2360
Sök

Tips på vad jag mer kan göra med bilen som är udda och diskret???

836 Inlägg
3 februari 2009
jag kom på udda styling nu! FLOCKA hela utsidan av bilen smile finns faktiskt i olika färger big_smilebig_smile då jävlar e man udda big_smile

8 156 Inlägg
3 februari 2009
AnderssonE30 skrev:
diskret styling för mig är feeeta fälgar

Feta fälgar är väl långt ifrån diskret styling? Om fälgarna skriker bling bling lång väg så har man nog misslyckats lite. Men riktigt snygga fälgar som inte sticker ut alltför mycket skulle jag satsa på wink

Jag skulle även garanterat lackat sidobackspeglarna.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Thorssa
3 februari 2009
kenny_crx skrev:
Thorssa skrev:
kenny_crx skrev:

nej ingen antar jag men enligt personen som e ute efter tips skrev själv udda så kommer det bara byta till R grejerna precis som alla andra volvo bilar! det e udda som fan! att du försöker göra om din bil till R det e skit cool? :S:S om man tycker om R modellen så mycket så kan man väl lika gärna köpa hela bilen så man inte kör runt me nån wannabe kopia?

Faktum kvarstår att R är det enda som ser bra ut på en S70. Vill man ha en udda bil så skulle man nog tänkt till lite tidigare och köpt en annan bil. Alternativet är att bygga om den kraftigt eller lägga en riktig showlack. Förövrigt så vimlar det inte av S70 med R-optik där ute.

det e jy faktiskt så att om man kollar i princip alla trådar som finns om volvo styling så står det oftast R fälgar r vinge r front överallt...vilket gör att det borde finnas en hel del volvo bilar me r styling...jag anser att har man inte råd me en volvo R så kan det kvitta bättre o bara bygga om orginal delarna lite så man får lite speciellt så fall smile bara min synpunkt menar inget illa om nu någon skulle tro det! man brukar bli ganska påhoppad om man kritiserar nåt me volvo här smile

Jo så kan det säkert vara men jag refererar till vad jag ser på vägen och inte vad jag läser om på internetforum. En S70R är väl inte allt för dyr så det är nog oftast inte där problemet ligger utan snarare att man får för lite bang for the buck och då lika gärna kan köpa en klenare modell om det är en bruksbil man är ute efter. Ska väl tillägga att jag inte är något fan av Volvo smile

836 Inlägg
3 februari 2009
Thorssa skrev:
kenny_crx skrev:
Thorssa skrev:

Faktum kvarstår att R är det enda som ser bra ut på en S70. Vill man ha en udda bil så skulle man nog tänkt till lite tidigare och köpt en annan bil. Alternativet är att bygga om den kraftigt eller lägga en riktig showlack. Förövrigt så vimlar det inte av S70 med R-optik där ute.

det e jy faktiskt så att om man kollar i princip alla trådar som finns om volvo styling så står det oftast R fälgar r vinge r front överallt...vilket gör att det borde finnas en hel del volvo bilar me r styling...jag anser att har man inte råd me en volvo R så kan det kvitta bättre o bara bygga om orginal delarna lite så man får lite speciellt så fall smile bara min synpunkt menar inget illa om nu någon skulle tro det! man brukar bli ganska påhoppad om man kritiserar nåt me volvo här smile

Jo så kan det säkert vara men jag refererar till vad jag ser på vägen och inte vad jag läser om på internetforum. En S70R är väl inte allt för dyr så det är nog oftast inte där problemet ligger utan snarare att man får för lite bang for the buck och då lika gärna kan köpa en klenare modell om det är en bruksbil man är ute efter. Ska väl tillägga att jag inte är något fan av Volvo smile

du jag ska vara helt ärlig så ser jag inte skillnaden på en r eller inte r om jag ser ett r märke där bak så vet jag inte ens vad jag ska tro kan lika gärna vara en klen liten motor som gör noll till hundra på 15 sekunder, men kan sen å andra sidan vara en relativt pigg rackare smile men som sagt tipsen som har ges till "volvo styling" e inte udda när det e R styling eller sänka o tona rutor tongue

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 februari 2009
Thorssa skrev:
kenny_crx skrev:
Thorssa skrev:

Vem vill ha en udda bil som ser förjävlig ut?

nej ingen antar jag men enligt personen som e ute efter tips skrev själv udda så kommer det bara byta till R grejerna precis som alla andra volvo bilar! det e udda som fan! att du försöker göra om din bil till R det e skit cool? :S:S om man tycker om R modellen så mycket så kan man väl lika gärna köpa hela bilen så man inte kör runt me nån wannabe kopia?

Köp en S70R, då har du en av 533 tillverkade exemplar i världen. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

3 059 Inlägg
3 februari 2009
Lacka speglarna.. dom lyser ju som stoppspadar.
Varken udda eller diskret men det kvittar va du gör med bilen om du inte lackar dom.
Senast redigerat av Smajly (3 februari 2009)

518 Inlägg
3 februari 2009
11e budordet : du skola icke styla din volvo annorlunda än de 5 miljoner andra gjort för då äro du fel ute wink

ska man vara egen så ge fan i att styla den alls.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

1 142 Inlägg
3 februari 2009
dubbla utblås är ju inte udda....

Thorssa
3 februari 2009
TurbOla skrev:
Thorssa skrev:
kenny_crx skrev:

Köp en S70R, då har du en av 533 tillverkade exemplar i världen. wink

Och fortfarande har man bara en Volvo big_smile

4 074 Inlägg
3 februari 2009
Att styla en volvo är som att sminka en gris! big_smile

haha,nej då! fixa fenderskirts eller va de heter på´n! de är tammefan udda! smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

166 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
lakade vindanvisare hadde ju inte varit fel..fälgar är på g det är bara å gå in på min andra tråd och rösta på villka fälgar jag skall ha så blir det ju dom som får mässt röster ..skall man styla sin bil så skall man själv trifs med den ..men man kan ju alltid ta till sig råd och tips men sen om man vill göra nått av det det är ju en annan sak..men som sakt splitters ögonlock skall sitta kvar för dom satte jag på för 1 vecka sen ..och fälgar kommer till sommaren ..det som sitter på nu är vinterdäck ..och det är ju snyggare me navkapslar än vitsvarta plåtisar som ser utt som en brandbil ..
Senast redigerat av Linderoth (4 februari 2009)

Mds

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
4 februari 2009
Jag fick just en sjuk ide (jag åker SAAB) som hade vart udda och kunnat bli bra. Dessutom hade resten av volvo-klubben haft blödande ögon när de såg den... Iaf till planen:
Volvo 140 är en ganska tuff bil, du ska inte satsa på lite retro känsla men frtfarande inte köra med massa plastkrom som vissa märken med vissa ägare (no names) har en tendens att göra?
Vindavvisarna är helrätt iaf för du sa väl lite udda?

Måste säga att R-stuket är ganska uttjatat om du frågar mig...

strömmen finner väen, jä fy fään.
61 Inlägg
4 februari 2009
en sänkning och byte av fälgar först och främst. Sen kan du ta bort vindavvisarna och fixa en heltoning.. lacka även bakspegelkåpan. smile

166 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
sänkning sitter ju redan på och det är vinterdäck på nu ..det är ju vinter bilen är tagen för en vecka sen ..
laddtryck_87 skrev:
en sänkning och byte av fälgar först och främst. Sen kan du ta bort vindavvisarna och fixa en heltoning.. lacka även bakspegelkåpan. smile

Mds

166 Inlägg
4 februari 2009
Trådstartare
det är inte klarglas på det är orginal och det är vinterdäck på bilen fälgar kommer till sommaren
Xoff skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Bort med ögonlock, splitters, vindavvisare.
Skaffa c70ns klarglas

han vill vara udda, å du rekomenderar honom att styla den precis som vart ända annan x70 är stylad wink

nepp, behåll ögonlock och det, skitsnyggt ifall du frågar mig! men som sagt, fake klarglasen å navkapslarna är inte så über sexigt...

kolla min, diskret men ändå lite unik...

Mds

2 079 Inlägg
4 februari 2009
Tips på vad jag mer kan göra med bilen som är udda och diskret???

Om jag hade haft en bil som var udda och diskret så hade jag nog inte gjort nåt med den.

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

Driifter;)
1 630 Inlägg
4 februari 2009
lacka bilen primergrå  kör på breddade plåtisar? de har ja nog aldrig sett en s70 med gärna 17"are

bygg om till 850 front? de gör ju aldrig nån heller..

höjj o kör lite xc stuk ?

ne men primergrå hade vart tufft ihop med breddade plåtisar orginalvinge/R-vinge . behåll vindavvisarna.. svarta klarglas ifram . xc-grill/ eller svart orginal.

huvlås kanske? rally stänklappar? rensa på handtag

feta skärmbreddare. ta bort lister

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
4 februari 2009
Vill du vara udda så spara vindavvisarna, lacka dem i samma färg som bilen så blir det annat än original.

ska du ha takvinge så ta kombivingen!! kan nog se ganska ok ut. Tror inte att den är så superpopulär längre(udda?) eftersom att vissa företag börjat med vingar som ska sitta där. men v70 vingen sticker inte ut alldeles för mycket och är inte så jävla stor som t.ex "plast o son vingen".

lacka speglarna i bilens färg, inte udda men ser bättre ut.

Tona ner baklysena lite, och eventuella extra bromljus på vinge/vingar.

Tona rutorna.

skriver mer om jag kommer på något!

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

787 Inlägg
4 februari 2009
Köp en aluvinge och sätt på taket ?

Reservdansk
6 271 Inlägg
4 februari 2009
AlvereZ skrev:
Köp en aluvinge och sätt på taket ?

Mycket diskret... roll

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet