Tja.. Vad kallar du klass?
Vill du ha en bil som aldrig kommer ägas av idioter/pizzabagare/ungdomar?
Själv sätter jag alltid upp ett par krav som bilen ska ha i utrustningsväg, precis som du gjorde, fast du skrev enbart motor och drivning.
Av den här anledningen skulle jag gärna vela veta om du t.ex. också ännu har mil-krav, utrustningskrav (t.ex. xenon, klimatanläggning och farthållare) osv. Det smartaste är att skaffa en bil som när du ska sälja den också blir lättsåld. Saknas något som anses vara standard då bilen säljs sänker det priset rejält!
Men med de riktlinjerna jag har fått av dig skulle jag bara gå genom listan som du får på blocket:
http://www.blocket.se/li?ca=1_9_s&q … =3&o=1Dock när jag själv kollar på listan är det 1 bil som sticker ut i mina ögon:
Audi Allroad 2,5TDI (180 hk diesel), 0-100 på tyvärr 9,6s, men inger respekt vid ankomst till dom flesta ställen. Speciellt med 20" fälgar på.
Audi Allroad 2,7T (250hk bensin, går att chippa ganska bra). 0-100 på 7,4s (7,7s automat). Nog snabb, men bränsleekonomin är verkligen inte att hurra för.
Fördelen med den bilen: Luftfjädring, coolare än många andra audin. Du kommer alltid fram till stugan, osv. Dessutom är det en riktigt fin familjebil som inte skriker: Svensson!