2751
Sök

missljud nissan primera -95

62 Inlägg
3 februari 2009
Trådstartare
#1
Tjaba.

Nu är det som så att jag har börjat höra missljud från bilen när den guppar och ibland när man svänger. Det är svårt att lokalisera varifrån ljudet kommer medans man kör, men det låter som att det kommer från höger-fram eller lite mot mitten därifrån. Det låter ungefär som att nåt gummiaktigt skulle skrapa mot nåt, eller som en gammal sketen sängs fjädrar (riktigt irriterande). Har lekt lite med bilfan nu när det varit snöigt och matat in i några trotoarkanter, dock med bakvagnen så det borde itne ha något med det att göra?  Jag är inte så haj på det där.

Nån som vet vad det kan vara?

Har en primera 2.0 slx -95

MVH!
Senast redigerat av Joooni (3 februari 2009)

26 Inlägg
3 februari 2009
#2
Har också en primera från 95 och symtomen är likadana på min bil och har fått höra att det är drivknuten som håller på och lägger av.

62 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
#3
Åh fan, det lät ju mindre roligt.. Har ganska nyligen bytt vänster drivaxel och drivknut hmm
Nu har jag börjat höra samma ljud från andra sidan också, fast inte lika högt dock..

982 Inlägg
4 februari 2009
#4
knarrar de ? typ som en gammal dörr ? kolla fjäderbens gummina fram..gummit längst upp på stötdämparna..syns från motor rummet oftast

62 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
#5
Nja det vette fan om det gör tongue  skulle nog säga gnissel helt enkelt smile tänk dig att skrapa nåt gummiaktigt mot hmm... nåt tongue Men jag ska kika på det iaf och se om jag finner dessa.. såfort det blir ljust! smile


Sök