master_lars skrev:
Min farsa skaffade sig en sådan, vi plockade ut den, den 23 December 2008. Måste säga att det finns många fördelar men tyvärr ännu mer nackdelar! I dagens läge har den rullat ca 700 mil.
*Den blir lätt skitg, framför allt under dörrarna så när man ska gå ut eller in i bilen så blir man alltid skitig.
*Den drar mycket soppa. ( Det är d5:an förbrukningen ligger på 0,98L Diesel / mil)
*Stolarna är för korta i sittdynan enlig mig, vid längre resor får man ont i benen! Skinnet är förövrig riktigt halt.
*Totalmiss av placeringen av stereodisplayen, ser helmysko ut i mörker (har man inte GPS så blir det en svart tomt rum mellan de blysta knapparna för ACC:n och radiodispalyen)
*Extremt slö, min 900a är mycket piggare. 0-100 = 10,5 sek Segdragning = obefintlig. När man ska accelera så varvar inte motorn ner tillräckligt snabbt, så när nästa växel är ilagd så rycker det rejält.
*Man får knappt dra ngt alls med den, 950kg, lycka till med att hyra ett bilsläp om du inte har BE-körkort
*Stötig gång över ojämheter, uppför sig ociviliserat med tanke på de stora och tjocka däcken.
*Citysafty funger inte alls tillfredställande, bromsar ibland fast det är fri väg framför, väntar bara på att ngn slår sönder sensorn som sitter i grillen.
*Många kvalitetsmissar, inredningslampan i taket trillar ner ibland, ratten som är i skinn känns som om den är i plast, samma gäller damask och knopp.
Sen är det en massa andra oergonomiska lösningar, tex hanbromsen, som sitter på tok för långt ner, vilket gör att man måste böja sig för att ansätta.