade jag nog helt seriöst kunna tänka mig o köpa en sådan!
Nu ska jag gå emot mina egna principer (som brukar vara att HATA Volvo) och erkänna att jag faktiskt trivs bra i XC60. Hade en sådan en dag före Jul som jag fick mysa runt i och den gick för jävla gött. Trevligt att åka 4wd dessutom så jag fick tillfället att provva på det ute i en hästhage också
Sitter grymt skönt i dom, och riktigt goa att köra. Jag är idiottrött på CP-motorn D5 som mest morrar och är slö - men bortser man från den så är XC60 en riktigt potent kärra.
Att den dessutom ser bra ut och känns ganska rätt i tiden är ju klockrent. Hade jag inte hafe BMWn så hade jag nog helt seriöst kunna tänka mig o köpa en sådan!
Måste åka provköra en sån! men den finns väl i bensin oxå väl? Du som hatar volvo och tyckte om den här volvon då har dom verkligen gjort framsteg
Har kört en version som ej finns för försäljning än. Eller rättare sagt, Motoralternativet/vxl låda finns ej än. I övrigt finns det andra, Grymt bekväm bil, man sitter bra har bra överblick runt om en, Alla reglage sitter nära o fint. + Att den e snygg.
Ingen ide att ni frågar om motor spec eller v-låda för det lilla jag vet om vad som var där kommer jag ej säga endå.
I början tyckte jag den såg konstig ut. men nu tycker jag att den är riktigt najjs. Inte fått testaköra någon än, men jag förväntar mig vanlig volvo kvalité på grejjorna(bra alltså). Byggs den i gbg?
Gillar inte heller Suvar och crossovers i allmänhet. Snyggare än XC90 är den ju iallafall Lite svårt för bakljusen, grillen och framlyktorna. Men visst, ser väl fräsch ut bland andra högbyggen.
bollen1986, Hann väl säljas 41 stycken XC60 T6 AWD innan dom slutade sälja den motorn till XC60 i Sverige pga låg efterfrågan. 41 av 760 beställda innan leverans var T6:or.. http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 … /index.xml
Lite ot:
Angående motoralternativen så kommer det en helt nyutvecklad D5:a med 205hk/420Nm till Volvo S80 snart. Borde ju hamna i XC60 sen. Borde ju vara positivt för personer som ser nuvarande motorn som mindre bra.
Gillar inte heller Suvar och crossovers i allmänhet. Snyggare än XC90 är den ju iallafall Lite svårt för bakljusen, grillen och framlyktorna. Men visst, ser väl fräsch ut bland andra högbyggen.
bollen1986, Hann väl säljas 41 stycken XC60 T6 AWD innan dom slutade sälja den motorn till XC60 i Sverige pga låg efterfrågan. 41 av 760 beställda innan leverans var T6:or.. http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 … /index.xml
Lite ot:
Angående motoralternativen så kommer det en helt nyutvecklad D5:a med 205hk/420Nm till Volvo S80 snart. Borde ju hamna i XC60 sen. Borde ju vara positivt för personer som ser nuvarande motorn som mindre bra.
Har själva lånat hem en sådan från volvo , blev ganska sugen . men tycker dom är för dyra, kostar enligt listpris ca 460-470 med den utrustningen jag vil ha. volvo släpper en sån för 400-415 000, tycker det är lite saftigt med tanke på att volvo har dåligt andrahands värde. Men dyker det upp en för rätt pris så kommer jag köpa en
sen tycker jag volvo är långt (mycket långt) efter md sina effekter på diesel motorerna. tyskarna har fattat detta och deras suv/sav bilar hra runt 300hk .
men att volvo skulle komma med något liknande är som att tro att star wars är en dokumentärfilm.
Det gör dom helt rätt i, har irriterat mig på det. Men trots tveksam reklam verkar det vara en bra bil. Frågan är den vanliga, vem vill ha en snygg premiumvolvo som inte är lika praktisk längre...
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.