2284
Sök

Mazda 323 1.8 vs Golf gti

65 Inlägg
19 mars 2006
Trådstartare
Hej jag undrar va som skulle va d bästa å roligtaste köpet!
En Mazda 323 1,8 dohc årsmodell 90-91 eller en Golf gti 16v årsmodell 88 (Golf II)

BMW Power
2 362 Inlägg
19 mars 2006
Bästa och bästa, vet inte så mycket om Mazda tyvärr, Fast om du vill ha något som är lätt meckat, rolig på vägarna, speciellt i kurvor och som visserligen ser bra ut tongue, så tycker jag du ska satsa på en GTI 16V smile.

Kanske någon annan kan berätta om Mazdan lite mer?

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/

10 Inlägg
19 mars 2006
Inte för att det har så värst mycket med ämnet som sådant men till saken hör att GTi-bilar per definition är fruktat dyra i försäkring.. Det kan vara bra att veta smile

Edit: formulerade om mig lite.
Senast redigerat av AmaRoth (19 mars 2006)

69 Inlägg
19 mars 2006
mazda 323f är jävligt bra,  har ägt en  förut, bra drag i dem, bättre än golf gti och billig att äga

mazda 323 gtr

146 Inlägg
28 mars 2006
jag harprecis skaffat mej en 323 fast då 323f modellen å den e helt underbar att köra och väldigt väldigt bilig i drift å hyfsat billig försäkring . framför allt snygg och väldigt bra komfort pga stolarna/sätet men ganska hårda dämpare . men bra köregenskaper hyfsat stort bagash lr hur det nu stavas?:S  men men det e ju mitt tycke

vist de e inget större fel på golf men dom e väldigt väldigt vanliga och lite små tråkiga i utsende men mer styling . å betydligt dyrare i försäkring

likheterna är väll att det e billiga reserv delar och bra och hållbara motorer smile

men kolla rosten på balkarna på mazdan  och kolla växelådan så den inte glappar'

Sök