Efter att nippeln till mitt bromsok brast vid senaste försöket att avlufta bromsarna köpte jag in nya bromsok. Dessa skulle monteras men passade dessvärre inte med 3-4mm Något sur! La bromsarna åt sidan tillsvidare & fokuserade på att få bilen redo att busa gata istället. På med regskyltar, nya främre strålkastare, och en ny originalstol (satt alldeles för dåligt i den andre). Kopplade in så allt lös och testkörde runt kvarteret....utan bromsar Här kommer lite uppdateringsbilder, hängde bl.a. på fronten lite löst för att få ett helhetsintryck. Vad tycks?
Nya bromsok
FET front!
IC:n fortfarande inte monterad MEN vita framlampor!
Igår hyrde vi i Carkings hela Ring Knutstorp för en hel dags bankörning. Både ris & ros med antalet körande, det blev mycket körande med endast tio bilar på plats Lille "Vader" gjorde 70 varv totalt & överraskade med sin grymma väghållning genom att dra om bilar med över 300 hästar i svängarna. Hann de sedan dra om med bättre toppfart på rakan så dröjde det inte länge förrän skalpen återtogs i kurvorna Slängde av finhjulen & satsade stenhårt med BMW 2002 fälgar & Toyo däck. (Såg lite roligt ut men det bjuder man på) Bästa klockade tiden löd: 1m 20sek. Körde garanterat på en 19sekunders runda efter klockan försvann från platsen Med andra ord inte illa för en liten bil från 80-talet med 130hk Några bilder, kommer fler under själva körningen senare.
Ormboet som ska möbleras om betydligt till nästa säsong
Bilen ska besiktas i slutet av oktober... Tror inte jag tänker satsa på detta utan behåller bilen som en trailerbusbil Filmade lite men de hackar så förbannat...