Den möter tyvärr verkligen inte dina krav gällande prestanda, annars är det är en riktigt fin bil:
Maxhastighet 207 km/t Acceleration 0-100 km/h 9,7 s snittförbrukning 6,0 l/100km förbrukning i stan 7,8 l/100km Förbrukning landsväg 4,5 l/100km CO2: 176,0 g/km Siffror är hämtade från http://specificaties.autotrader.nl/deta … p;type=112
Senast redigerat av TheDeadDorkster (4 februari 2009)
Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
okej tack! nu har jag ingen aning om vad jag ska välja, eftersom att jag vill ha en fräsch och ganska ny bil som är snabb och inte drar så mycket...
Kan du gärna ge en lite utförligare lista gällande dina krav?
-Äldsta årsmodell? -högsta miltal? -utrustning som bilen verkligen måste ha? -karosstyp: hatchback (vw golf, civic, bmw 1 osv), sedan, eller kombi? -växellåda? manuell, automat? -Högsta bränsleförbrukning blandad körning enligt bränsledeklaration?
Utan denna information kommer du få ganska värdelös information egentligen.
Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Hej jag funderar på en ny bil, har Saab 9-3 -01 Viggen som jag ärvt av farsan. Nu letar jag och min flickvän efter ny bil lite trötta på knakande plast och framhjulsdrift.
Det vi söker efter:
1. Snabbare än 9-3 Viggen 0-100km/h (~7.5sek?)
2. Ena föraren är kvinna och vill ha en bil med "klass"
3. Bakhjulsdrift/fyrhjulsdrift
4. Fördelaktig stereo
5. Kvalitetskänsla
6. Man ska våga åka till stugan på isig väg i den
7. Kännas stabil i snabba farter och inte svampig
8. Helst billigare än 150lakan men ett par-10k över spelar ingen roll.
Jag är inte så jävla kunnig och jag hoppas att ni kommer med några järva idéer.
finns bara en som ger fullträff på kraven
En S8
men dom kostar nog över 200k
Senast redigerat av easylife (4 februari 2009)
Drömbilen AUDI S8 års 2000 facelift SNABB FET LYXIG men dyr :(
Hej jag funderar på en ny bil, har Saab 9-3 -01 Viggen som jag ärvt av farsan. Nu letar jag och min flickvän efter ny bil lite trötta på knakande plast och framhjulsdrift.
Det vi söker efter:
1. Snabbare än 9-3 Viggen 0-100km/h (~7.5sek?)
2. Ena föraren är kvinna och vill ha en bil med "klass"
3. Bakhjulsdrift/fyrhjulsdrift
4. Fördelaktig stereo
5. Kvalitetskänsla
6. Man ska våga åka till stugan på isig väg i den
7. Kännas stabil i snabba farter och inte svampig
8. Helst billigare än 150lakan men ett par-10k över spelar ingen roll.
Jag är inte så jävla kunnig och jag hoppas att ni kommer med några järva idéer.
okej tack! nu har jag ingen aning om vad jag ska välja, eftersom att jag vill ha en fräsch och ganska ny bil som är snabb och inte drar så mycket...
-Äldsta årsmodell? -högsta miltal? -utrustning som bilen verkligen måste ha? -karosstyp: hatchback (vw golf, civic, bmw 1 osv), sedan, eller kombi? -växellåda? manuell, automat? -Högsta bränsleförbrukning blandad körning enligt bränsledeklaration?
-2001 -10000mil -bak/fyrhjulsdrift, acc, fördelaktig stereo, xenon -sedan i första kombi i andrahand -manuell -högst 9l/mil
-2001 -10000mil -bak/fyrhjulsdrift, acc, fördelaktig stereo, xenon -sedan i första kombi i andrahand -manuell -högst 9l/mil
9L/mil, säkert?
Vill fortfarande påminna om 330n, stämmer in på allt ovanstående. Pappa har en och det är verkligen en otrolig bil. Inga problem att köra på 0,9, mkt gasglada farsan kör på 0,95. Och Bmws DSC släpper jävlar inte taget, har testat på en istäckt parkering och den håller bakvagnen i spår utan problem såvida man inte leker kamikaze. Så istäckt fjällväg=inga problem en med den bakhjulsdrivna.
Som kuriosa kan nämnas att pappa körde 40000 mil med sin förra 325-01 utan ett enda fel eller stopp, och fortsätter i lugnare takt med 330n... Kvalitet!
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.