3623
Sök

Hjälp med ljudet i min nya hemmabio...

10 287 Inlägg
8 februari 2009
Jag vill hävda att vissa av dessa lösningar funkar alldeles utmärkt. Jag har en Pioneer VSX-AS2 och den tar tidskomp och rumsreflexer på ett alldeles utmärkt sätt. EQ är ju alltid personlig så där får man ändå pilla lite själv efteråt.

Fast visst beror det på prisklass på grejorna.

/Göran

Lonefox skrev:
Det är en tokbillig mätmick och funkar la sådär.....
Visst det kan mkt väl hjälpa tillom systemet har tidskomp men eq-mässigt hjälper den föga jämfört med öron.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
8 februari 2009
Sharky skrev:
Jag vill hävda att vissa av dessa lösningar funkar alldeles utmärkt. Jag har en Pioneer VSX-AS2 och den tar tidskomp och rumsreflexer på ett alldeles utmärkt sätt. EQ är ju alltid personlig så där får man ändå pilla lite själv efteråt.

Fast visst beror det på prisklass på grejorna.

/Göran

Lonefox skrev:
Det är en tokbillig mätmick och funkar la sådär.....
Visst det kan mkt väl hjälpa tillom systemet har tidskomp men eq-mässigt hjälper den föga jämfört med öron.

Mhm......är ju iofs en viss skillnad på den förstärkaren och ett helsystem som kostar 6-7K.
Skulle tro att din mätmick kostar ngt mer än en femma totalt wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

170 Inlägg
8 februari 2009
_S40_ skrev:
Har fått ljud i allt nu. det var en kabel som var trasig i kontakten och denna byttes och nu dunkar det bra som tusan=)

Men nu har jag en annan fråga=)

Nån som har erfarenhet av en liten knopp som man kopplar in i hemmabion och sedan ska denna knoppen ställa in ljudet perfekt i det rum som hemmabion befinner sig i!!! Har aldrig hört talas om detta innan,, Och hittade den här mojängen idag i påsen med lite kablage.

Ljudet ska tydligen bli optimalt osv osv osv.

Knoppen som ni pratar om är en kalibreringsmikrofon och finns även till bilstereo

Gbg

Mollllgan
8 februari 2009
Trådstartare
siggi skrev:
_S40_ skrev:
Har fått ljud i allt nu. det var en kabel som var trasig i kontakten och denna byttes och nu dunkar det bra som tusan=)

Men nu har jag en annan fråga=)

Nån som har erfarenhet av en liten knopp som man kopplar in i hemmabion och sedan ska denna knoppen ställa in ljudet perfekt i det rum som hemmabion befinner sig i!!! Har aldrig hört talas om detta innan,, Och hittade den här mojängen idag i påsen med lite kablage.

Ljudet ska tydligen bli optimalt osv osv osv.

Knoppen som ni pratar om är en kalibreringsmikrofon och finns även till bilstereo

Jasså så det finns sådana till bilstereo med?? länk till ngn enhet??
Mvh

Sök